duidelijk zinnig en aanvaardbaar

• Marco V

Oke dan…….voor DEZE keer dan een cursusje Nederlands voor beginners:

In het voorgaande geval heeft DEZE betrekking op een vrouweliijk zelfstandig naamwoord, zodat DEZE dus gekoppeld is aan het persoonlijk voornaamwoord DE.

DIT wordt alleen gebruikt als het zelfstandig naamwoord onzijdig is. M.A.W. prof… doe voortaan eerst een cursus Nederlands, voordat je commentaar hebt!

• DePeter

Ik dacht toch zeker dat het “vrouwelijk” moest zijn, en niet “vrouweliijk” nu jij weer!!

grtzzzzzzzz

• Hans

Mensen willen best werken, alleen ondernemingsgewijze productie is voor steeds minder mensen de aangewezen weg. Ik hoorde laatst van een systeem, waarin mensen elkaars diensten uitwisselen. Als de een een uur heeft gekookt voor een ander, lapt die ander weer een uur de ramen bij een derde en iemand anders werkt als advocaat een uur aan een zaak van de eerste, die heeft gekookt.

Het voordeel is, dat ieder uur werk hetzelfde wordt gezien. Bij ondernemingsgewijze productie, die op competitie en eerzucht gebaseerd is, is het niet mogelijk het ene werk gelijkelijk als het andere te waarderen. Als het dienstenuitruilsysteem ingan vindt zijn we misschien af van het systeem, dat de sportcommentator alleen maar “wow” hoeft te roepen voor een dubbele Big Mac en de poetsvrouw daar een uur plees voor moet poetsen.

• Hans

Het is “de keer” dus ook “deze keer”.

• Marco V

zzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

en een “punt” gebruiken tussen 2 zinnen mag ook wel hoor!

• Professor Sid R. Watson

Hmmm ….. dus je kan geen dit keer zeggen?

“Dit keer is het jouw schuld dat wij te laat zijn; de volgende keer wacht ik niet meer op jou”

Maar…….

O.k. schrijf je zo. Wat is een cursusje? Is dat een korte cursus die gegeven wordt door een dwerg? En wat is M.A.W.? Marco Aalmoes Willem? Ik ken alleen m.a.w..

Ga jij s.v.p. de Dikke ff doornemen simpel figuur.

Professor Sid R. Watson

• math

Waarom gaan jullie niet lekker kletsen op de taalpagina. Jullie lijken wel een stelletje mierenneukers die elkaar op alle mogelijke manieren in de wielen proberen te rijden. Kan toch nooit de bedoeling zijn van de werkloos pagina?

Aan dit gezeik doe ik niet langer mee. Ik stop mijn energie wel ergens anders in dan in dit oeverloos geneuzel.

De groeten

• Professor Sid R. Watson

Je hebt gelijk, maar mierenneukers moet je met mierenneuken bestrijden. Zolang Marco anderen wijst op taal moet Marco ook op taal gewezen worden.

Maar je hebt gelijk.

• Marco V

Ik neem aan dat je met taal taalfouten bedoelt?

LOSER!

• sijlvia moeder van dominique

Goh jij komt lekker stoer over zeg!!!!

Heb je niks beters te doen?