Ahold Vergoeding en Ontslag

• Sip

Dacht je dat zijn voorganger gratis werkte?

• DePeter

Het gaat er niet om of die man het waard is!! Tuurlijk die man heeft gelijk, ik zou het ook aanpakken.

Hat gaat er om dat je het je aandeelhouders en personeel niet kunt verkopen dat je aan de ene kant 440 mensen gaat ontslaan en aan de andere kant een vent binnen haalt die naar Nederlandse begrippen een Boven Abnormaal Hoog salaris krijgt, los gezien van zijn aandelen en bonussen.

Je zult maar bij deze Grootgrutter werken en bij die ontslaggolf zitten, dan voel je je ook GENAAID.

EN je moet niet altijd het verschil tussen landen erbij halen, WE wonen en leven in Nederland en niet in de rest van de wereld.

Eerst “WIJ” de Nederlanders en dan de REST is mijn motto, en in ben geen egoist.

Ik gun iedereen het zijne en zijn geluk, maar ik word soms een beetje moe van al dat gezeur Jamaar DAAR is het ZO, en hier is dat niet!!!

Nou als je vindt dat het daar beter is dan moeten deze personen maar ophoepelen, maar zo slecht is het HIER in Nederland nog niet, kijk maar eens naar het aantal mensen dat in de afgelopen jaren hier naar toe is gekomen. Laat daar eens een HALT aan toe worden geroepen, over 15 jaar is 85% van Rotterdam van Buitenlandse afkomst.En dan roept die @!#$ van een Opstelten ook nog dat er spreiding moet komen, JA maar in zijn wijk zul je die mensen echt niet tegen komen.

Kijk dat die “Vluchtelingen” hier proberen binnen te komen daartoe hebben ze alle recht, en ik gun het ze ook. Maar laten we even eerlijk zijn, de meeste komen alleen voor het sociaal klimaat en daar hebben ze nog gelijk in ook.

grtzzzzzzz

• Sip

Als reactie op je eerste punt, is het wel zo dat voor de juiste man een behoorlijk kapitaal voldaan moet worden. We leven echter in eenw ereld waar Nederland slechts een heel klein deeltje van is en als dat in jouw ogen buitensporige loon er niet zou komen en Ahold gaat over de kop, hoevelen verliezen dan hun baan?

Wat de vluchtelingen aangaat die naar hier komen, dat geeft meteen aan dat armen in ons land niet arm zijn. De meesten komen hier omdat ons sociaal bestel zo goed is. In hoeveel landen krijg je een uitkering dan wel eten als je niet werkt? Dat is vrijwel beperkt tot Europa. Neem bv Brazilie, waar A een veel lager loon wordt veldaan, B je zonder opgaaf van reden op straat kunt worden geschopt van het een op het andere moment en C er geen enkele vorm van uitkering is…. Zulke landen zijn er echt heel veel. Dus niet zeuren dat er in Ons land een aantal topverdieners zijn die zorgen dat arbeiderrs een redelijk loon krijgen. Zonder die mensen helemaal geen loon.

• sijlvia moeder van dominique

volgens mij is het ergste nog niet eens dat de man zo,n best kapitaal krijgt(zou ik ook wel willen btw)maar dat er tevens wel ff 440 man de straat op geschopt worden.

en waarom denk je dat alle vluchteling hier de grens over komen?

nederland staat toch zeker bekend als lui lekkeland.

en dan is dat gelijk een antwoord waarom het hier verder zo beroerd er voor staat door al die opvreters(ok de goeie hangen we apart)gaat ons welvarend nederland naar de haaien.

en daarmee bedoel ik niet enkel de vluchtelingen maar ook degene die bv een uitkering hebben en te lui zijn om een slag te werken.

door zulke gaat onze hele economie naar de kloten(sorry niet netjes).

zal wel een berg commentaar krijgen dat ik er weer niks van begrijp nou voor degene dikke middelvinger!Sip schreef:

>

> Als reactie op je eerste punt, is het wel zo dat voor de

> juiste man een behoorlijk kapitaal voldaan moet worden. We

> leven echter in eenw ereld waar Nederland slechts een heel

> klein deeltje van is en als dat in jouw ogen buitensporige

> loon er niet zou komen en Ahold gaat over de kop, hoevelen

> verliezen dan hun baan?

> Wat de vluchtelingen aangaat die naar hier komen, dat geeft

> meteen aan dat armen in ons land niet arm zijn. De meesten

> komen hier omdat ons sociaal bestel zo goed is. In hoeveel

> landen krijg je een uitkering dan wel eten als je niet werkt?

> Dat is vrijwel beperkt tot Europa. Neem bv Brazilie, waar A

> een veel lager loon wordt veldaan, B je zonder opgaaf van

> reden op straat kunt worden geschopt van het een op het

> andere moment en C er geen enkele vorm van uitkering is….

> Zulke landen zijn er echt heel veel. Dus niet zeuren dat er

> in Ons land een aantal topverdieners zijn die zorgen dat

> arbeiderrs een redelijk loon krijgen. Zonder die mensen

> helemaal geen loon.

• S. Aint

Als je het nieuws hebt gevolgd kon je zien dat AH mee wil doen met prijsverlaging van zijn producten om met de concurrentie de strijd aan te gaan …. en daarvoor schrappen ze de 440 banen …. en dan krijgt men te horen wat de topman verdient ..

• Hans.

Ik ken het land goed genoeg om te weten, welke normen en waarden daar gehanteerd worden en ook goed genoeg om er kritiek op te hebben, als iets fout is. We hebben het gewoon over een blanke hoor, dus op jouw speciale bescherming zit die man niet te wachten.

Trouwens kicks, dat we de altijdvrolijke Karel van Dam eens eindelijk op de kast hebben.

• Hans.

“Jullie liggen er toch ook niet wakker van dat 11 voetballers die miljoenen verdienen er totaal niets van bakken.”

Hoe kom je daarbij? Dat verfoeien we even hard.

“Maar een top manager die een bedrijf moet leiden dat miljarden omzet wereldwijd mag niets verdienen en mag voor pak hem beet 3 ton, blij zijn dat hij wordt aangenomen.”

Als je daar niet van rond kunt komen, heb je een pan uit. Van zijn salaris kunnen ze 44 mensen in dienst houden. Wat is de meerwaarde van de 100ste euroton bovenop de 99e? Als hij 50.000 euro minder krijgt, merkt hij het niet, terwijl iemand anders, die aan het werk gehouden wordt, in zijn levensgeluk bevoordeeld wordt.

Scandinavië heeft altijd het geweten van de wereld willen zijn met Dag Hammarskjöld, Olov Palme, de Nobelprijzen, neutraliteit, sociale voorzieningen, woningbouw, natuurbeheer, familie- en emancipatiezaken en ga zo maar door, dan vindt ik het uitermate vreemd, dat iemand met die achtergrond roept “10 miljoen euro en geen cent minder”.

“Hij kan het zich waarschijnlijk permiteren want anders had hij zijn zin niet gekregen tijdens de aandeelhoudersvergadering.”

Nee, in die vergadering zitten allemaal mannetjes, die daar zelf ook voordeel bij hebben. Als zij straks aan de beurt komen voor zo'n baantje, dan willen ze ook zo'n inkomen.

• Hans.

“Als we nu 10% extra ontslaan, kunnen we hem wel betalen,” zullen ze gedacht hebben.

• Hans.

Als de mensen er minder kopen, kan hij het ook niet redden, want de prijzen van Aldi halen ze bij lange na niet.

• sijlvia moeder van dominique

waarschijnlijk zullen ze dat gedacht hebben maar het feit blijft ;er zijn weer 440 extra werkeloze en dat is erg.Hans. schreef:

>

> “Als we nu 10% extra ontslaan, kunnen we hem wel betalen,”

> zullen ze gedacht hebben.