jij praat over iets heel anders, je zegt namelijk “iedereen heeft het weleens moeilijk”. ik heb het over meer dan “weleens moeilijk”. ik praat over jarenlang.
je weet niet of diegene kan werken als je zijn of haar situatie niet kent.
en over “veel werk, veel geld” ben ik het niet met je eens. als ik ga werken verdien ik toch ook niet hetzelfde als iemand van 23 jaar of ouder die misschien net zo min ervaring heeft als ik? het zou verboden moeten worden om mensen zo op leeftijd te betalen ZONDER meer werkervaring te hebben dan iemand die jonger is. het is discriminerend.
en wat hans zei: dat salarissen niet gelijk staan aan de hoogte van de huur vind ik ook een slechte zaak want iemand die jonger is hoeft ook niet minder te betalen dan iemand die ouder is. wel is er huursubsidie enzo, dus ik weet niet tot in hoeverre ik daar over kan oordelen, maar eten en drinken krijg je niet goedkoper. en ik vind het hoe dan ook slecht dat jongeren minder worden betaald omdat ze een bepaalde leeftijd niet hebben.
ik vind het ook asociaal dat ze handelingsonbekwaam worden opgeschreven, dat ligt niet aan de leeftijd maar aan de mensen zelf.
Ik bedoel dat als je kunt werken dat je dan niet thuis moet gaan zitten.
En met veel werken veel geld bedoel ik dat als je overuren maakt, dat je niet alles naar de belasting moet brengen. Maar dat het rendabel wordt om iets extra bij te verdienen.Dus als je niet kunt werken ga je de wao in ,dus de bijstand is nergens voor nodig want als je niet kunt werken ga je de wao in.of je kunt wel werken en ga je dus werken.
met vriendelijke groeten peter
Als je jong bent en geen beroepsgericht diploma hebt kun je beter niet gaan werken. Want het werk dat je dan alleen kunt doen is geen goede basis voor de toekomst. En om over het salaris nog maar te zwijgen. Want daar valt niet van te leven. Ja op de armoedegrens mischien. Maar omdat het maatschappelijk gezien niet geoorloofd wordt om niks te gaan doen. Moet je maar eerst voor een beroep leren.
En kom dan pas terug op de arbeidsmarkt. Maar als dat niet lukt dan zit er niets anders op om je leven lang achter de lopende band te staan of andere inferieure @!#$ te gaan doen.
Belachelijk, dus je moet maar op je pruim gaan zitten een een beetje steun trekken? Nee dan ben je goed bezig!! Wordt er over 5 jaar bij je eerste sollicitatie gevraagd wat je voor werkervaring hebt, nou ik kan zeker tot een uur of 3 in m'n bed liggen rotten en tv kijken is een specialiteit van me! Ik kan niet begrijpen dat iemand die gezond is 5 jaar werkloos kan zijn! Dat is erg knap. Als de regering daar eens iets aan ging doen, beetje uitkering korten ofzo! Belachelijk 18 jaar oud en nu al een uitkering aanvragen. Je moest je schamen! En daar betalen wij @!#$ belasting voor!
Reactie op iedereen.
Kijk, met werken is helemaal niks mis. Het probleem zijn al die bazen, de lage lonen, de discipline, de surveillance en het totale gebrek aan inhoud, omdat ze alle werkzaamheden in zo klein mogelijke stukjes hebben opgedeeld. Als we dat er allemaal uit kunnen mieteren, en gewoon voor onszelf kunnen werken, en niet voor de aandeelhouders, dan doet iedereen weer mee. Wordt het ook nog gezellig.
Dan kun je nu beter proberen een opleiding af te ronden, want als je van vakken vullen niet vrolijk wordt, dan moet je juist doorgaan. Of wil je dat je hele leven blijven doen? Misschien ooit achter de kassa en op je 50ste chef van een supermarkt, waarmee je nog steeds niet veel verdient.
Het komt misschien allemaal wat hard op je over, maar nu kun je er wat aan doen. Als je straks na je werk in avondstudie je moet gaan opwerken, wordt het heel moeilijk. Ik weet, dat de mensen van de avondvariant van de opleiding er met de bosjes mee stopten.
Ik moet de eerste student nog tegenkomen, die van zijn studiebeurs kan leven. Iedere student moet ernaast werken, tenzij hij een rijke pappie heeft. Dat is echt geen argument, Olga. Het is wel waar, maar daarmee nog geen argument.
“en denk je nu echt dat ik me kan concentreren op een studie als ik het thuis ECHT moeilijk heb?”
En wat is dan “echt moeilijk”.
“als een studie verplicht zou zijn, hoe kan iemand er dan plezier in hebben?”
Je kunt in je leven twee kanten op, Olga. Je school vergooien en genoegen nemen met wat eenvoudige productiebaantjes en op je 45e versleten zijn of studeren en lekker goed verdienen en rond je 45e in allerlei lucratieve commissies zitten en minder hard te hoeven werken tegen een steeds stijgend salaris. Studeren zal niet altijd leuk zijn, maar ook dat vormt je. En de gevolgen van studeren zijn wel leuk.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?