Rouleer werkenden met werklozen

• Hans

Of als je iemand binnen drie maanden hebt ingewerkt. Volgens mij kom je als oudere alleen aan de slag, als je een enorm netwerk meebrengt.

• Zwannie

Even off topic, waarom post jij met een naam en moeder van … en niet alleen met een naam? Je bent natuurlijk vrij om te antwoorden, maar het boeit me wel ;-).

• sijlvia moeder van dominique

omdat ik een naam heb en moeder ben van…

eenvoudig toch??

• Zwannie

O gelukkig maar, niets verdrietigs dus. Sorry voor mijn nieuwsgierigheid, maar dacht dat er een diepere bedoeling achter zat …..

• sijlvia moeder van dominique

ah snap wat je bedoeld ,nee geen zorg deze is springlevend.

• Zwannie

In sommige beroepen hoef je als werknemer nooit te lobbyen of netwerken, dus heb je die niet en blijft er weinig over om mee te scoren.

• Dirk.D.

Beste Hans

“Ondernemers metaliteit” daar versta ik onder, onafhankelijk/doorzettend en slaaf van je zelf en bedrijf zijn en daar bij zeer hoge eisen aan zich zelf en z'n omgeving stellen.

Dat “eigen boontjes doppen” wat deze (zelfs gemeend) steke mensen hebben, is ook een kwestie van willen, kunnen en gelegenheid krijgen.

Juist die laatsten kunnen en gelegenheid, wordt lang niet iedereen gegeven, vandaar mijn stelling dat een goed sociaal vangnet zeker de moeite waard is.

Hier in deze discussie ben ik weer een discussie vriendin tegen gekomen die ondanks veel pech gevochten heeft tot ze een ons woog, al deze energie is “verloren” gegaan omdat anderen dachten die mentaliteit van een ondernemer te hebben.

Slachtoffers van onze economie zijn het, en iets waar bij menselijk kapitaal gewoon wordt vernield, om eigen gelijk !!!!

Mischien dat ik daarom wat negatief ben om die “ondernemers” mentaliteit, en worden vaak teveel eisen aan zwakkere afhankelijke werknemers gesteld die door de “machts” positie van sommige werkgevers niet instaat zijn NEE tezeggen.

Zeggen ze NEE dan drijgt de WW.

Dit is ook de reden dat ik afzet tegen dat geklets over “Die werkelozen” en “Ze willen niet” of “er is genoeg werk” dat zijn opmerkingen die hier op deze site regelmatig zijn voor gekomen.

p.s. niks persoonlijks hoor.

groet

Dirk.D.

Groet

Dirk.D.

Groet

Dirk.D.

• Frits

“Slaaf van jezelf en je bedrijf” versta ik er niet onder, wel “geen negen-tot-vijf-mentaliteit”.

“Dat ”eigen boontjes doppen“ wat deze (zelfs gemeend) steke mensen hebben, is ook een kwestie van willen, kunnen en gelegenheid krijgen.”

Met de juiste begeleiding kunnen meer mensen het dan nu en met een beter ondernemersklimaat ook. De overheid moet afstappen van het zogenaamde “positief ontmoedigingsbeleid” voor startende ondernemers en echt positief over ondernemen worden.

• Frits

Precies, en dat wordt werknemers niet meegegeven en het wordt op scholen ook niet geleerd. Wim Kok is niet aan zijn baantje bij Shell gekomen omdat hij zo handig is op de computer, maar vanwege zijn netwerk in 't Haagse en binnen de vakbonden.

• Hans

Even proberen of mijn oude naam het weer doet.