Rouleer werkenden met werklozen

• Hans

Die mogelijkheid hebben bedrijven al. Je kunt zelfs tijdelijke dienstverbanden voor vijf jaar aangaan. Aangezien bedrijven nog altijd na een jaarcontract vaste dienstverbanden aanbieden, is hier kennelijk weinig behoefte aan, dus ook aan het plan van de LPF'er.

• sijlvia moeder van dominique

dit slaat ook weer eens nergens opHans schreef:

>

> Een internetaansluiting maakt je nog geen goede discussiant.

> Ik laat hem zien, wat er gebeurt, als zijn onzalige plan

> doorgang vindt.

wat heeft talent met je werk te maken vraag ik me af??

wat doe je als een bedrijf failliet gaat,een reorganisatie of er verdwijnt gewoon een afdeling en je wordt overbodig???

ben je dan ook een minkunkel(sowieso een domme benaming voor iemand)ik vindt dat jullie nogal ver gaan met je mening.

• Math

Waarom zo snel op je teentjes getrapt?

Lees eens goed wat er geschreven staat. “Wie de schoen past trekke hem aan”, zou ik zeggen. Waar hier op gereageerd wordt is veel meer op de vorn en niet op de inhoud.

Ik beweer helemaal niets en zeker niet wat hier gesuggereerd wordt. De 600.000 werklozen zijn bij lange na geen minkukels, maar er zitten er wel genoeg tussen. Mijn stelling is nog altijd: ik wil als ondernemer het personeel uitzoeken dat ik zelf wil zonder druk van boven af. Ik ben geen ondernemer, laat dat voorop staan.

Ik heb wel een werkster in dienst. Daar betaal ik keurig netjes sociale premies voor. Mag ik a.u.b. zelf bepalen wie ik in mijn huis laat komen en wie ik in dan in dienst neem? Al is dat dan een werkster of moieten we hier in deze praten over interieurverzorgsters om het politiek correct te houden?

Mijnheer het LPF ertje komt dan na geruime tijd bij mij aankloppen en zegt dan dat ik mijn werkster, die het overigens uitstekend doet, moet ontslaan en hij zal mij wel iemand anders aanbieden die al geruime tijd in de WW loopt. Heeft die tenminste ook wat en is weer van de straat af.

• Hans

“Het slaat nergens op” is geen argument. Je moet aantonen, hoe en wat nergens op slaat.

je weet als je goed leest heel goed wat ik daarmee bedoel en anders zou ik het nog maar eens lezen!

• Hans

“wat heeft talent met je werk te maken vraag ik me af??”

Alles, want er is tijdens het werk sprake van kennis en vaardigheid en om je kennis en vaardigheid eigen te maken is er oefening, maar ook talent nodig.

“wat doe je als een bedrijf failliet gaat”

Belangrijk is te onderkennen, dat de betrokken werknemer niet failliet gaat. In de visie van Pim Fortuyn, die de werknemer als ondernemer wenst te zien, loopt er gewoon een opdracht ten einde en gaat de ondernemende werknemer op zoek naar een nieuwe opdracht.

“ben je dan ook een minkunkel”

Nee, zelfs niet, als je niet op zoek gaat naar iets nieuws, als je mijn commentaar op de gebruiker van dat woord correct gelezen had.

geloof je nu werkelijk dat alleen de kleine ondernemer failliet gaat???

zou toch maar eens een krant gaan lezen als ik jou was.

• DePeter

Nee hoor deze pagina is er om te discussiëren, maar daar zie ik weinig tot niks van.

Ik zie voornamelijk Meningen, mensen die zomaar iets roepen.

En als ik het daar niet mee eens ben reageer ik op mijn manier, en meestal is dat wel duidelijk wat ik daarmee bedoel!!

Je kunt uit mijn reactie opmaken dat ik het met die uitspraak Niet eens ben, en dat is voor mij op dat moment voldoende.

grtzzzz

• Hans

“Het slaat nergens op” is geen argument en het discussietechnische van mijn opmerking acht ik nu voldoende toegelicht.