Onmogelijk om gezond en jong EN werkeloos te zijn.

• Gladio

PHOTO@ schreef:

>

> Dat moet je aan die 10 miljoen op sterven liggende kinderen

> vragen deze vraag van U in zuid west africa op dit moment.

Dat zeg ik toch. Hansje loopt te klagen over het feit dat hij en alle anderen mensen moeten werken. Dit terwijl miljoenen mensen

sterven van de honger. Maar Hansje is zo wereldvvreemd dat

hij dat niet eens beseft.

Hangerige hansje kom uit je luie stoel en ga eens wat voor andere mensen doen in plaats van zeiken.

Ik niet wachten op weer een argumentloze reactie van:

“he gladio ga ergens anders je frustraties vertellen”

maar daar ligt jou sterkte he?

Holle argumenten en als je dan vastgeluld word stop je ermee.

Bah eng mannetje

• Hans

Zelfs Italië is tegenwoordig al welvarender. Ik denk niet, dat ik gauw nog terug zou willen.

• Hans

We vergelijken westerse maatschappijen met elkaar. Je kunt geen appels met peren vergelijken.

• Hans

Ben jij zo'n duffe boekhouder? In de echte wereld komt niet alles netjes op nul uit, Gladio. En sinds het Enronschandaal in de boekhoudwereld ook niet meer.

• blubber

Ik bewonder je lef dat je durft te zeggen dat je op het arbeidsbureau werkt : wie de afgelopen maanden de kranten heeft gelezen, weet dat deze organisatie jarenlang ernstig beneden de maat heeft gefunctioneerd. (om maar te zwijgen van het ESF-schandaal)

Nou begrijp ik meteen waar je opgekropte frustratie vandaan komt, immers wie het in zo'n puinhoop volhoudt, moet zijn gevoel voor verhoudingen en ambitie naar resultaat laten varen om niet overspannen te raken……en om nog wat eigenwaarde over te houden leg je dan maar de schuld bij de andere kant van het loket.

• blubber

De onderzoekers interviewen tachtig bestuurders en medewerkers uit Zoetermeer en de regionale arbeidsbureaus. Die spreken van een regelrechte ‘aanslag’ op Arbeidsvoorziening. Het beeld doemt op van een organisatie in verval. De wet heeft een wurgende administratieve rompslomp opgeroepen, waaraan vervolgens iedereen heeft geprobeerd te ontsnappen. Er zijn schaduwadministraties. Sleutelfiguren lopen weg. De deskundigheid over de arbeidsmarkt is teruggelopen.

,,De kunst werd klanten aan het werk te helpen zonder te struikelen over de van bovenaf opgelegde regels. Hoogopgeleide consulenten gingen kantoortje spelen om de Haagse vragenfabriek koest te houden'', aldus de ondervraagden. Het regent `pissige brieven' waarin geneuzeld wordt over details en `cijfers die niet kloppend te krijgen zijn'. En het helpt niet. Een geïnterviewde trekt een vergelijking met het oude Duitse keizerrijk.

,,Eén keizer, veel prinsen. De prinsen zeiden steeds ja tegen de keizer, maar eenmaal terug in hun rijkje, deden ze gewoon hun eigen wil.''

Bovenstaande is een gedeelte uit dit A.D.- artikel :

http://archief.ad.nl/artikel?text=arbeidsbureau%3B%20ESF&SORT=presence&ED=ola&PRD=3m&SEC=%2A&SO=%2A&FDOC=0

• Hans

Ik was er al van overtuigd, Blubber, dat de arbeidsvoorziening niet werkte. Hoe lang houden Gladio en consorten hun partisanenstrijd nog vol?