werken en wel nu!

• Dirk.D.

Heer Werklust.

Wat mijn reaktie op dat opgeblazen van “werken maakt vrij” en wat anderen hier op hebben toegevoegd, lijkt mij duidelijk hoe je overkomt.

Ook als je de bloemlezing van onze WAO'r hebt gelezen, kun mischien snappen dat, mits niet goed geregeld, duizenden mensen ook in Nederland, geheel NIET vrij zijn in hun werk.

En dus weer gedwongen aan de kant gezet te worden, en ook nog eens met het gevoel dat ze zelf “gevaalt” hebben.

Vergeet ook even niet dat er per gewerkt uur in Nederland, per werknemer het meest geproduceerd wordt. (cyvers 2001) en dus het alleen al een prestatie is om het jaren vol te houden.(top sport ??)

Sommigen die hier ook op forum verschenen vonden het wel goed dat niets doen, in werkelijkheid lijkt het er op dat het geschreeuw om aandacht is, en ook van “ik wil wel, maar kan niet”.

Ja, veel mensen zijn diep ongelukkig dat ze niet kunnen (ook lijkt het vaak niet willen) werken geloof mij maar, zeker 90% van deze mensen met een of andere vorm van uitkering zouden dolgraag “passende” arbeid willen vinden (al zou het alleen maar om de POEN gaan.

En is die chaserende opmerking beledigend juist voor mensen die om een of andere buiten de boot vallen.

Het de schuld geven aan de politiek, is nu ook niet de juiste weg, die hebben wij zelf gekozen (keuzes maken weet je wel).

Ja, ik werk nu, tewijl jij lekker je luie weekend hebt, en ja bij ons is het werk wel goed geregeld (sterke vakbond – OR en een degelijke/goede directie)

Maar dat “Werken maakt vrij” gaat alleen op voor die mensen die het geluk !! hebben gezond te zijn en de juiste “baas” weten te vinden.

Groet

Dirk.D.

• Dirk.D.

Beste

Dat is maar al te waar, en helaas maar voor weinig mensen weggelegt.

Dan is je werk ook je hobby (zou ik ook wel willen doen).

Groet

Dirk.D.

• Dirk.D.

Vriend !? Jeroen

Al weer zo'n beledigende opmerking, en dan schijnheilig in de kerk???

Ik weet het niet, volgens mij doe je het er om, zit je gewoon de zaak te narren, en ben je eigenlijk een zééér vervelend kereltje met wat “narcistische” neigingen.

Een klein beetje, dat vervelende klasgenotje uit groep drie, die heeft door gekregen hoe je mensen kunt pesten zonder op je kop te krijgen.

Groet

Dirk.D.

• Dirk.D.

Blubber

Zullen we de kerk e.d er maar even buiten houden ?? jouw inbreng is nu ook niet altijd van een hoogstaand iets.

Groet

Dirk.D.

• Dirk.D.

Jeroen en Karel.

Wanneer gaan jullie nu eens iets presteren, behalve grondstof maken (papier) voor mijn werkgever, in plaats van dat niet echt bijster inteligente priet praat en zeer pijnlijke/beledigende opmerkingen naar anderen.

Vinden jullie het vreemd, dat meerdere personen hier op dit bord zelfs een vergelijking hebben gemaakt met het NAZI systeem in Duitsland 1932–1945.

Het zou niet best zijn als jullie twee het voor het zeggen zouden hebben, buiten deze ongenuanseerde opmerkingen wekken jullie nu niet de indruk ook maar iets te presteren zelfs niet in die 63 uur van jeroen.

Groet

Dirk.D.

• Leon B.

Dirk D.,

Ik vind het zeer schokkend dat je een vergelijking maakt met mijn ideeen en die met nazi-Duitsland.

Ik ben zelf van Joodse komaf en vind het niet gepast wat jouw uitlatingen zijn, zeker als je zou beseffen wat mijn familieleden meegemaakt hebben tijdens de oorlog. Denk na voor je iets opschrijft, dit kan zeer pijnlijk en kwetsend zijn.

Meerdere familieleden hebben de oorlog niet overleeft …….. en dit kwam niet door de hongerwinter. Mijn ideeen zijn eerder te vergelijken met de wederopbouw na de oorlog. Toen was economische gezien de situatie ook bar slecht en was werken en was opbouwen de enige remedie.

Werkse

Karel

• Karel van Dam

OEPS

Karel van Dam is mijn echte naam.

Mijn vriend had toevallig net een bericht willen plaatsen, maar heb zijn naam vergeten weg te halen

werkse

Karel

• wao,er

ff visen laterssssssssssss

• Dirk.D.

Beste

Wat jouw stelling in deze is, dat ik die vergekijing gemaakt heb, wil ik met plezier rektiviseren.

Mijn vergelijking stoelt op de hier door een ander gemaakte opmerking “werken maakt vrij” welke kreet door NAZI duitsland is gebruikt met alle asosiaties van dien.

Zulke inbreng in deze discusie, zet mijn nekharen recht overeind, juist om datgene wat er o.a. toen gebeurd is.

Wel duikt deze opruiende en beladen uitspraak weer op (hier) richting mensen die om wat voor reden ook buiten de baanen vallen.

Zelfs duikt ook hier weer de ongenuanseerde roep om “sterke leiders” op, wat de geschiedenis bewezen heeft “de snelste weg naar de hel” te zijn

Mischien voor jouw hard, (ik denk het niet) maar wie de schoen past trekt hem aan.

En van “Nationalistme” e.d.walg ik , die “bekrompen” kort zichtigheid is een ramp voor miljoenen burgers op deze aardbol (Yougoslavie, Liberié, Israel ja en zelfs de USAhebben daar meer en in mindere mate last van)

Ik hoorde hier een duidelijke uitspraak over verschil van mensen

Wij hebben allemaal rood bloed, poepen de zelfde kleur, komen naakt en gaan weer naakt verschil is er dus niet.

Dus sorry mocht ik een andere indruk gewekt hebben

Groet

Dirk.D.

• Dirk.D.

Karel

Dan met jouw verhaal, en achtergrond, moet jij toch zeker weten waar “arbeid maakt vrij” voor staat. of niet ????

Groet

Dirk.D.