werken en wel nu!

• jeroen werklust

Arbeid maakt vrij heeft niets met de afschuwlijke 2e wereldoorlog te maken.

Ik ben tegen de wapenindustie, ook als dat werkgelegenheid schept. Goede zaak de bezuinigingen bij defensie, geld kan wel betergebruikt worden voor onderwijs

gezondheidzorg hulp aan gehandicapten ouderen. ontwikelingshulp natuur en mileu bescherming etc.

De opmerking arbeid maak vrij

komt uit de gouden eeuw. Toen zag men in dat met allen veel arbeid er een ecoonomie tot bloei kan komen met alle voorzieningen.

Ik heb al in divers berichten benadrukt dat mensen die door een ziekte of handicap niet kunnen werken, aan een w.a.o. uitkering geholpen moet worden.

en mensen met een lager uitkering die echt niet kunnen werken magen weer 80 %

krijgen.

Ik wil met die kreet niemand kwetsen.

Ik zal hem ook nergens meer gebruiken, omdat het inderdaad de kreet in de oorlog is misbruikt.

Verder wens ik iedereen veel plezier met werken.

Ik zit nu voor het laatst op deze forum. Ik heb werk zat om plezier van te hebben.

al zometen de computer uit gaat is het de laatste bezoek gewwest net als bij die beste hoge karel van Dam.

werkze werkze werkze werkze werkze werkze werkze werkze werkze werkze

• jeroen werklust

niks stoppen met werkzoeken

hup uit je stoel uit je huis ga naar het cwi

veel sukses op uw nieuwe baan

met veel arbeids vreugde

werkze werkze werkze werkze werkze werkze werkze werkze werkze werkze

• jeroen werklust

niks stoppen met werken

hup aan de slag en snel

uit je stoel

ga naar het cwi

veel plezier op uw nieuwewerk plek

werkze

• wao'er

cwi als ik daar kom en even een gesprekje heb gehad dan heb ik weer genoeg gelachen voor de rest van de dag ,die gasten die daar achter de balie ziten zaten eerst op mijn plaats en hebben er nog minder verstand van ook .ze zijn bezig met een pc alszof het hun eerste dag is ,van werken hebben ze geen kaas gegeten ze mogen een dagje meedraaien met mij dan zijn ze echt moe aan het eind van de dag ,nee die ga ik niet meer bezig houden met werken stel je voor , hadden ze maar een beroep moeten kiezen ,ze zouden het goed doen bij dirk van den broek mischien een optie voor ze hier hebben ze er een gesloten die staat weer leeg daar kunnen ze zo in en weer openen geef je het even door ,en laat ze dan meteen het cwi hier naartoe sturen kan ik die ook nog even advies geven hoe ze wel mensen aan het werk krijgen .

• Ruud

Was dat uit die belgische speel film of zo?

• jacintha

zo karel van Dam> Jij staat wel heel snel met je oordeel klaar. Ik ben 23. Heb een jaar HBO gedaan, ben hier mee gestopt anderhalf jaar geleden. Vanaf dat moment probeer( op alle manieren ) ik een vaste secretariële baan te krijgen. Via uitzenbureau's even gewerkt maar toen ze niks hadden zat ik voor de zoveeltste keer weer met maanden ertussen thuis. Ik zo'n baan niet krijgen omdat ik werkervaring nodig heb zeggen alle werkgevers ( Ik heb ongeveer 60 afgewezen brieven om die reden ). Een opleiding is niet genoeg. Eindelijk gaat de sociale dienst mij nu helpen maar eerst wilden ze dit niet doen omdat ik een hoge opleiding heb. Ik moet nog maar afwachten of ze dan wel met een geschikte baan komen.

Er zijn veel gevallen net zoals mij maar daar hoor je niks over want die gaan dan na verloop van tijd trouwen met een man die hun onderhoud, krijgen kinderen, doen aan een duur project van een uitzendbureau mee zoals van content dat je 10.000 euro moet betalen als je stopt met hun project, of gaan toch maar bij de burgerking staan. ( kan ik niet vanwege medische aandoening voeten)

De economie heeft ervoor gezorgd dat alleen mensen met veel werkervaring een baan in de administratieve sector krijgen. Een paar jaar geleden was het veel makkelijker. Wanneer je mij niet gelooft moet je naar het cwi gaan, op advertenties van kranten reageren en zeggen dat HBO/MBO niveau hebt maar geen werkervaring. En dat je een secretariële baan zoekt. Je zult niet geloven wat hun antwoorden zijn. Doe het maar…………………………je zult dan begrijpen hoe deze maatschappij in elkaar zit.

• Zwannie

Je hebt Karel nog niet goed gelezen, want hij is zelf CWI medewerker. Ja ja en hij denkt te weten hoe het inelkaar zit. Knap hè? Ik en vele anderen hier weten als niet-CWI medewerkers kijken verder dan ons eigen bureautje, huisje en tuintje. Jacintha, gelukkig ben je nog jong en we zullen hopen dat de tijden snel veranderen. Het gaat vast een keer lukken. Heel veel sterkte en succes!