werken en wel nu!

• DePeter

Kleine aanvulling op onderstaande:

Er zijn natuurlijk ook uitzendburo's waarmee ik wel goede ervaringen heb, maar dat zijn er verdomd weinig.

Dus onderstaande is niet van toepassing op Alle buro's, dit even ter verduidelijking.

grtzzzzzzzzzz

> Uitzendburo, de mensen die ik daarvan ken die denken alleen

> aan zichzelf en lopen niet hard, en al zeker niet voor

> anderen, ja de mooiste baantjes als ze er al zijn gaan dan

> bij voorkeur naar familie enof kennissen. En geloof me ik

> spreek uit ervaring ik heb jaren met dit soort “Koppelbazen”

> te maken gehad, want dat zijn het in feite.

• Hans

“Ik bedoel het goed; dit is echt opbouwend bedoeld.”

Door je toonzetting voelen de mensen zich echt niet gemotiveerd om te gaan solliciteren. Dat snap je toch ook wel?

“Ik probeer jullie alleen met stimuleren jullie weer te laten werken.”

Jullie? Ik werk gewoon hoor.

“Met een baan heb je ook meer kans om een leuke partner tegen te komen.”

Wat een slap geouwehoer, de meeste mensen ontmoeten hun partner in hun studietijd en met met het openbaar vervoer reizen is niets mis. En er zijn genoeg mensen, die geen auto kunnen betalen (met minimumloon is dat ook al moeilijk) of die de keuze maken geen auto te kopen, omdat ze ook kunnen lopen naar het werk of kunnen fietsen. Ik snap niet wat dat met een partner te maken heeft?

Kortgezegd is je redenatie dus: je moet werken om een auto te kunnen kopen om daarmee een partner te versieren. Erg krom hoor. En zielig, erg zielig.

• Hans

Maar ook aan het werk van onze tijd zitten veel haken en ogen. Alle werk is er trouwens op gericht om zo min mogelijk te werken, omdat de mensen echt wel beter worden van minder werken.

• Hans

“Ik heb er moeite mee dat er mensen thuis geen actie ondernemen en iedere maand hun handje ophouden.”

Tegenwoordig worden uitkeringen gegireerd, opa van de ouwe stempel. Dat heb ik je al eens verteld.

• Hans

“en naar Noorwegen ga verhuizen. Hét land met de minste werklozen voor heel Europa.”

Noorwegen teert gewoon op de olie-inkomsten. Als die terugvallen moeten ze hun hoge fysieke en sociale infrastructuur terugbrengen. Zweden investeert tenminste in kennis.

• Hans

Karel is een waar rekenmeester: aantal vacatures 140.000, aantal werklozen 140.000. Iedere werkloze vervult een vacature: werloosheid = 140.000 - 140.000 = 0. Werkloosheid opgelost.

• sijlvia moeder van dominique

applaus voor karel:D

wat een wereld wonder ,tjakka ratelband kan wel gaan!!!

• jeroen werklust

ik werk graag om nuttig te zijn. Een dure auto kunnen betalen is niet mijn doel.

Het gaat niet om een hoog salaris.

Ik ken een slogan: mensen die hard werken maken fouten

mensen die weinig werken maken weinig fouten

Ik ken mensen die een nog grotere fout maken.

Geldt niet voor gehandicapten, dat is al erg genoeg voor die persoon.

Daar mag zelfs de uitkering omhoog.

arbeid geeft mij een vrij gevoel, beter dan mijn huid verbranden aan het luie strand.

werkze allemaal

• jeroen werklust

mee eens, arbeid maakt vrij. Ik werk soms wel 60 uur in de week en mijn gezondheid is er alleen maar op toegenomen.

Als ik na 40 uur stop voel ik mijn niet prettig op de bank.

Ik werk voor een goede doel non profit 40 uur is betaaldwerk en de rest doe ik er vrijwillig bij voor de organisatie.

Indien het moeilijk is om betaald werk te krijgen kan je je ook met vrijwilligerswerk nuttig maken.

Met nadruk wil ik er bij zeggen mensen die door een handicap of ziekte in de w.a.o zitten er niets aan kunnen doen.

Mijn 2e slogan is Wie niet wil werken zal niet eten.

Ik wordt liever bruin van het werken buiten dan van het luie strand.]

werkze allemaal .

• jeroen werklust

natuurlijk moet er een goede arbo wet zijn. En de vakbond ben ik ook voor.

hoewel ik het niet overal mee eens ben.

Verder vindt ik echter wel als iemand 65 is geworden het recht heeft om op zijn luie stoel te zitten en met zijn reed in zon. Dan heeft die genoeg gedaan.

Hoewel ik zelf door blijf gaan tot ik echt oud ben.

ach mensen gaan nou eenmaal gekke vergelijkingen maken.

Maar dat weerhoudt ons er niet van om graag te werken.

veel plezier met werken.