Ga werken man!

• Hans

De uitkering zal nooit hoger zijn dan het voor Olga geldende minimumjeugdloon. Ze kan ook gaan werken en dan “rustig verder kijken”.

• Robert

Ja dat staat lui en iemand die dan al een uitkering heeft dient de rest van zijn/haar leven uitgesloten van de arbeidsmarkt te blijven.

Woeha, weet je waar de luie varkens zitten? Juist bij het hogere personeel. Krijg je met die optieregelingen en gouden handdrukken. Maar ze hadden geen uitkering op hun achtiende dat niet.

Gaap!

• Hans

Ze doen net alsof ze het bedrijf zelf hebben opgebouwd, maar in feite lopen ze even weinig risico (zelfs minder) dan de jongen van de postkamer.

• Olga(18 jaar)

400 gld is beter dan niks. uitwonend zal het wel meer zijn en met kwijtscheldingen al zal het weinig blijven. en volgens mij heeft leeftijd er geen bal mee te maken.wat kan mij het schelen dat het lui staat voor iemand? dat is vooroordelend, ik heb er dan goeie redenen voor gehad en als iemand dat niet kan accepteren wil ik ook niet voor zo'n iemand werken, ik denk er niet aan. begriploze mensen moet ik niet.

ik ben inmiddels vorige week naar ‘t stadskantoor geweest, die verwezen me door naar het arbeidsbureau en daar heb ik een paar gesprekken gehad. een man met wie ik sprak wou een vervolggesprek maken om dieper in te gaan op m’n problemen. ik heb daar ook inmiddels een brief van ontvangen. ook heb ik toch nog gevraagd naar werk bij de mevrouw van de sociale dienst. die heeft toen iets gevonden. ik heb van ma tot do bij een plantenbedrijf gewerkt, daarna ging het voor mij niet meer. ik moest daarbij kwart over 6 opstaan en het was nogal saai werk en begon alweer tegen de dag op te kijken. ik probeer nu naar nachtdiensten te kijken zodat ik dubbel verdien en daardoor minder hoef te werken.