Heer Werklust.
Wat mijn reaktie op dat opgeblazen van “werken maakt vrij” en wat anderen hier op hebben toegevoegd, lijkt mij duidelijk hoe je overkomt.
Ook als je de bloemlezing van onze WAO'r hebt gelezen, kun mischien snappen dat, mits niet goed geregeld, duizenden mensen ook in Nederland, geheel NIET vrij zijn in hun werk.
En dus weer gedwongen aan de kant gezet te worden, en ook nog eens met het gevoel dat ze zelf “gevaalt” hebben.
Vergeet ook even niet dat er per gewerkt uur in Nederland, per werknemer het meest geproduceerd wordt. (cyvers 2001) en dus het alleen al een prestatie is om het jaren vol te houden.(top sport ??)
Sommigen die hier ook op forum verschenen vonden het wel goed dat niets doen, in werkelijkheid lijkt het er op dat het geschreeuw om aandacht is, en ook van “ik wil wel, maar kan niet”.
Ja, veel mensen zijn diep ongelukkig dat ze niet kunnen (ook lijkt het vaak niet willen) werken geloof mij maar, zeker 90% van deze mensen met een of andere vorm van uitkering zouden dolgraag “passende” arbeid willen vinden (al zou het alleen maar om de POEN gaan.
En is die chaserende opmerking beledigend juist voor mensen die om een of andere buiten de boot vallen.
Het de schuld geven aan de politiek, is nu ook niet de juiste weg, die hebben wij zelf gekozen (keuzes maken weet je wel).
Ja, ik werk nu, tewijl jij lekker je luie weekend hebt, en ja bij ons is het werk wel goed geregeld (sterke vakbond – OR en een degelijke/goede directie)
Maar dat “Werken maakt vrij” gaat alleen op voor die mensen die het geluk !! hebben gezond te zijn en de juiste “baas” weten te vinden.
Groet
Dirk.D.