uw mening

• sijlvia moeder van dominique

afschaffen:?

• math

Deze bijslag is bedoeld geweest om mensen aan het fokken te houden en ingegeven door met name de gelovige christenen in een andere tijd en andere wereld waarin andere normen en waarden golden dan vandaag de dag. Als zodanig is deze fokpremie achterhaald en is een teken van bemoeizucht van de overheid waar weinigen op staan te wachten. Mooi meegenomen dat wel, maar noodzakelijk? Nageslacht zullen we in Nederland ook wel produceren zonder premie van de overheid. Alles kost nu eenmaal geld, een auto, sigaretten, vakanties die als noodzakelijk worden beschouwd, huisdieren (hier ook al genoemd) telefoon waar niemand meer zonder kan, etc en ook kinderen, maar daarvoor moet de overheid opdraaien.

Iemand die bewust kinderloos wil blijven wordt op deze manier extra gekloot: die mag de fokpremies betalen voor allen die het noodzakelijk vinden om er 3 of 4 of nog meer te produceren.

Als je vroeger in katholiek Belgie meer dan 7 kinderen had werd de koning zelfs peetoom. Zo spannend maakte men het daar. Toeslagen als “Moeder bij de haard” had je toen ook nog. Hele hordes kinderen sleepten ze in die jaren mee en ook in het katholieke zuiden van ons land had je van die enorme gezinnen van 7, 8 of 9 kinderen De pastoor of kapelaan kwam bij jonge gezinnen regelmatig over de vloer om te informeren of moeders nog wat in de maak had. Als dat niet het geval was werd haar dringend gemaand om haar man wat beter aan te sporen want iedere nieuwe gelovige was er toch eentje, nietwaar?

Uit die tijd stamt dat hele kinderbijslagverhaal.

Daarbij wil ik ook nog even inhaken op SIP om de andere kant van het verhaal te belichten. Het ligt er maar aan hoe je dat bekijkt van die overbevolking. Overbevolking speelt zich met name af in de derde wereld; in West- Europa en de VS is onderbevolking een probleem aan het worden.

In Nederland zullen de komende jaren enorme tekorten op de pensioenen ontstaan als alle mensen die geboren zijn na de WOII met pensioen zullen gaan en zal er een stagnerende groei ontstaan op het bruto nationaal product. Inkomsten van de overheid zullen drastisch teruglopen doordat heel veel minder mensen ook minder belasting zullen betalen. Aan de andere kant zullen de uitgaven drastisch gaan toenemen. Een steeds kleiner deel van de bevolking zal voor een steeds groter deel moet gaan opdraaien. Hiervoor zijn jonge mensen nodig die steeds grotere financiele offers voor hun toenmalige producenten zullenm moeten gaan ophoesten. Met name is de groep van 80 jarigen en ouder de snelst groeiende bevolkingsgroep in Nederland maar ook in de gehele westerse wereld.

Vorige week hoorde ik een interessante discussie op de radio hoe we dit probleem moeten gaan aanpakken. Een hooglerraar bracht de stelling naar voren dat men nu al moest gaan nadenken, hoe men in de toekomst met nieuwe imigranten moet omgaan. Beleid op dit gebied is er niet of nauwelijks, maar duidelijk is dat de westerse landen imigratielanden zullen gaan worden. Zijn zij nu al, maar met de verkeerde mensen. Een nieuw beleid moet door de overheid ontwikkeld worden wil men over 10 jaar niet met de handen in het haar zitten.

In traditionele landen als VS, Australie en Nieuw Zeeland heeft men daar veel meer ervaring mee dan hier. Taal en cultuur van het nieuwe land zal men moeten kennen, opleiding op een bepaald niveau is een vereiste wil men het land inkomen. Als je bekijkt wat ons land is binnengestroomd de afgelopen jaren, dan wordt je daar niet vrolijk van. Mensen zijn niet of slecht opgeleid, zij spreken (ook na jaren) de taal niet, mensen leven in hun eigen gewoontes en eigen cultuur, vestigen zelfs een eigen identiteit in hun nieuwe vaderland enz.

Dit alles leidt ertoe dat op het moment dat het slecht gaat met de economie zoals momenteel het geval is, deze mensen het eerst op straat komen te staan, juist doordat zij te weinig opgeleid zijn om zich hier staande te houden. Overigens geldt dit ook voor de laagst opgeleide Nederlanders zelf. Iemand die hoger opgeleid is, kan met een lagere baan genoegen nemen als hij aan de slag wil gaan.

Gaat natuurlijk ook niet altijd op, gezien de praktijk ons leert op dit prikbord, maar de mogelijkheid is aanwezig. Voor hen rest slechts de WW en later de bijstand zonder verdere uitzichten op verbetering. Het aantal werklozen onder de laagst opgeleide mensen is met meer dan 100% toegenomen de laatste maanden.

Degene die de oplossing heeft mag het zeggen , maar dat het niet goed gaat is voor mij een gegeven.

goh is het daarvoor nou ben ik ff dom bezig zeg met mijn ene kind .

had ik toch ff mooi slapend rijk kunnen worden dom dom dom ben ik.

toch maar ff gauw aan het werk dan om de centen wat op te schroeven dit goudmijntje laat ik niet gaan natuurlijk,bedankt voor de tip.

• math

Productie is slechts 1 per 9 maanden en dan voor een aantal maanden de knip erop dus slapend rijk zul je er niet van worden.

Ik heb overigens ook 3 kinderen dus geheelonthouder ben ik ook niet. Ik heb ze wel al groot gekregen maar als dat van de kinderbijslag had moeten komen…………..

nou dan zou je als geen ander moeten weten dat je van de kinderbijslag niet rijk wordt,dus wees wat minder scherp met je woord keus staat wat vriendelijker.

• Dirk.D.

Beste Sip.

Dat verband is héééél simpel.

Als er geen kinderen meer komen welkke een goede stabiele opvoeding hebben mee gekregen, zijn er in de toekomst ook geen “werkers” om de AOW voor jouw(ons) te verdienen.

Dus de kinderbijslag is een investering in de toekomst, van daar ook mijn stelling ongeacht wat, kinderbijslag moet blijven.

(ook omdat meestal de jonge gezinnen niet het meeste verdienen)

P.S. ik ben zelf (met mijn vrouw) al uit de “kinderen”.

Groet

Dirk.D.

• Dirk.D.

Beste Math.

Mooi pleidooi, maar !!!, hoe moet het nu met die jongekinderen van jonge gezinnen, waar pa en moe ook nog jong zijn ??, zij verdienen vaak ook niet het meeste.

En wilde je niet meer werkers in de toekomst oms ons oudjes te onderhouden ?

Is het dan vreemd dat, mag de kinderbijslag iets uit het verleden zijn, je gaat investeren in de toekomst ??

Vergeet ook even niet dat 60% van deze jonge gezinnen niet eens een vacantie kunnen betalen ??, en wat dacht je van het onderwijs ?? moet ook betaald worden, ook daar is ondanks beloftes ook behoorlijk in gesneden..

Wat je vaak ziet is de buiten kant, maar weet jij hoeveel jonge ouders reeds diep in de schulden zitten mede omdat ze, zo als jij het noemt, gefokt hebben ??

Maar later wil je wel je AOW (pensioen betaal je zelf) dus je baald ook voor die mensen welke hun nageslacht niet voor jouw AOW gaan betalen (helaas/gelukkig kinderloos)

Dus ik blijf de kinderbijslag als een van de weinige toeslagen van de overheid zien als een investering in de toekomst, de rest is alleen voor het opvullen van NU en zit geen lange termijn visie in.

Groet

Dirk.D.

• Dirk.D.

Beste jongen.

Ook weer zo'n leuk vooroordeel.

Iemand die (te)weinig verdient (b.v. minium loon) gaat in procenten mischien minder betalen, maar in geld is het een lachgertje. en zet geheel geen zoden aan de dijk.

Trouwens de loon belasting in Nederland is vergeleken met de rest van Europa een van de laagsten.

Groet

Dirk.D.

• DePeter

Ah….dus jij denkt het te weten en de rest weet het niet??

Er zijn meer belastingen dan de Loonbelastingen en die moet je dus wel meenemen in jouw beredenering en dan word het gehele plaatje wel iets anders.

En iemand die te weinig verdiend heeft dan pech, het algemeen belang gaat voor het individu en we zijn allemaal met een laag salaris moeten beginnen. En ik woon in Nederland en niet in de rest van Europa, kijk eens wat dat ons opleverd dat EEG gedoe. Waarom moet Nederland altijd voorop lopen als het om besluitvormig gaat, al die besluiten kosten de bedrijven en middenstanders handen vol geld dat wel anders besteed had kunnen worden. Simpel voorbeeld is bvb Energie en Milieu, geloof jij nu echt dat bvb Frankrijk en Belgie dezelfde regels hanteren dan Nederland

nee hoor die lozen al hun rotzooi gewoon in het water en Nederland mag het zuiveren.

Subsidies en Toeslagen mogen wat mij betreft meteen verdwijnen, waarom krijgt een eigen huis bezitter een belasting voordeel, en een persoon met een huur huis niet?? Heeft diegene met het eigen huis al niet genoeg voordelen tegenover een huurder??

grtzzzzzz

het is wel zo dat je op de punten die jij aanhaald best als eerste aan jezelf en het land waarin je woont mag denken daar moet je het van hebben tenslotte.

en idd iedereen begint onderaan de ladder het punt is vaak dat er een terug keer is van mensen die jong aan kinderen beginnen en niet zoals jaren llang het geval is geweest eerst de schaapjes op het drogen en dan nog ff gauw een kind op de wereld zetten.

en tja die jonge mensen verdienen idd niet zo gek veel dus die zullen de kinderbijslag heel goed kunnen gebruiken maar zij komen ook weer voor andere subsidies in aanmerking en dan denk ik bv aan kinderkorting,huursubsidie enzevoort.

het blijven je eigen keuzes en je moet het zelf doen en niet meeliften op allerlei finaciele meevallers want ooit valt het weg en dan kun je geen kant op.