stelling

• Hans.

Geen of een slechte opleiding vermindert de kansen in ieder geval. Goed opgeleide mensen met werkervaring zijn altijd gewild. In de jaren tachtig werkten er immers ook mensen. Ik ga er niet van uit, dat ik tot de slechtste 10% behoor.

• Hans.

Recht? Ik vind dankbaarheid meer op zijn plaats. Ik heb nog nooit één woord van dankbaarheid gehoord. Dat was wel zo bij het oude systeem van liefdadigheid. dat werkte zonder dwang op de mensen met werk en hield oneigenlijk gebruik van de uitkering buiten de deur.

• Hans.

Vind je de houding “zo snel mogelijk een ton verdienen en daarna de top bereiken” geen betere? Er wordt te veel gezeurd over werk. Ik merk weinig positivisme bij mensen, die over werkloosheid discussiëren.

• Pull-Bird.

Stel dat iedereen wel de top bereikt….wat dan.???

Dan zit er niemand meer achter de kassa.

Dus de top blijft waar ie is.

En de tobbers ook.

Anders waren er niet zo veel van.

• Hans.

Niemand heeft het toch over iedereen. Het gaat erom, dat ik die houding niet één keer tegenkom.

• sijlvia moeder van dominique

maar zoals jij het stelt zou iedereen het baantje moeten nemen wat aangeboden wordt goed of slecht betaald.

• sijlvia moeder van dominique

ja recht of betaal jij geen sociale voorzieningen.

je hebt er recht op maar goed daar ging het niet om dacht ik.

• DePeter

Hans,

Ik heb een arbeids verleden van zo'n 25 jaar, en ben vorig jaar 18 september voor de eerste keer werkeloos geworden.

Ik heb de laatste 6 jaar bij een Engineerings buro gewerkt wat na de beruchte

11 September duidelijk te maken kreeg met het terug lopen van opdrachten.

Dit had te maken met het feit dat wij in hoofdzaak machines ontwikkelden voor bedrijven die in Amerika aktief waren. Ik heb er alles aan gedaan om aan een baan te geraken, ik sta bij ieder uitzend buro ingeschreven, noem de sites maar op waar je je kunt inschrijven en ik sta d'r ingeschreven.

Detacherings buro's? Noem maar op en ik sta d'r ingeschreven.

Ik heb inmiddels meer dan 150 sollicitaties de deur uitgedaan via E-mail, en van die 150 heb ik misschien welgeteld 10 antwoorden gekregen. En dan altijd met de opmerking gezien ons Team bent U te oud, dit terwijl ik 44 jaar ben.

Ik heb gelukkig inmiddels een toezegging op een baan, maar dat is pas medio maart/april 2004. Mocht ik in de tussentijd een baan aangeboden krijgen zal ik dat zeker doen.

En Nee ik ben niet dankbaar voor de uitkering die ik momenteel krijg, het is iets waar ik al die jaren voor betaald heb. En nu ik buiten mijn schuld om werkeloos ben geworden heb ik recht om van deze uitkering gebruik te maken.

En ja ik zie het als een plicht, om te proberen weer zo snel mogelijk aan het werk te geraken.

Het mag dan langer duren als dat ik gedacht had, maar ik weet zeker dat het me zal lukken.

grtzzzzzzzzzz

• blubber

Onder het motto: “Het is nooit te laat om te leren” en voor uw broodnodige historisch besef volgt hier een nogal algemene, korte en globale inleiding, zoals ik die aantrof op het internet:

http://scholieren.samenvattingen.nl/search/open/7461155/

• Hans.

Ik ben dan vooral dankbaar.