Lang leve het simplisme! Alsof werken psynoniem is aan gelukkig zijn.
Je telt pas mee als je werkt.
Je telt pas mee als je een no dikkere auto als je buurman hebt.
Je telt pas mee als je je in het zweet des aanschijns hebt gewerkt en pas 's avonds laat verkoeling mag vinden bij een flesje bier dat je je van je werkcentjes hebt kunnen kopen.
Je maakt pas indruk op vrouwen als je een auto hebt.
Ziedaar de geboorte van een nieuwe godsdienst. Nog even, en men komt massaal jouw kont kussen. Zoveel wijze woorden kom je zowaar op geen enkel prikbord tegen. En zo beknopt ook. In twee woorden: Petje af! .
En zo opbouwend bedoeld ook, he. Daar zijn alle werklozen, voor zover die er op dit prikbord zijn, echt blij mee. Je kunt er echt wat mee.
Al die stommelingen hier reageren ook zo kinderachtig op jouw stukje. Zij snappen het niet. Losbollen zijn het allemaal! Zitten allemaal op hun harsens!
Alleen jij hebt het werkelijke licht gezien. Ik heb gisteren nog op een van mijn wandelingen een aantal veren gevonden van vogels die ze verloren zijn. Die kom ik nog eens in jouw reet stoppen want jij verdient het echt hoor.
Daarom beste medeprikkers, mijn nieuwe motto:
Niet lang helluhhhh, effe ome Karel belluhhhh. Want voor alle problemen groot en klein, moet u bij ome Karel zijn.
Met hem is immers alles kits. Zijn telefoonnummer? Te vinden in de Gouwe Gids.
Beste Karel
Mijn dank is groot. Ik heb weer een goede dag vandaag.
Sorry, maar ik moet nu weer gaan werreke. Doeii