ER IS WERK ZAT !

• j duifs

????????

en wij maar belasting betalen voor mensen die het niet nodig vinden om te werken

• johan

prima zuur dan niet als de uitkering te laag is van mij mag ie nog lager zijn

• johan

nu ben je een dief van minjn belasting centen dat zal je wel lekker vinden

• Sans

De meeste belasting gaat op aan ambtenarensalarissen.

• Syl

1 vacature, honderden sollicitanten!!

• Sonja

Iedereen wil leuk werk doen, maar helaas, soms moet je wat. Uit gevoel voor verantwoordelijkheid heeft mijn echtgenoot, 15 jaar geleden, een baan aangenomen als fabrieksarbeider. Met 1 jaar universitaire studie, een lerarenopleiding en vwo. Als hij op een leuk baantje had gewacht, was hij nu nog werkloos geweest. Zelf had ik 9 jaar lang een leuke kantoorbaan. Totdat ik een kind kreeg, ik wilde geen overspannen huismoeke worden, en nam ontslag. Laag inkomen, maar liever dat, dan als overspannen huismoeke in de ziektewet. Jaren later ging ik weer aan het werk. Een luxe kantoorbaantje? Nee! Ik werkte ooit als ambtenaar, nu werk ik weliswaar weer op kantoor, maar als…. schoonmaakster! Vind ik dat leuk? Mwah, gaat wel, het was het enige soort werk dat te verenigen was met de werktijden van mijn wederhelft. Ik werk liever, want werkloos blijven omdat je je neusje ophaalt voor minder leuk werk vind ik niet kloppen. En vanuit een baan is het makkelijker een andere leuke baan te krijgen, dan vanuit niks, als ik eens een invalkracht moet opleiden, kan ik meteen zien of ie wil werken, of dat ie liever thuis zit. Maar ik merk ook al snel, of die persoon gewend is te werken, al is het in een ander vakgebied!