Onmogelijk om gezond en jong EN werkeloos te zijn.

• Gladio

Haha,

Gevoelig punt geraakt! Hansje geeft geen argumenten meer , maar begint over mijn geestelijke gesteldheid.

Zwak hoor hansje. Jouw verantwoordelijke baan is zeker bij de overheid?

“Wat versta jij onder een administratieve, lichte baan? Dat gaat om ingewikkeld en hoogwaardig werk”

Nou Hansje , sommige mensen die verstand hebben van termen ( jij dus niet )

die gebruikt worden met betrekking tot de arbeidsmarkt ( vaktaal dus, Hansje )

Omschrijven een functie waarbij enige opleiding en weinig vakkenis vereist is, als

een lichte functie.

Maar goed de volgende keer zoek je het maar op. Ik bedoel je hebt toch gestudeerd? Nou dan weet Hansje het vast wel te vinden.

"

“Wel of niet studeren was voor mij geen vraag. Kunnen is moeten”

- Hansje het enige wat je moet is eten, drinken, ademen, poepen en pissen.

een mens met een eigen gevoelsleven, een eigen gedachtenleven, een

verleden, een heden en een toekomst, heeft de geestelijke capaciteit om keuzes

te maken en een afgewogen beslissing te maken.

Het getuigt van een zeer simpele ziel dat diegene zich gedwongen voelt om

te studeren om zo te voldoen aan andermans verwachtingen.

Ik kan je ook aan raden om over dit punt met iemand te gaan praten.

hansje ik hoop dat het zo weer duidelijk is en ik kan bijna niet wachten tot ik weer

zo'n leuk simpel stukje van je krijg.

• Hans

Ik heb altijd argumenten, zoals je dat ook nu weer kunt lezen. Alleen degene, die ze leest, moet wel van goede wil zijn, en daar ontbreekt het steeds meer aan in dit landje van individualistjes. Misschien ben je door jou op het gezicht te timmeren meer overtuigd.

Ik werk niet bij de overheid en voorts zijn er bij de overheid echt wel zware en verantwoordelijke banen. Als je eenmaal aan de ziekte van vooroordelen lijdt, is deze niet meer te genezen, gladiator.

Verder ben ik niet gediend van de aanduiding “Hansje”, snol.

• math

Dat is dan bijzonder fijn voor jou. Waarschijnlijk zit je in de randstad. Als je in kleinere plaatsen woont of op het platteland, dan werkt dat echt niet zo simpel. Je betitelt argumenten met gezever. Mijn zwager heeft een electro technisch installatiebureau. Maak jhe maar geen zorghen dat hij uittrekt om bij Jantje Pietje of Gladio een stopcontactje aante leggen of een paar groepen bij te maken. Ja, als hij tijd heeft en zijn projecten klaar zijn. Zelfs dan wordt er een onderscheid gemaakt tussen potentiele kleine klanten. Een sporthal of kerkgebouw levert nu eenm aal meer op dan een particuliertje.

Toch ben je verplicht om aanvullingen op je electrotechnische installatie, door een erkent installateur te laten verrichten.

Gezever? Realiteit is een beter woord.

Ik zie ook wel dat er gesjoemeld wordt met uitkeringen en dat er lieden zijn die het zich wel heel gemakkelijk maken om werkloos te zijn en te blijven. Aan de andere kant zie je ook dat gemeenten er alles aan doen om deze problematiek aan te pakken. Let wel, ik heb het hier alleen over te mistoestanden. Om een werkloheidsuitkering te krijgen moet hje gewerkt hebben anders krijg je niets. Hooguit kun je een bijstandsuitkering krijgen als je een bepaalde leeftijd hebt bereikt. Maar om daar nu jaloers op te wezen? Je kunt met een beetje opleiding dan beter gaan werken, verdient beslist beter.

Wat resteert is een groep jongeren die niet of nauwelijks opgeleid zijn, al dan niet crimineel, die nauwelijks te motiveren zijn om werk te zoeken.

Daar mag jij dan een oplossing voor gaan bedenken!

Aanpakken die handel en de uitkering stopzetten? Klinkt leuk, maar het gevolg is dat de criminaliteit gaat groeien. Wat ze van de overheid niet krijgen, jatten ze wel van de gewone burger zoals jij en ik.

Probleem met jouw redenatie is dat je puntje a oplost en automatisch puntje b creeert dat vervolgens ook weer opgelost moet worden wat weer resulteert in een nieuw probleem.

Mijn schoonvader heeft ook van die zalige kant en klaar pakketten aangaande het oplossen van de werkloosheid. De buitenlanders hebben hier veel werk ingepikt van ons hardwerkende Nederlanders. Zodoende hebben wij nu ook zoveel werklozen. Je flikkert gewoon alle buitenlanders eruit dan heb je zeker 1.000.000 banen erbij en kunnen die 300.000 werklozen meteen aan de slag en iedereen is blij en tevreden. Probleem opgelost? Ook dit is een vorm van redeneren waar op het eerste oog geen speld tussen te krijgen is.

Math

• Ondergetekende

Ik concludeer uit jouw betoog dat we dan alles maar bij het oude moeten laten, omdat oplossingen nieuwe problemen veroorzaken. Lijkt me niet echt verstandig: problemen zijn er om aan te pakken en op te lossen. Natuurlijk moet je daarbij rekening houden met gevolgen, Dat heet constructief probleemoplossend bezig zijn. Maar wat jij en je maatje Hans doen is iets anders: je verschuilen achter een hele hoop theoretisch geneuzel, klagen “dat het allemaal niet zo gemakkelijk gaat” En dan je argumenten?! Oplossingen voor problematieken zijn per definitie simplistisch, ondoordacht of, ik heb hem nog niet gelezen, maar hij zal nog wel volgen: rechts gebral. Waarom weten jullie soort mensen altijd precies waarom oplossingen het allemaal niet gaan brengen, maar komen jullie nu nooit eens met een idee over hoe het dan wel zou moeten? Antwoord: omdat het je wel goed uitkomt zo.

Bah

• Hans

Of wat te denken van dat meisje, die een leuke opleiding afheeft, maar de pech heeft in Oost-Groningen te wonen? “Verhuis dan!” zou een Gladio zeggen. Maar wat als je de zorg hebt over behoeftige ouders. Maar dat is uiteraard allemaal zielig gezwets volgens onze Gladio.

“Je flikkert gewoon alle buitenlanders eruit dan heb je zeker 1.000.000 banen erbij en kunnen die 300.000 werklozen meteen aan de slag en iedereen is blij en tevreden.”

Zeg maar tegen schoonvader, dat de vraag dan zodanig inzakt, dat het aantal vrijgekomen banen veel lager zal liggen.

• Hans

Nee, dan lees je verkeerd. Het heeft geen zin om met simpele oplossingen voor complexe zaken te komen. Als je, zoals zijn schoonvader zegt, een probleem wil oplossen door alle buitenlanders eruit te zetten, dan kun je het inderdaad bij het oude laten.

“Maar wat jij en je maatje Hans doen is iets anders: je verschuilen achter een hele hoop theoretisch geneuzel,”

Zonder kennis van de theorie stuur je niemand de weg op in een auto en laat je eveneens niemand een complex probleem oplossen. Het “geneuzel” hoort trouwens gewoon tot de basiskennis economie.

Wat komt ons goed uit? Ik vind een overheid, die dwangmatig mensen aan het werk schopt fout. Alles is alleen nog meer goed, als het geld oplevert en allerlei andere maatschappelijk relevante zaken komen in het gedrang.

• gladio

hansje, Hansje, hansje,

Wat wind je jezelf toch op.

Kan je er soms niet tegen dat iemand jou met argumenten bestrijd?

Ik snap dat je op dit prikbord de grote jongen uithangt maar dat wil niet zeggen

dat je maar gelijk met geweld moet dreigen.

Jouw antwoord op de vraag over de consequentiess van het zwart uitbetalen van overuren heeft duidelijk je gebrek aan kennis blootgelegd.

Als je dus niet weet waar je het over hebt kan je beter zwijgen.

Dan kom je tenminste niet zo dom over.

Groetjes Gladio

Ik heb altijd argumenten, zoals je dat ook nu weer kunt lezen. Alleen degene, die ze leest, moet wel van goede wil zijn, en daar ontbreekt het steeds meer aan in dit landje van individualistjes. Misschien ben je door jou op het gezicht te timmeren meer overtuigd.

Ik werk niet bij de overheid en voorts zijn er bij de overheid echt wel zware en verantwoordelijke banen. Als je eenmaal aan de ziekte van vooroordelen lijdt, is deze niet meer te genezen, gladiator.

Verder ben ik niet gediend van de aanduiding “Hansje”, snol.

• gladio

Wat komt ons goed uit? Ik vind een overheid, die dwangmatig mensen aan het werk schopt fout.

Beste Hansje,

Onze overheid schopt mensen niet dwangmatig aan het werk.

Zij doet dit alleen bij mensen die hun handje ophouden.

En terecht. Waarom vinden sommige mensen dat zij alles maar kado moeten krijgen en elke dag lekker uit moeten kunnen slapen?

Mensen die hun hand ophouden moeten dan maar elke dag vrijwilligerswerk doen.

Doen de luiaards nog wat voor onze centen.

Dag, Hansje

• gladio

“ Of wat te denken van dat meisje, die een leuke opleiding afheeft, maar de pech heeft in Oost-Groningen te wonen? ”Verhuis dan!“ zou een Gladio zeggen. Maar wat als je de zorg hebt over behoeftige ouders. Maar dat is uiteraard allemaal zielig gezwets volgens onze Gladio ”

Werkelijk stompzinnig gebral.

Misschien heeft het Groningse meisje wel een zwerfkatje die ze elke dag melk geeft en kan ze daarom niet verhuizen, of misschien verzorgt ze wel het plaatselijke dorpsmongooltje, of laat ze elke dag de hond van de buren uit,

of praats ze graag Gronings, of misschien mist ze de weilanden teveel.

Hansje de Bijstand is er voor een laatste opvang en niet voor de smoesjes

van een boerenmeisje. Verhuizen dan maar ( misschien inclusief ouders)

en werken. net als de rest van de normale mensen.

dag hoor ' gevoelig menneke" Hansje

• gladio

“ Of wat te denken van dat meisje, die een leuke opleiding afheeft, maar de pech heeft in Oost-Groningen te wonen? ”Verhuis dan!“ zou een Gladio zeggen. Maar wat als je de zorg hebt over behoeftige ouders. Maar dat is uiteraard allemaal zielig gezwets volgens onze Gladio ”

Werkelijk stompzinnig gebral.

Misschien heeft het Groningse meisje wel een zwerfkatje die ze elke dag melk geeft en kan ze daarom niet verhuizen, of misschien verzorgt ze wel het plaatselijke dorpsmongooltje, of laat ze elke dag de hond van de buren uit,

of praats ze graag Gronings, of misschien mist ze de weilanden teveel.

Hansje de Bijstand is er voor een laatste opvang en niet voor de smoesjes

van een boerenmeisje. Verhuizen dan maar ( misschien inclusief ouders)

en werken. net als de rest van de normale mensen.

dag hoor ' gevoelig menneke" Hansje