Rouleer werkenden met werklozen

• math

Ik hoop dat jij een eigen zaak hebt en ook nog wat personeel hebt rondlopen. Over 3 jaar ben je dan verplicht jouw goede vakmensen die jouw zaak mede opgebouwd hebben, en waarmee je een uitstekende vertrouwensrelatie hebt opgebouwd, er uit te schoppen en in ruil daarvoor mag je de kans lopen een aantal minkukels toegewezen te krijgen die jouw mooie renderende zaakje op stel en sprong naar de klo ten helpen als dank voor jouw simplistische redenering.

Schitterend idee jongen! Kunnen we eens om de tafel gaan zitten misschien tijdens een aantal brainstormsessies ontspruiten er nog wat meer van die formidabele ideetjes. Jij bent werkelijk de ster die het hier in de politiek nog ver zal schoppen. Pimmetje was al simplistisch wat betreft het formuleren van ideeen, de LPF voerde ze na zijn dood ten tonele, met verbluffende resultaten, maar jij plaatst Pim en zijn trawanten verre in jouw schaduw.

Dank grote broeder voor jouw wijze woorden hier gesproken en neergepend op dit prikbord. Nog even en je kont wordt gekust. Tot die tijd wel even wat koperpoets kopen om je aureooltje nog wat op te poetsen.

Ik kan weer gerust slapen gaan als ik deze opbeurende bloemlezing heb gelezen.

Amen

• LPF-er

Hoezo is een onderneming geen instelling voor maatschappelijk werk?

Ik denk dat de samenleving toe is aan een verandering op dit gebied en dat ondernemingen semi-maatschappelijk werk instellingen worden. Dus werken maar met aandacht voor WELZIJN voor alle participanten aan de samenleving.

Dit los je op door te rouleren. Enerzijds lastig als je een hypotheek heb, maar dan verkoop je je huis maar als je niets nieuws kan vinden zo snel, of desnoods sluit je een verzekering af tegen werkloosheid. (bestaat al)

WEL zo eerlijk naar de huidige werklozen.

En voor hypotheekbanken maakt het niet uit, want de nieuwe werknemer kan met eenzelfde baan gewoon een nieuwe hypotheek afsluiten. De hypotheekbank vangt daarnaast twee keer afsluitprovisie EN als hij geluk heeft ook nog extra als de onslagen werknemer een nieuwe provisie af moet sluiten.

• LPF-er

Ik had het al getypt, maar voor de hypotheek-verkopers is het alleen maar gunstig gezien de dubbele provisie die zij dan ontvangen 1 x van de ontslagen werknemer, 1 x van de nieuwe werknemer en als het goed is weer opnieuw van de ontslagen werknemer als hij OPNIEUW een hypotheek af gaat sluiten.

Werkgevers worden er financieel ook niet slechter van, dus echt veel staat het plan niet in de weg behalve 4,5 miljoen werkenden.

Heren politici, overweeg de mogelijkheid tot een WET hiervoor.

• LPF-er

Jullie (Math en Sip) beweren dat het de slechtere werknemers, de minkunkels zijn die in de WW zitten, maar velen hebben wel degelijk kwaliteiten en zijn eenvoudigweg slachtoffer van locale machtspelletjes, discriminatie of (erger nog) maffiapraktijken.

En als een werknemer na jaren echt ongemotiveerd of slecht blijkt zul je daarvoor een ander plan moeten bedenken, maar het is bull-@!#$ om goede werknemers met een uitkering op te schepen.

• Sip

Als je nou voor zou stellen dat werknemers na onbepaalde tijd dienstverband vervangen zouden mogen (en zeker niet moeten) worden door langdurig werklozen dan kan het bedrijf op die manier het uitschot dumpen en kans maken er goeden voor terug te halen.

• Hans

Ik zal meteen in de CAO die bepaling ongeldig laten verklaren, anders krijgen ze me niet.

“desnoods sluit je een verzekering af tegen werkloosheid”

De spreekwoordelijke verzekering van een brandend huis. Welke verzekeraar wil je accepteren als je één jaar voor de door jou genoemde periode staat?

Je wil niet accepteren, dat er verschil bestaat tussen mensen, en dat de ene nu eenmaal gemakkelijker aan een baan komt dan een ander. Stel ik heb hard gestudeerd vroeger en een ander heeft er met de pet naar gegooid. Dan zou het bijzonder oneerlijk zijn, dat ik mijn baan moest inleveren voor zo'n klaploper.

“En voor hypotheekbanken maakt het niet uit, want de nieuwe werknemer kan met eenzelfde baan gewoon een nieuwe hypotheek afsluiten.”

Nee, weet je wat. Ze ruilen gewoon van woning, de nieuwe werknemer neemt gewoon de hypotheek over. En wie protesteert sturen we naar Siberië.

• Hans

Nou, ik laat hem eens zien, hoe dat in de praktijk gaat uitpakken. De hoge inkomens vinden er wel wat op om aan dat regime te ontsnappen. De mogelijkheden om CAO-bepalingen buiten werking te stellen zijn wat groter voor de hogere functies. Hun juridische werbaarheid is groter. Als ze directeur zijn, zie ik ze zeker al niet zomaar vertrekken.

• Hans

Een internetaansluiting maakt je nog geen goede discussiant. Ik laat hem zien, wat er gebeurt, als zijn onzalige plan doorgang vindt.

• Hans

Werkgevers worden er heel slecht van, als ze hun ervaren mensen na 15 jaar moeten wegsturen. Zo slecht, dat ze Nederland als lagelonenland gaan gebruiken, want dat is het enige wat ervan overblijft.

Ik zou wel eens willen weten, in hoeverre je ernstig bent, gezien de wijze waarop je voor de “kleine probleempjes”, die zich bij je voorstel voordoen, weer een oplossing uit de mouw schudt.

• Hans

“Jullie (Math en Sip) beweren dat het de slechtere werknemers, de minkunkels zijn die in de WW zitten.”

“Minkukels” is geen aardige kwalificatie, maar het talent zit er bepaald niet, want dan kwam dat wel bovendrijven.