stelling

• Pull-Bird.

Werken moet niet zo overdreven verheerlijkt worden.

Er zitten hier een paar fanatieke gekken bij ..niet normaal.

\Die denken zo ongeveer dat ze in de hemel komen met al dat gewerk van ze..

Als je een erfenis krijgt of wat win ga je toch ook alleen leuke dingen doen ,en daar hoort werken niet bij.

Het is een noodzakelijk kwaad, en in dien het leuk werk is is t een zegen.

Waarom moet je het nou eigen lijk leuk vinden dat gewerk?

Ik zal heus wel weer aande bak komen (opgelegd)maar me dwingen er van te houden ???? Nee dat extaatje zit er niet in in.

En dat heeft niks met lui te maken of zo.

• sijlvia moeder van dominique

kijk das nou duidelijkheid.

en zeker soms werk je om te(over)leven maar heb je het leuk en naar je zin dan is dat mooi ,maar helaas is dat niet altijd zo.

ik heb best leuk werk maar soms komen die bejaarden echt mijn neus uit en dan denk ik zal ik wat anders zoeken maar ik maak weinig uren het betaald goed dus blijf er nog wel effe,maar echt soms………….

• Dr. B. Urger

Stel dat iedereen die langer dan een jaar heeft gewerkt er allemaal mee ophoudt?? Stel dat iedereen dan een uitkering neemt?? Hoe gaat het met Nederland over 30 jaar?? Slecht. Er zijn geen pensioenen, er is vergrijzing, etc.

Laat dus de uitkeringen voor wie ze bedoeld zijn!

Niet voor de jonge luie, maar voor de zwakkere.

ben je zwak dan als je een uitkering hebt??

ik ga ervan uit als je geen werk hebt dat dat niks met zwakte te maken heeft maar met onmacht ,je vraagt er niet(altijd)om dat je werkeloos bent.

en dan heb ik het nog niet eens over mensen die afgekeurd zijn om welke reden dan ook(klaplopers uitgesloten dan).

en zoals jij het stelt na een jaar er mee stoppen lijkt me niet dat je dan een uitkering zult krijgen(weet ik niet zeker eigenlijk want ben daar niet zo mee op de hoogte)want zelf ontslag nemen na zo,n betrekkelijk korte tijd is geen slimme zet .

• Zwannie

Klopt, mensen die van hun hobby hun werk hebben gemaakt zijn met een lantaarntje te zoeken. Voor die mensen is het ook het moeilijkst om uit de WW te komen, ze zijn niet gewend om te werken voor de poen, omdat ze alleen werkten voor hun plezier. Dat ze daarmee toevallig ook nog in levensonderhoud konden voorzien, was mooi meegenomen.

• Hans.

Nee, daar zou ik geen genoegen mee nemen, maar ik heb me dat wel op tijd bedacht, namelijk toen ik nog op school zat.

• Hans.

Hij zegt: “Laat de uitkering voor de zwakkere” en niet “je bent zwak, als je een uitkering hebt.” Waarom verdraaien mensen op fora toch altijd iemands woorden. Hij probeert juist uit te leggen, dat heel veel niet-zwakkeren een uitkering hebben. En met “zwak” wordt in de sociale zekerheid geen watje of mietje (sommigen zijn die middelbareschooltermen nog steeds niet ontgroeid) bedoeld, maar iemand, die de bescherming behoeft van de staat, omdat het economisch stelsel niet op hen toegesneden is. Maar iemand, die geen zin heeft om een trein te poetsen, is niet zwak, maar juist handig, als hij zijn uitkering weet te behouden.

• eurootje

Er zijn er wel meer die zich, zoals jij het noemt: “op tijd bedacht hebben”. Je moet er wel rekening mee houden dat tijden veranderd zijn en ook omstandigheden kunnen veranderen waardoor mensen buiten hun schuld om werkloos zijn geworden. Niet zo snel negatief oordelen. Jij mag blij zijn dat je werk hebt, ik hoop voor je dat je deze ook behouden kan, maar de toekomst is koffiedik kijken

je zegt dat mensen die werkeloos zijn geen genoegen nemen met een mindere baan dat heeft dus niks met je voor opleiding te maken maar met het aanbod van nu.Hans. schreef:

>

> Nee, daar zou ik geen genoegen mee nemen, maar ik heb me dat

> wel op tijd bedacht, namelijk toen ik nog op school zat.

zo zie ik het dus niet,een uitkering is voor ieder die er recht op heeft en dat heeft niks met de zwakkere te maken.Hans. schreef:

>

> Hij zegt: “Laat de uitkering voor de zwakkere” en niet "je

> bent zwak, als je een uitkering hebt." Waarom verdraaien

> mensen op fora toch altijd iemands woorden. Hij probeert

> juist uit te leggen, dat heel veel niet-zwakkeren een

> uitkering hebben. En met “zwak” wordt in de sociale zekerheid

> geen watje of mietje (sommigen zijn die

> middelbareschooltermen nog steeds niet ontgroeid) bedoeld,

> maar iemand, die de bescherming behoeft van de staat, omdat

> het economisch stelsel niet op hen toegesneden is. Maar

> iemand, die geen zin heeft om een trein te poetsen, is niet

> zwak, maar juist handig, als hij zijn uitkering weet te