ER IS WERK ZAT !

• Sip

welke opleiding heb jij en wat voor werk doe je met welk inkomen?

• Joop

Dat is prive,dat gaat U niets aan.

Een baan hebben of werk hebben,wat een flauwekul,wat is het verschil,werkloos zijn hoeft niet.Als je klaagt en je zit in de WW en je wilt werken,ben je fout bezig,er is WERK ZAT.

Klagen doe je dan meestal omdat mensen een vooropleiding/opleiding gevolgd hebben en er achter komen dat er geen werk is waarVOOR ze opgeleid zijn,das weer iets heel anders,dat is balen,maar werkloos zijn hoeft niet.

Er zijn tig banen/functies/werk waar je zelfs tijdens het werken een diploma kan halen VOOR datzelfde werk,kan het gekker hier in Nederland ? Een hele mooie regeling.Wat dat betreft heb je het hier goed.

• blubber

Joop schreef:

“Een baan hebben of werk hebben,wat een flauwekul,wat is het verschil,werkloos zijn hoeft niet.”

Nee, ik heb het niet over ‘een baan hebben’ ten opzichte van ‘werk hebben’. Als je mijn bericht nou eens goed leest, dan zie je dat ik het had over ‘een baan hebben’ en ‘werken’ want dat zijn de twee dingen die in je stelling door elkaar heen lopen.

Mensen willen een goede (dat wil zeggen: bevredigende) baan hebben, en daarmee zijn ze dan aan het werk.

Vanwege een ‘werken omdat het moet’ of ‘hoort’ of simpelweg ‘omdat er werk is’ of omdat ‘werkloos zijn niet hoeft’, is nog nooit niemand gemotiveerd aan een baan begonnen en je theorie/ideologie/utopie mengsel (want dat is het) staat oppervlakkig gezien goed op papier maar banen zijn nu eenmaal geen producten en die denkfout wordt steeds gemaakt.

• Sip

Ik geloof dat je ijlt, ga even langs de dokter

• Joop

Dit is typisch een geval van ondermijning van het feit.

Er is werk zat.

• blubber

Feit is dat je stelling meer zei dan : “Er is werk zat”.

• Joop

Ja en dat is ook zo.

Groetjes.

• blubber

Nou en?

• A.R

Werk zat maar eisen zijn gewoonweg belachelijk. Ik ben afgewezen bij een callcenterbedrijf omdat mijn kleding niet aan hun “eisen” voldeed. Ik had me juist gekleed naar de lijst van “eisen” die ik van ze gekregen had.

Een ander callcenter bedrijf wees me af omdat ik buiten de 15 kilometer van dat bedrijf woonde.

Verder wordt ik voornamelijk afgewezen op leeftijd, opleiding en werkverleden. Ik ben al vanaf mijn 19de op zoek naar vast werk, heb tussentijds steeds de “drop out” baantjes aangenomen om rond te kunnen komen. Nu zit ik twee maanden al geheel zonder werk en heb ook nog steeds geen inkomen ontvangen… Wat zegt u daarvan meneer J.O.O.P.?

Ooit er wel eens aan gedacht dat er mensen zijn die zich een slag in de rondte werken om aan werk te komen en na alle inzet nog steeds bot vangen? Als er zoveel werk is, dan wordt het denk ik ook hoog tijd voor werkgevers om eens netjes op tijd te reageren op al de reacties die ze op hun vacatures krijgen. Ik moet soms drie maanden wachten om te horen dat ik wederom ben afgewezen omdat ze een 18 jarige konden krijgen.

Ik bedoel maar…

• Hans

Werk genoeg, maar bedrijven willen niet betalen om het te laten doen.