uw mening

• Sip

40 jaar gelden had Nederland 12 miljoen inwoners en toen al was er een probleem dat er teveel mensen waren (vooral in de randstad) Nu zijn er meer dan 16 miljoen en het probleem wordt steeds groter. Gevolg is dat huizen onbetaalbaar worden en jarenlange wachtlijsten op huurhuizen. Alleen die kosten al haal je met geen enkele kinderbijslag terug. Verder is en blijft het onredelijk dat kinderlozen de kinderen van anderen moeten betalen, jij vraagt je buurman toch ook niet hoeevl hij van jouw moet hebben omdat hij een auto heeft en jij niet? En ook de kosten van zijn huisdier die jij niet hebt zal jouw een zorg zijn. Last but not least, er zijn zoveel kinderen dat die onmogelijk allemaal aan het werk kunnen zodat die investering in de toekomst onzin is. Stel jezelf maar eens de vraag waar en vooral wanneer het spaak gaat lopen met de steeds groeiende (over)bevolking. Hoe langer we wachten met echte maatregelen om de bevolkingsgroei te stoppen hoe harder de slag zal zijn. Het afschaffen van kinderbijslag zal daar een lachertje bij zijn.

• Dirk.D.

Beste Sylvia

Inderdaad, het valt weer een keer weg, maar dan mag je hopen dat je er als gezin er beter voorstaat, en mischien dat je kinderen dan ook een vervolg studie kunnen krijgen.

En DePeter, ik had het over belastingen weet je wel, behalve de pensioen premies, wordt de rest “rond gepomt” binnen de Nederlandse economie en heeft ook de plaatselijke supermarkt er wat aan.

Zou je dit stoppen, dan worden een paar van ons rijk, en de rest krijgt nix.

een voorbeeld: in het land van de onbegrensde mogelijkheden (USA) is >20% absoluut niet instaat om een aanvaardbaar minimum te verwerven om van te “ETEN”

deze hebben dus ook vrijwel geen dak boven hun hoofd, en wat die regelgeving betreft, als je hier dezelfde toestanden zou willen hebben als b.v Frankrijk, met met onze dicht bevolkheid, moet je je medemens horen (terecht) klagen over stank en rotzooi.

Groet

Dirk.D.

• Dirk.D.

Beste Sip.

Overbevolkt? als het hier dan zo vol is, waarom emigreren er dan niet meer Nederlanders ??

Deze emigratie werd in de jaren 50 vorige eeuw gestimuleerd en nu ??

Wie moet dan die AOW ophoesten ?? of wil je werrken tot je dood valt ??

“Drees” heeft niet voor niets de AOW ingevoerd.

Dat is iets geheel anders dan de auto van de buren je kunt geen appels met peren vergelijken.

De verhouding niet werkenden en werkenden is al jaren (decennia) scheef in Nederland, en nu gaat het een beetje minder en moet alles maar afgeschaft worden.

Dat is het zelfde als “ het Kindje met het badwater weggooien”

Groet

Dirk.D.

• sijlvia moeder van dominique

ja dat mag je hopen maar er zullen altijd mensen zijn met een beneden modaal inkomen dat is iets wat blijft.

je hebt altijd mensen met een goede baan en een goed inkomen en mensen met een minder goede baan met een minder inkomen dat zal zo blijven maar de geldkraan gaat een keer dicht ook dat is zeker.

want het meest vreemde is wel dat deze jonge gezinnen vaak rondkomen van 1 inkomen omdat de moeder bij de kids blijft (hun goed recht)en degene die op latere leeftijd nog even aan een kind beginnen vaak blijven werken en dus 2 salarissen houden.

• DePeter

Wat te denken van de verlaging op bvb Loonbelasting?? Waarom gaan er zoveel mensen Zwart werken? Als we al eens begonnen met dit terug te dringen door een verlaging op de loonkosten dan waren we al een eind op weg.

Het verdiende geld circuleerd dan evengoed in de maatschappij alleen Vadertje staat heeft dan wel inkomsten over deze gelden. (is maar een begin maar alle kleine beetjes helpen)

En nee hoor ik ben zeker niet voor het amerikaans model, want je hebt gelijk als je zegt dat daar Armoede is onder een groot gedeelte van de bevolking.

En wat bvb Frankrijk betreft ik bedoel daarmee te zeggen dat het daar voor een bedrijf makkelijker is om aan regels te voldoen, de uitstoot is daar gezien het bewoners aantal hoger, maar ook zijn de regels daar niet zo “scherp” als hier in ons kikkerlandje dat altijd voorop wil lopen en het daardoor voor investeerders onaantrekkelijk maakt.

Ik ben er zeker wel voor dat er een goed sociaal beleid is, zeker ten aanzien van onze “Zwakke” medemens, en ook ben ik voor een gezond milieu beleid maar het moet Niet ten koste gaan van arbeidsplaatsen want indirect hebben al deze regels daar invloed op.

grtzzzzzzz en prettig weekend

amen:D

• Dirk.D.

Beste

Tjonge, jongen(meisje), wat zijn wij het (grotendeels) eens hé, daar moet wel het klad in komen.

è,ja, nog een prettig weekend (ik werk, helaas)

Groet

Dirk.D.

tja kun je zo weleens hebben ,toch?

komt vast dat ik dus heerlijk vakantie heb daar wordt je vanzelf meegaand van.

ben sowieso heeeeeeeeeeeeeel errug aardig:D

• Dirk.D.

Beste Sylvia

Deze “aardige”eigenschap van mij, wordt meestal niet herkend.

Ben het schijbaar ook niet.

(heb wel veel moeten “vechten” voor goede werkomstandigheden en cao's)

Groet

Dirk.D.

ieder mens heeft zijn goede kanten ,je moet ze wel willen zien natuurlijk.

en wie ben ik om te oordelen als je normale berichten neerzet?

het is een ander verhaal als je dingen neerzet zoals sommige hier maar dat zijn dan ook personen die je na verloop van tijd niet weer ziet.

blijf maar gewoon jezelf das goed genoeg.