Ga werken man!

• Ray

Stelletje nietsnutten, hier word ik dus helemaal ziek van. De hele dag achter het internet zitten, laat opstaan, nog ff aan je zak krabben en hup: we houden het handje weer op voor de maandelijkse uitkering. Mijn motto liever 30 Turken aan de hand dan 1 werkloze in ons mooie Nederland.

• Olga(18 jaar)

wat zit jij nu te zeuren, je weet geeneens waar je over praat. je zit alleen maar te vooroordelen jij. bah

ik word gek van mensen die geen begrip voor de medemens hebben. jij denkt zeker dat alle uitkeringen onterecht verspreid worden.

• Sip

En als je erbij verteld hoe hoog jouw uitkering is dan komt hij helemaal terug op zijn woorden.

• Olga(18 jaar)

ik heb geen uitkering maar het ziet er naar uit dat ik die wel ga aanvragen

• joris

ik vind dat ray best gelijk heeft. ook wil ik even kwijt dat ik het afkeur dat olga nu ook al een uitkering neemt. het is toch van de zotte! Ga werken man!

• Olga(18 jaar)

hoe kun je nu over mij oordelen zonder de redenen te weten WAAROM ik misschien een uitkering ga aanvragen? vooroordelen vind ik van de zotte

• Cinthia

Olga meis laat je niks wijsmaken,… terwijl je die uitkering hebt kun je altijd nog steeds solliciteren…… of een goed plan maken of een rijke vent of whatever.

Hey laat ze maar zwammen iemand die via internet jou of wie dan ook kan afzeiken zullen dat altijd blijven doen. Ray en Joris hebben vast allebei nog geen meissie en balen er gewoon van dat ze hun p.k niet ergens kunnen instoppen.

dat is tog precies hetzelfde domme gel.l.

Olga een uitkering is er voor om aantevragen als je het moeilijk hebt en behoorlijk krab zit. Echtwaar ik heb me altijd veel te druk gemaak om andermans gedacht, dat is waardeloze tijdsverspilling. Waar het om draait dat ben jij Olga, echt meis boos worden op hersenloze mensen en vooral harteloze mensen heeft echt geen zin. Laat ze maar jij weet wel beter. Ze kletsen wel anders als ze in jouwn schoennen komen te staan, of dat ze zelf op een dag op straat komen te staan, zonder vrouw zonder kinderen zonder huis. Hey enne wie gaat ze later als ze in hun rolstoelletje zitten vooruitdouwen??? Als ze oud zijn??? Juist dat is dat zoooitje uitkeringtrekkers. Laat ze kletsen……

Veel liefs Cinthia

• Hans

Een werklozenpagina wordt bezocht door mensen, die geïnteresseerd zijn in het verschijnsel werkloosheid, dus “nietsnutten” lijkt me niet op zijn plaats. Voorts mogen we vaststellen, dat op kantoren ook veel onzinnig werk wordt gedaan en bovendien flink een gat in de dag geschopt, getuige “Debiteuren/Crediteuren”, alleen dan is het maatschappelijk geoorloofd, omdat het tegen een salaris is.

Ik weet niet, of je wat van automatisering en financiële transacties afweet, maar er is geen sprake van “handje ophouden”, daar Sociale Diensten en andere instellingen uit veiligheidsoverwegingen en uit efficiëntieoverwegingen gebruik maken van geautomatiseerde systemen.

Je motto snijdt volstrekt geen hout.

• Hans

Dat is natuurlijk onjuist, daar doet mijn tegengas tegen onze Ray of Light niks aan af. Kijk, Olga, je bent een jonge meid, en op jouw leeftijd worden mensen geacht te studeren, c.q je school af te maken of te werken, temeer omdat je met een opleiding je kansen op een goedbetaalde baan aanzienlijk vergroot. Iedereen heeft het wel eens moeilijk, dat is geen reden om het bijltje erbij neer te gooien.

• Hans

Redenen om een bijstandsuitkering aan te vragen zijn onvoldoende inkomsten uit tegenwoordige of vroegere arbeid en geen andere mogelijkheden om betaald werk te vinden of om te studeren. In het geval van een studie lijkt me het probleem opgelost. Zovelen moeten dat, dus waarom zou madame Olga dat niet kunnen. het vormt je om door te zetten op momenten dat het moeilijk is.