Rouleer werkenden met werklozen

• Hans

Dirk,

“Dat iedereen maar voor zichzelf moet zorgen” is iets wezenlijk anders, dan dat de ondernemersmentaliteit onder werknemers aangemoedigd dient te worden. Het valt me altijd op bij discussiefora, dat dingen verdraaid worden geciteerd (dan is het alleen nog weergeven en geen citeren meer) en dat het verdraaide vervolgens wordt bestreden.

Een waarborgstelsel van sociale verzekeringen, waarbij mensen zich voor de franje zelf mogen bijverzekeren, lijkt me iets, dat we we dienen te behouden. wat we niet dienen te behouden is massa's werknemers, die op halve kracht werken, omdat het ze financieel toch niet aangaat. De betrokkenheid bij het werk kan alleen vergroot worden, door de werknemer geen salaris, maar een budget te geven.

• Zwannie

Zo'n werknemer ben ik en ben het dus roerend met je eens. Doordat ik het nu zelf aan den lijve heb ondervonden, weet ik op welke intimiderende wijze goed functionerende werknemers eruit gewerkt kunnen worden. Na 15 jaar vaste dienst staat me nu waarschijnlijk WW te wachten.

• Zwannie

Hoi Dirk,

Wil je me nog eens mailen? Door een crash met de computer ben ik alle adressen kwijt. Gr. Zwannie

• sijlvia moeder van dominique

vergeet 1 ding niet goede werknemers kunnen ze altijd gebruiken .

althans dat is onze ervaring(ook na 15 jaar werken ).

• Zwannie

Enerzijds heb je gelijk, anderzijds is het zo dat werknemers boven een bepaalde leeftijd met 15 jaar vakervaring verhoudingsgewijs duur zijn en risicovoller i.v.m. conditie/gezondheid. Werkgevers kiezen dan bij gelijke geschiktheid liever iemand die goedkoper en jonger is. Maar ik heb goede hoop … ;-).

ja ik denk idd dat dat zo is maar iemand die jonger is heeft niet de noddige werkervaring en dat is ook niet onbelangrijk lijkt me.

• Zwannie

Voor bepaalde sectoren, bijvoorbeeld die waarbij de omgang met mensen centraal staat, zijn persoonlijkheid en een diploma doorslaggevender dan het aantal jaren werkervaring. Als ik zelf werkgever in een dergelijke sector was, zou mijn voorkeur uitgaan naar iemand die jonger en goedkoper is. Eerlijk is eerlijk.

ik werk zelf met mensen maar weet uit ervaring dat in mijn werk toch echt ervaring hoger staat dan jongere krachten.

het is lichaamlijk en geestelijk vrij zwaar en dan kun je als bijv. 16 jarige het toch echt wel vergeten.

• Zwannie

Maar als je nu de keuze hebt tussen iemand van 35 en 45 bijvoorbeeld?

neem je die van 35 gna gna (ben zelf 36),ja dan ligt het anders.

maar soms is ervaring echt beter, maar soms moet je ook naar de euro.s kijken.

ligt een beetje aan het soort werk ook natuurlijk maardat snapt iedereen denk ik wel.