Beste
Buiten dat ik het soms niet met Hans eens ben, vindt ik zelfs dat er nog een aanvulling bij hoort, bij wat hij zegt.
Ook is het zo dat deze “luiwammessen” die in hun vergooide studietijd ook geen diploma = kennis hebben opgebouwd, minder “bruikbaar” zijn op de arbeids markt.
En ze kunnen ook niet aantonen dat ze ergens goed in zouden zijn.
Nog sterker, deze mensen weten niet eens dat ze niets weten.
Dan het volgende probleem, werken doe je om wat te verdienen !!, als een werkgever aan jou geen cent kan verdienen, of nog erger, je kost geld, dan wil hij/zij je zeker NIET in dienst hebben.
De enige reden dat wij hier in het westen werken is om geld op het kleetje te krijgen, anders zou, denk ik, zeker 75% geen moer meer uitvoeren.
Helaas is dit de wet van de economie, het enige wat we er in Nederland tegen kunnen doen is een goed sociaal vangnet maken, wat nu aan het kapot gaan is.
Die mensen die er “misbruik” van hebben gemaakt, die zijn nog meer te verwijten dan de schreeuwers die zeggen dat ieder maar voor zichzelf moet zorgen.
De maatschapij zijn jij en ik, en ja veel kunnen we ook niet doen, maar als de solidariteid vernielt wordt, zijn altijd de zwakken en de pechvogels de dupe. de “vakmensen” komen wel weer boven, maar wie niet veel heeft mee gekregen is dan de klos.
Groet
Dirk.D.