werken en wel nu!

• Karel van Dam

Hoezo opnaaien?!?!?!,

Ik bedoel het goed; dit is echt opbouwend bedoeld. Ik probeer jullie alleen met stimuleren jullie weer te laten werken. Mijn oma zei altijd: “van werken is niemand dood gegaan”. Door werk verrijk je jezelf. Je kan iets voor een ander betekenen.

Met een baan heb je ook meer kans om een leuke partner tegen te komen. Vrouwen vinden je zielig als je met het OV moet reizen, omdat je geen auto kunt betalen. En een auto die een beetje indruk maakt kost wel wat ……….. daar moet je voor werken. werk = geld = macht = geluk

Met andere woorden van werken wordt je leven top!!!

Werkse

Karel

• Karel van Dam

Vrije nemen als de zon een beetje brandt?!?!?

Je kan beter wat zweten door hard te werken dan te zweten op een terras!!!!

• sijlvia moeder van dominique

Mooi zo hoef ik dus niet te werken.

want ik ben geen man,heb al wel een man een kind en een hond,een auto hebben we ook dus geen ov-reisjes voor ons,dus met mij is alles goed gekomen en nu de zon in(nee geen snipperdag).

werk ze

• Dirk.D.

Beste Ruud

Wij zijn dus een paar jaar aardig “verwent” kijk je naar “buitenlanden” en kijk je hoe het daar geregeld is, kom je al gauw tot het inzicht dat het hier wel mee valt.

Het grote “voordeel” van het Nederlandse systeem is dat er veel geld wordt “rond gepompt” in de economie, en als de klant de slager niet meer (kan)betalt(en) gaat deze ook in de “steun”

Door het “kapitaal” te laten circuleren en niet bij een “upper class” te laten heeft jan en alleman er wat aan.

Het boven door Karel gegeven stelling kan ik dus absoluut niet waderen, nog erger ik vindt het rond uit beledigend, stuitend dat er nog mensen met zulke ideeén rond lopen.

Werk is er mischien wel, maar tegen welke prijs ??, we kunnen een “paard en wagen” economie op zetten (heel erg groenen willen dat) dan heeft iedereen werk, wordt de “vergrijzing” struktureel aangepakt, en is iedere werker rond zijn 45 jaar opgebrand.

Het is nu een kwestie van “gezond verstand” en met de “kaasschaaf” wat minderen en dit economische dipje uit zitten.

Groet

Dirk.D.

• Dirk.D.

Beste Karel.

Hoe lang denk je nu nog met “werkze” bezig te zijn ??, er zijn hier een aantal mensen die gewoon een baan hebben, die mischien ook moeten zweten.

Dat je OMA zei van “van werken ga je niet dood” moet je ook even naar de gemiddelde ouderdom van deze mensen kijken, toen zij nog jong waren.

Wel wat vreemd, dat ze toen hoog uit een jaartje of 50 a 60 werden.

Dus van werken kun je echt wel dood gaan !!!!

Groet

Dirkd

• Math

Lang leve het simplisme! Alsof werken psynoniem is aan gelukkig zijn.

Je telt pas mee als je werkt.

Je telt pas mee als je een no dikkere auto als je buurman hebt.

Je telt pas mee als je je in het zweet des aanschijns hebt gewerkt en pas 's avonds laat verkoeling mag vinden bij een flesje bier dat je je van je werkcentjes hebt kunnen kopen.

Je maakt pas indruk op vrouwen als je een auto hebt.

Ziedaar de geboorte van een nieuwe godsdienst. Nog even, en men komt massaal jouw kont kussen. Zoveel wijze woorden kom je zowaar op geen enkel prikbord tegen. En zo beknopt ook. In twee woorden: Petje af! .

En zo opbouwend bedoeld ook, he. Daar zijn alle werklozen, voor zover die er op dit prikbord zijn, echt blij mee. Je kunt er echt wat mee.

Al die stommelingen hier reageren ook zo kinderachtig op jouw stukje. Zij snappen het niet. Losbollen zijn het allemaal! Zitten allemaal op hun harsens!

Alleen jij hebt het werkelijke licht gezien. Ik heb gisteren nog op een van mijn wandelingen een aantal veren gevonden van vogels die ze verloren zijn. Die kom ik nog eens in jouw reet stoppen want jij verdient het echt hoor.

Daarom beste medeprikkers, mijn nieuwe motto:

Niet lang helluhhhh, effe ome Karel belluhhhh. Want voor alle problemen groot en klein, moet u bij ome Karel zijn.

Met hem is immers alles kits. Zijn telefoonnummer? Te vinden in de Gouwe Gids.

Beste Karel

Mijn dank is groot. Ik heb weer een goede dag vandaag.

Sorry, maar ik moet nu weer gaan werreke. Doeii

• Karel van Dam

Beste Dirk,

Dat mijn oma 90 is geworden dat terzijde. Als je je verdiept zou hebben in de deze materie dan zou je wel geweten hebben dat slechtere voeding, minder goede huisvesting en dat de medische wereld toen nog in de kinderschoenen stond, negatieve invloed had op de mate van ouderdom.

Door leuk werk reduceer je psychische klachten, bouw je leuke contacten op, etc, etc ……lang leve de arbeid ……… en het geluk!!!!

werkse

Karel

• sijlvia moeder van dominique

:D

• Zwannie

Dat je hier schrijft, is dat werk, verveling of hobby? Als het verveling of hobby is, zou ik maar snel aan het werk gaan. Daar ben je tenslotte voor ingehuurd.

• Dirk.D.

Beste

Dus dat de rest crepeerde, en 16 tot 20 uren perdag in touw waren, nog niet eens een dokter konden betalen, krom liepen van ellende, er zelfs een “kinder wetje” aan te pas moest komen om mensen te leren dat men aan te veel werk gewoon dood gaat, stel je dus maar even terzijde.

De geschiedenis (ze wel nieuw als oud) leerd dan hoe minder uren er MOET gewerkt worden, hoe minder snel mensen “versleten” zijn.

Zelfs in de bloei periode van het Romeinse rijk, werd de werkweek ook verkort tot ongeveer 36 uur (het zware werk werd door de slaven gedaan, legionairs gingen ongeveer met 45 met pensioen) maar de leeftijd die deze mensen bereikten was ongeveer 15 a 20 jaar ouder dan de rest ( van 42 tot de romeinen 58 jaar)

Deze slaven werden geheel niet oud (30 tot 40 jaar en grondig versleten)

Bij ons is o.a. met het verkorten van de werkweek (midden jaren 50) de gemiddelde leeftijd omhoog gesprongen, ook omdat dit minder zwaar was.

De medise wereld is ook voor uit gegaan maar ook vroeger waren ze niet gek.

Dat er nu veel meer hart en vaat ziekten zijn en kanker e.d. wordt ook veroorzaakt door dat wij ouder worden, waardoor we minder versleten zijn en dus andere doods oorzaken op de loer liggen.

De enige zekerheid in het leven is dat we dood gaan niet ???

Hoe bedoel je “van werken ga je niet dood”

p.s. mijn opa was 92 !! toen een uitzondering (hij kon net op tijd “van Drees” trekken).