stelling

• sijlvia moeder van dominique

ik werk sinds 1987 voor dezelfde baas.

goh interressant hoor ik jullie denken maarrrrrrrrrrr………….

ben ik nu echt beter bezig dan iemand met een uitkering ,let wel ik heb het naar mijn zin en wil niet thuis zitten.

maar zijn de mensen met een uitkering nu echt zo slecht als sommige ons willen doen geloven?

of zijn wij die werken gewoon dom bezig zoals andere het weer willen brengen ?

kortom wat is er nu okee???

• Theo

Dat ligt er aan waarom iemand een uitkering heeft.

wel bv. ww ,bijstand,aow???

en dan gaat het mij erom is het echt zo stom om te werken of ben je lui als je een uitkering hebt.

de menigen lopen nogal uit een hier dus wat is de mening van andere die er wel normaal over kunnen praten.

uhhhhhhmmmmmmmm wao dus:D:D

• blubber

Arbeidsethos is ook niet altijd geweest zoals wij het kennen. Als ik me niet vergis waren het de Romeinen die werken maar dom vonden.

Overigens kan het voor zowel werkenden als niet-werkenden gezond zijn om zich hiervan bewust te zijn c.q. zich hierin eens te verdiepen.

• snappie

Of iets beter is of slechter is kan ik vanuit deze stelling niet beantwoorden.

Ik vind, dat wanneer je gewoon kunt werken, maar niet wilt, je geen recht op een uitkering moet hebben.

Waarom moet de gemeenschap alles betalen voor mensen die niet willen maar absoluut wel kunnen werken??

Ik vind dat iedereen op zijn verantwoordelijkheden moet worden gewezen en wanneer mensen dat niet willen dan krijgen ze wat mij betreft ‘klapjes’ (korting op uitkering oid).

• eurootje

ik werkte van '72 voor dezelfde baas. Door lichamelijke omstandigheden ben ik nu 80-100% afgekeurd. Ik wil ook niet thuiszitten, maar kan niet veel anders. Ik heb er wat voor over om met je te kunnen ruilen. veel mensen die in de wao terecht komen vallen in een diep gat, tenminste ik wel..ik wilde nog zo veel en kan nu bijna niets meer. Ik denk dat dat de andere kant is, die ook bekeken moet worden

ik klaag ook niet heb het naar mijn zin in mijn werk en snap best dat het zuur is als je niet meer kunt werken maar het heel graag wilt.

ik zet deze stelling neer omdat er hier zo vaak berichten staan waarin de mening haast door je strot geduwd wordt en alleen hun mening is dan de goede lijkt wel.

en ik wil weleens weten wat andere daarvan vinden.

• Hans.

Ik denk dat sommige werklozen gewoon een te mooi baantje willen hebben.

daar zit wel een waarheid in.

maar wees eens eerlijk zou jij genoegen nemen met minder goed werk dus minder salaris maar met dezelfde vaste lasten enze voort?

ik niet ben ik eerlijk in,ok een uitkering zal ook geen vetpot zijn maar op salaris achteruit gaan is ook niet fijn,toch?