nee
Je kunt sommige dingen nu eenmaal niet tegen houden ,Marco.
En inderdaad soms kan het beter maar om nu andere volwassene(want dat zijn we toch)af te rekenen op taal fouten dat is niet de manier denk ik.
Ik heb zelf zo,n jeugdig exemplaar en mijn exemplaar praat netjes zoals het hoort.
Goh komt het dan toch nog goed met de jeugd van tegenwoordig??
Vroeger sprak men ook anders Nederlands, door de jaren heen krijg je andere woorden en zinnen. Dus dit proces herhaalt zich nu en in de toekomst, en daar ik niks mis mee. Ik ben wel met je eens dat het niet te gek moet worden, en daarmee bedoel ik dat we niet teveel woorden zomaar moeten gaan overnemen uit buitenlandse talen. Maar waarom moet men in Nederland met D & DT werken vraag ik me soms af, is het niet gemakkelijker om gewoon alleen in deze gevallen met een T te werken. Daarom bvb zijn er weinig buitenlandse studenten die de Nederlandse taal willen leren, met de nadruk op “weinig”
En dan maar te zwijgen over de woorden “erwten” of “wraak” om maar twee voorbeelden te noemen, kijk ik snap wel dat wij het zo moeten schrijven maar toch begrijp ik de logica niet van deze manier van schrijven.
grtzzzzzzzz
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?