HHet is ook een keuze van een werkgever omdat te worden. Hij “gebruikt” ook zijn werknemers om er zelf beter van te worden. Anders zou ie het toch niet doen.
Wat ik in veel bedrijven mis. Is om iemand verder te helpen. Ik word 1 juli ontslagen. En weet je waarom ? Omdat mijn chef niet kan omgaan met mensen.
Hij is ook nog een macho man. Sorry zeggen dat staat niet in zijn woordenboek.
Nee hij wil alleen maar MACHT en controle. Deze man is absoluut niet geschikt als chef. Hij heeft een minderwaardigheids complex. Door macht uit te oefenen. Voelt deze meneer zich meer. Waarschijnlijk heeft hij .. (dat vul ik nu zelf in) Een vader die hem kwetste. Tenminste dat idee krijg ik van hem. Mijn werkgever is ook niet scheutig met cursussen. De leidinggevende krijgen geen cursus hoe ze met mensen kunnen omgaan. Is te duur voor de baas. Maar de baas rekent er niet bij dat als een chef een goede verstandhouding heeft met zijn mensen. Dat mensen veel minder ziek worden. Tenminste de mensen die thuis blijven om zoals jullie zeggen iets lullig.
Als ik tegen mijn chef vertel dat ik alleen zit op een kamer en er weinig contact is met andere mensen. En dat hij mij vergeet met verjaardagen en andere belangrijke besprekingen. DAn dien je daar als chef toch iets aan te doen? Als ik een schok krijg van een apparaat omdat ie veel te oud is. Dan geef je je werknemer toch een cursus of schaf je nieuw materiaal aan. Want vraag je eens af? Waarom meld iemand zich ziek? De mensen die om het minste gering ziek melden. Doen dat omdat ze zich niet prettig voelen. Dan moet jij als werkgever er voor zorgen en signaleren dat jouw werknemer het wel naar zijn zin heeft. Daar kun jij als werkgever toch ook wat aan doen. Maar dat kost ze vaak veel te veel moeite. De meeste werkgevers willen alleen maar GELD EN MACHT.
Stimuleer je mensen. Geef ze een schouderklopje. (Werkt vaak nog beter dan een salarisverhoging) Ook al krijg je het zelf niet Die krijg je wel op een andere manier aangeboden van een ander. Stimuleer je mensen. Haal het best uit ze. Probeer oplossing te zoeken voor problemen. Misschien kun je ze niet oplossen,maar wel bespreken. Uiteraard zul je altijd een rotte appel in je personeelsbestand vinden. Maar dat mensen zich zo gedragen heeft een reden. Je kunt je negatief daarvoor opstellen,maar wat heeft dat voor zin. Zorg dat mensen veel kunnen lachen. Dan werken ze harder voor je en zullen zich minder ziek melden. Ik heb ooit bij een bedrijf gewerkt. Waar we lol hadden. We werkte knoeihard. Overwerken geen probleem. Dat was leuk. Ik kon er helaas niet blijven wegens reorganisatie. Ik heb staan huilen toen ik weg ging. Deze afdeling was een voorbeeld voor het bedrijf. Ons ziekteverzuim was het laagste van allemaal en we hadden de hoogste omzet. Dat kwam omdat men keek naar de mens. Welke goede kwaliteiten die had. We kregen vaak een schouderklopje. WAT KOST DAT NOU ALS WERKGEVER EEN SCHOUDERKLOPJE? Helemaal niets en het doet wonderen. Maar nee hoor,die werkgevers van tegenwoordig denken alleen nog maar IKE IKE IKE.
Zorg voor team-building in je bedrijf. Als jij goed voor mensen bent zij ze het ook voor jou en je klanten. Als je merkt dat mensen te vaak ziek zijn. Praat met ze. Vraag of je ze kunt helpen met iets. Zijn er prive-problemen of andere dingen die men wilt veranderen. Zoek een oplossing hiervoor.
Probeer tot een compromie te komen als je problemen niet kunt oplossen. Maak het bespreekbaar. Dan kun je al een stuk onvreden wegnemen.
Duw ze in ieder geval niet nog verder van je weg. Want dan kost het je inderdaad geld. En blijven ze voor elk kattepis thuis.
Tja en mensen die een ongeluk krijgen zullen dan vaak de enigste zijn die thuis blijven. In ieder geval werkgever besteed aandacht aan je personeel. Waar een wil is is een weg. Gebruik die ook. Ondernemen is meer dan alleen maar geld verdienen en risico's te nemen. Besteed aandacht aan ze. Ken je de term niet. WAT MEN ZAAIT ZAL MEN OOGSTEN.