Maar waarom zou iemand die werkt ook voor iemand anders gaan werken terwijl die gene ook kan gaan werken?
Dus geen werk geen geld die veel werkt veel geld,dan heeft iedereen wat zich toe komt.
En ja ik werk .
groetjes peter
sommige mensen vinden nou eenmaal niet zo makkelijk werk als jou mischien moet de staat wel voor een beter systeem zorgen zodat de echte uitvreters niet zomaar een uitkering kunnen innen bij de dichstbijzijnde sociale dienstvestiging
Ray schreef:
>
> Stelletje nietsnutten, hier word ik dus helemaal ziek van. De
> hele dag achter het internet zitten, laat opstaan, nog ff aan
> je zak krabben en hup: we houden het handje weer op voor de
> maandelijkse uitkering. Mijn motto liever 30 Turken aan de
> hand dan 1 werkloze in ons mooie Nederland.
Alles wel en aardig, en ik besef een beetje een tweesporenbeleid te voeren door naar Olga toe anders te reageren, maar wat moet iemand, bij wie het op school niet lekker loopt, krachtens zijn opleiding geen recht op studiefinanciering heeft en bij wie het ook thuis niet lekker loopt.
Werken, zeg ik tegen haar, maar waar kunnen ze iemand gebruiken met een afgebroken opleiding en zonder ervaring? In baantjes, waarover het minimumjeugdloon betaald wordt. Ik geloof, dat ik van het 18-jarigenbedrag net mijn huur kan betalen. Moet ze dan stelen of thuis blijven wonen, totdat er een gezinsdrama plaatsheeft en heel Nederland hypocriet in een stille toch meeloopt.
Ik begrijp, dat men probeert jongeren uit de bijstand te houden en ze zo vroeg vertrouwd te maken met het adagium “werken voor je geld”, maar een minimumjeugdloon is niet meer van deze tijd en dient mede gelet op het voornoemde adagium dan ook te verdwijnen en plaats te maken voor het gewone minimumloon.
Krachtige argumenten tegen dat min.-jeugdloon zijn immers:
- Wordt een jongere dan geacht slechts op halve kracht te werken.
- Het werkt uitbuiterij in de hand. Ik heb eens een vriendinnetje gehad, dat de hele dag voor een geeltje in Bart Smit stond.
- Het werkt in de hand, dat onevenredig veel jongeren in werk terecht komen, waar hun bewegingsapparaat op de proef gesteld wordt en er mogelijk onherstelbare schade aan ontstaat.
- De jongere heeft dezelfde kosten als een volwassene, want de huur hangt niet af van leeftijd en andere uitgaven ook niet. En in de gevallen waar dat wel zo is, geldt ook bij andere verschillende leefsituaties niet, dat het brutoloon daarop zou zijn aangepast.
omdat madame olga geen leuke studie heeft gevonden of er niet voor wordt toegelaten of een studie waarbij ik niet aan de regeltjes voldoe waardoor madame olga gewoon geen studie kan volgen, een andere reden dat ik geen studie kan volgen is dat ik op mezelf wil en moet wonen en denk maar niet dat ik van een studiefinanciering kan leven. en denk je nu echt dat ik me kan concentreren op een studie als ik het thuis ECHT moeilijk heb?
maar zoals ik al zei: er is geen passende studie en als dat wel het geval zou zijn dan zou ik sowieso al op mezelf moeten wonen om me er op de juiste manier op te concentreren. maar ik denk dat ik geeneens een studie nodig heb om hetgene te doen wat ik leuk vind/wil proberen. het is alleen nog de vraag wanneer het gaat/kan gebeuren.
en over je enelaatste zin: “Zovelen moeten dat, dus waarom zou madame Olga dat niet kunnen”. als een studie verplicht zou zijn, hoe kan iemand er dan plezier in hebben?
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?