onstlag en ziek???

• bronson

Hoi allemaal,

Ik heb twee jaar een bijstand uitkering gehad en ben nu sinds 6 weken werkzaam als frezer in de klein metaal.

Nu ben ik ziek geworden en word ik waarschijnlijk ontslagen ik heb een proeftijd van twee maanden mag dit bij een half jaar contract en tevens heb ik een R.E.A. indicatie moet ik nu terug naar de bijstand of moet het gak dit ziekte overnemen.

En mag dat 2 maanden proeftijd bij een half jaar contract want ik hoor verschillende verhalen.Ik weet wel dat ik geen recht heb op W.W. maar het gaat mij omde ziektewet.

En kan ik mij zelf ook ziekmelden bij het gak want ik denk dat mijn werkgever dit niet heeft gedaan ben nu al een week ziek en het gak weet nog van niets.

M V g

• nancy

ik vind het jammer om te lezen als je na 2 jaar bijstand eindelijk een baan hebt en vervolgens binnen 6 weken weer ziek wordt…

• sijlvia moeder van dominique

iemand kan toch ziek worden of niet????

• bronson

Ik ben die twee jaar ook ziek geweest maar ben het toch gaan proberen maar dat is dus een fiasco geworden.

m v g

• Dirk.D.

Beste Bronson

Bij een contract voor “(B)epaalde (T)ijd” is een proeftijd van rechtwege ( 1 jaar of korter), één maand, niet meer !!

Voor de ziektewet geld deze regel als volgt, indien einde contrakt neemt het U.W.V. de uitkering over (moet je dus wel ziekgemeld zijn) de baas moet tot einde contract de ziekte wet betalingen verichten (vaak is hij hier voor verzekert).

Dus, zolang als je “Arbeids ongeschikt” voor jouw werk bent (max. twee jaar) betaalt of je baas (waarschijnlijk 100%) of het UWV (max. 70%)

Groet

Dirk.D.

• Ontslag en ziek

Lekker genieten van je uitkering jho!

Werken is voor de domme

• bronson

hee dat vindt ik dus niet maar ik hebv mezelf ook niet gemaakt.

groeten

• meer

Hoi bronson,

Jammer dat het niet goed is gegaan bij je nieuwe baan, maar geef de moed niet op, wie weet gaat het straks beter.

zit zelf ook in de rea regeling, maar weet er ook niet 100 % het fijne van…….

volgens mij moet het gak jouw voor de volle honderd procent doorbetalen bij ziekte.

Ik neem aan dat je wel hebt doorgegeven dat je in de rea zit en anders kun je bij het reintergratie bureau altijd nog wat extra info vragen….

Je kunt even kontact opnemen met het bedrijf bij welk uitvoeringsinstantie (UWV) zij zijn aangesloten en dan daar informeren of je bent ziek gemeld

Zij (het bedrijf) ontvangt subsidie voor jou en hoeft ook geen extra ziekte premie te betalen. Laat je gewoon goed informeren door het reintergratie bureau.

Heel veel succes in de toekomst.

meer

• Hans

Er zijn mensen, die voor een kuchje thuis blijven en mensen, die echt ziek zijn. Een werkgever ziet het verschil echt wel..

• Ik hou van je

Ik haaaaaaaaaaaaaat werken!!!

Leve de ww