Rouleer werkenden met werklozen

• Hans

“Nou en wat die Pim wilde, zal mij een worst zijn, ik wil ook wel es wat.”

Het gaat er niet om, dat Pim het zei, maar hoe hij het beargumenteert.

De ondernemende mentaliteit dient aangemoedigd te worden en ieder is verantwoordelijk voor zijn eigen levengeluk. Teveel uitkeringsgerechtigden en werknemers verwachten nog steeds hun heil van boven. (Dat maakt tevens die rijke bazen). Als ondernemer ga je in onderhandeling met een andere ondernemer en zul je je tarief aanpassen aan hetgeen de andere onderneming hun topfucnionarissen laten verdienen. Voor de arme drommel werkt de ondernemer misschien wel gratis, zoals een advocaat “pro deo” werkt.

• Hans

Een stuk normaliteit zou geen kwaad kunnen bij jou.

“Tja, dat kan ieder gebeuren toch ?? werkloos worden en ook beticht worden van een ”mislukkeling“ te zijn ???”

Het valt me altijd op, dat er eerst dingen in de mond van iemand worden gelegd en ze vervolgens worden bestreden. Waar heb ik dat dan gezegd? Je gebruikt zelf die woorden! Waarom is een werkloze een mislukkeling voor jou?

Voor mij is het een ondernemer, die tijdelijk geen opdrachten heeft.

“Deze Hans deed het op het ijs, ik hoop voor jouw dat het nu niet ”economisch“ slechter ijs wordt.”

Waarom niet? Kan ik me op een nieuwe opdracht concentreren.

• LPF-er

De mensheid zal zich moeten realiseren dat niet per se degene die het hardst heeft geleerd of degene die het hardst werkt ook het meeste geld krijgt. Dat is allang bewezen niet alleen in Siberie (op negatieve wijze), maar door de geschiedenis heen in verschillende samenlevingen ook op een goede manier.

Mensen die in hun schooltijd veelal in de kroeg of coffeeshop zaten hoeven niet minder te verdienen dan iemand die altijd maar zit of zat te leren. Het is absurd gesteld waarschijnlijk, maar waar komt dat idee vandaan dat de harde werker iedere keer meer geld krijgt.

Waarom niet de zieligste, de slapste of de meest spijbelende persoon een hoog salaris geven? En daaruit voorvloeiend: Moet de harde werker wel zo rijk zijn?

WAAR IS DAT IDEE ONTSTAAN?

Het is zo'n logisch idee en iedereen doet het altijd zo, het is eigenlijk zo vanzelfsprekend als het opkomen en ondergaan van de zon, MAAR: dit idee, dit gedrag van mensen kun je veranderen. Is het niet een opvatting die eens flink heroverwogen moet worden.

• Hans

“De mensheid zal zich moeten realiseren dat niet per se degene die het hardst heeft geleerd of degene die het hardst werkt ook het meeste geld krijgt.”

Naast hard werken, moet je natuurlijk ook efficiënt werken en weten, waar je naartoe werkt. Mensen die met alledrie rekening hebben gehouden wil je nu kunstamtig werkloos maken. Dus naast de kunstbanen nu ook kunstwerklozen.

“Mensen die in hun schooltijd veelal in de kroeg of coffeeshop zaten hoeven niet minder te verdienen dan iemand die altijd maar zit of zat te leren.”

Nee, maar voor de gevallen waar het wel geldt, geven serieuze mensen niet graag hun baan af.

“Waarom niet de zieligste, de slapste of de meest spijbelende persoon een hoog salaris geven?”

Omdat het niet moeilijk is dat te zijn. Geld drukt uit, dat je je ergens voor hebt ingespannen en dat je voor die inspanning iemands anders inspanning kan terugkopen.

“WAAR IS DAT IDEE ONTSTAAN?”

Hallo zeg! Je doet net of dat vier jaar oud is. Het is zo oud als de mensheid.

• Dirk.D.

Beste

Dat dachten ze van Hitler ook, er was hééél veel werk, en daar na ???? tja dat weten we.

Nee, Leiders heb je nodig, maar hoe, misbruik ligt ook op de loer, evenwicht is belangrijker.

Groet

Dirk.D.

• gabrielle

Een ding leuk voor mijn chef,weet ie ook eens wat het is om op een vieze gore manier te worden ontslagen. Maar eigenlijk ben ik ook zonder dit plan er zeker van dat mijn chef iets overkomt. want wat men zaaite zal men oogsten en deze man heeft al teveel dood en verderf gezaait. Hij zal het zelf ook overkomen. Jammer alleen dat zulke gasten hiervan nooit zullen leren. Voor de rest vind ik dit plan van deze nep LPF-er dom. Maar dat is mijn eigen mening

• Dirk.D.

Beste Hans

IK vind het wel een beetje vreemd, je argumenten, vaak zijn ze steekhoudend tot een bepaald punt, en vervolgens ga je alles en iedereen vertellen dat ie voor zichzelf moet zorgen, met alle gevolgen van dien.

Jij en ik kunnen schijnbaar voor ons zelf zorgen ( ik 13 werkgevers en in 32 jaar twee maanden WW).

Wat mij steekt aan jouw stellingen is dat het lijkt dat arogantie de boventoon voert zonder dat daar (levens)ervaringen tegenover staat.

Natuurlijk staat hier alles geschreven en kun je elkaar niet in de ogen kijken, maar aan dat asociale ieder voor zich, en God voor ons allen verhaal vindt ik ronduit stuitend en beledigend voor de minder gelukigen onder ons.

Natuurlijk moet ieder proberen zijn eigen broek op te houden, maar als dat es niet gaat ?? laat je ze dan maar verdommen ??

Jouw uitlatingen lijken op mij wel in die richting te duiden, maar zeker weten kan ik het niet.

Als ik een verkeerd beeld van je zou hebben (waarschijnlijk wel) corigeer me dan maar.

En getekend met vriendelijke groeten

Dirk. Dijkstra

Een voorzitter OR

Lid dagelijksbestuur Europesche Ondernemings Raad

Internationaal contakt persoon Vakbonden (FNV- Bondgenoten __ PACE internationaal Labur Union (USA Canada) en Papierillio union (Finland))

Contakt persoon (I)nternational (L)abur (O)rganisation

En ik werk ook nog gewoon.

• DePeter

Zonder leiders Geen evenwicht.

grtzzzzz

• Sip

Wat voor dood heeft je chef dan veroorzaakt?

• Dirk.D.

Beste

Buiten dat ik het soms niet met Hans eens ben, vindt ik zelfs dat er nog een aanvulling bij hoort, bij wat hij zegt.

Ook is het zo dat deze “luiwammessen” die in hun vergooide studietijd ook geen diploma = kennis hebben opgebouwd, minder “bruikbaar” zijn op de arbeids markt.

En ze kunnen ook niet aantonen dat ze ergens goed in zouden zijn.

Nog sterker, deze mensen weten niet eens dat ze niets weten.

Dan het volgende probleem, werken doe je om wat te verdienen !!, als een werkgever aan jou geen cent kan verdienen, of nog erger, je kost geld, dan wil hij/zij je zeker NIET in dienst hebben.

De enige reden dat wij hier in het westen werken is om geld op het kleetje te krijgen, anders zou, denk ik, zeker 75% geen moer meer uitvoeren.

Helaas is dit de wet van de economie, het enige wat we er in Nederland tegen kunnen doen is een goed sociaal vangnet maken, wat nu aan het kapot gaan is.

Die mensen die er “misbruik” van hebben gemaakt, die zijn nog meer te verwijten dan de schreeuwers die zeggen dat ieder maar voor zichzelf moet zorgen.

De maatschapij zijn jij en ik, en ja veel kunnen we ook niet doen, maar als de solidariteid vernielt wordt, zijn altijd de zwakken en de pechvogels de dupe. de “vakmensen” komen wel weer boven, maar wie niet veel heeft mee gekregen is dan de klos.

Groet

Dirk.D.