Onmogelijk om gezond en jong EN werkeloos te zijn.

• Hans

Toen ik werkloos was? Sorry, waar heb je dat vandaan? Het onderwerp interesseert me alleen maar, meer niet, jongen. Maar klop jezelf nog maar eens op de borst. Heb je er eens over nagedacht, dat als er niemand meer werkloos is, jij het wel bent, arbeidsbureauconsulentje?

Het jaarverslag lezen? Lekker saai hoor.

• Hans

Ja, alsof een mens alleen maar een rationeel wezen is. Zelfs met een baan, Gladio, kan ik iemand wel schieten, als hij me afgewezen heeft voor een functie. Voor een te zware functie kan ik me dat voorstellen, maar niet voor een gelijkwaardige.

Dus voor een werkloze, die afgewezen wordt, kan ik me zeker voorstellen, dat hij daar geen zin in heeft.

• Fuselier

Je snapt het echt niet he ?

Hansje misschien kom jij ( zou me niet verbazen trouwens) wel

als een gigantische zeikerd over op een gesprek.

is het dan niet handig dat je weet wat je fout hebt gedaan zodat je

die fout niet weer zult maken?

maar goed van inzicht en intelligentie zal niemand jou kunnen beschuldigen.

Dat blijkt namelijk uit jouw nietszeggende stukjes.

Als het aan jou ligt , blijft Laura de rest van haar leven thuiszitten, balend van het

feit dat ze geen werk krijgt.

Hansje mensen zoals jij helpen dit land naar de kloten.

• Gladio

Nee hoor , Hansie

Er zullen altijd mensen werkloos zijn.

Maar als de uitvreters niet zoveel van mijn kostbare tijd in beslag zouden nemen

zou ik voor de mensen die het echt nodig hebben ook iets kunnen doen.

Maar hersenloze hansje, ik ga weer teveel in op jouw nietszeggende uitspraken.

mensen zoals jij helpen dit land naar de klote.

• Hans

Gladio,

Reageer je frust ergens anders af.

• Hans

Wat is dit kutland nog waard?

• Olga

jij hebt een totaal verkeerd beeld van de werkelijkheid. waarom zou je niet eerst eens met mensen praten die in die situatie zitten alvorens over die mensen oordelen te vellen die misschien helemaal niet waar zijn? ik ben ook 19 en werkloos maar denk maar niet dat ik lekker van het leven zit te genieten. ik zit thuis door nare omstandigheden en voel me in de steek gelaten door de gemeente want hier is het tegenwoordig zo dat men geen recht heeft op een leefbare woonomgeving met rust. het is logisch dat je dat nodig hebt om te kunnen werken anders werkt het niet. bij mij gaat het in ieder geval heel moeilijk. ik doe nu een paar krantenwijken waaronder 1 vakantiewijk waar ik 2,5 uur over doe(voor 3 folders) en 4,53 euro mee verdien. en om even op vast werk terug te komen, zie jij ergens een baan staan die zo goed verdiend dat ik er een duurdere huurwoning of een koopwoning van kan kopen? De goedkoopste koopflat in een beetje redelijke buurt is hier 90.000 euro. Ik heb niks aan werk als ik dat niet kan betalen, dan komen we namelijk weer terug op de woorden leefbare woonomgeving, denk daar maar eens over na. ik denk er nu over om een webdesignthuisstudie te volgen via NTI. Dat is tenminste betaalbaar, want ik kon niks leuks EN betaalbaars vinden. Ik krijg het NIET vergoed van de gemeente. Bovendien weet ik niet of ik hier een goedbetaalde baan mee kan krijgen.

Ohja en ik heb ook nooit een uitkering ontvangen, want bij een bijstandsuitkering moet je al het werk aannemen wat er wordt aangeboden en dat kan ik niet aan.

• Gladio

“ want bij een bijstandsuitkering moet je al het werk aannemen wat er wordt aangeboden en dat kan ik niet aan.”

Wat kan ik hier aan toevoegen?

Wie is er nou verantwoordelijk voor de postie waar jij in zit?

De maatschappij of Jij?

En een advies doe geen webdesign opleiding want daar is geen

werk in. Beter volg je een pd boekhoud cursus.

• Gladio

Voor mensen die zichzelf niet overgeven aan negativisme

betekent dit land nog heel veel hansje.

Je zou eens een tijdje in een ander land moeten gaan wonen.

Dan zou je beseffen dat niemand in dit land reden heeft tot klagen. ( uiteraard de honderden mensen die van de honger

omkomen niet meegerekend)

Niet zoveel klagen daar heb je geen reden toe.

• PHOTO@

Dat moet je aan die 10 miljoen op sterven liggende kinderen vragen deze vraag van U in zuid west africa op dit moment.