Ik word gek van al die hufters!!!!

• MissT

Iemand die zich al klote voelt nog even een trap na geven, daar heeft ook niemand wat aan.

Het is goed om eerlijk te zijn maar moet dat dan op zo'n manier?

Je veroordeelt mij, zonder dat je ook maar iets weet over mij, behalve het feit dat ik alleen voor drie kids zorg. Als jij een bedrijf runt en 35 mensen onder je hoede hebt, dan lijkt het me verstandig om een cursus sociale vaardigheden te gaan volgen, want als je hen net zo behandeld als dat je op mijn bericht reageerde, op het moment dat zij het moeilijk hebben, dan zullen ze niet erg gelukkig met jou als leidinggevende zijn.

Maar goed, het is jouw mening… en ongetwijfeld zul je ook wel je goede kanten hebben en zwakke plekken voor situatie's waarin jij je meer in kunt leven.

Ik was in ieder geval niet blij met je!!! :( (Maar ik denk niet dat je daar erg mee zal zitten….)

• nancy

eindelijk laat je een positieve benadering ziet. Als werkgever is het moeilijk om te hoe sommigen hier reageren op bepaalde zaken. Afgeven en anderen de schuld geven.

Vraag hoe je zaken wel kan aanpakken en bv waar kan ik terecht. Dacht dat het forum daar ook bedoeld voor was.

de meeste tips die ik zie zijn: hoe kom ik aan geld zonder er wat voor te doen.

Word je sarcatisch van.

Bovendien ben ik ook nog van het andere geslacht. De reacties zijn heftiger bij mij dan bij bepaalde mannen hier. Maar om met een mannennaam te reageren gaat me te verr. Weer een stukje maatschappij om mee om te gaan.

met 27 en gescheiden met 3 kinderen heb ik waardering voor je zoals je nu reageert op de advertentie. Wens je hierbij veel succes.

• MissT

Het is nou eenmaal een hele tijd een verzorgingsstaat geweest, Nederland, en het is zo geregeld dat mensen, wanneer ze het moeilijk hebben terug kunnen vallen op instanties. En alles went. Zo ook die gedachte. En vind je dat dan geen geruststelling? Dat als jij je baan verliest om wat voor reden dan ook, je niet zonder geld in een kartonnen doos beland? In een ander land zou een arm persoon degene die ze helpt misschien op zijn/ haar blote knieën bedanken, maar ik heb in Nederland nog nooit iemand op zijn blote knieën zien vallen voor een sociale instantie ofzo.

Jouw argument is dat mensen werken zodat iemand met een uitkering zijn hand op kan houden.

Zou je dan liever willen dat het geld, via de belasting in andere zaken werd gestoken dan in mensen?

Ik denk dat niemand voor zijn plezier zijn hand ophoudt. Het is echt geen pretje om van zo weinig geld rond te komen. Er zal meestal wel een achterliggende reden zijn waardoor iemand niet kan (of wil) werken. En natuurlijk zijn er uitzonderingen. Mensen die zwart bijverdienen en dus ook wit zouden kunnen werken, maar bij mij was dit duidelijk niet het geval, en ik was ook niet boos omdat ik niet meteen geld kreeg (al had ik dat wel fijn gevonden) maar ik was boos omdat ze mij zo asociaal behandelden. En daarom heb ik dit bericht op dit prikbord gezet, om dit aan mensen voor te leggen die dit waarschijnlijk wel vaker hebben meegemaakt. Gewoon om even m'n gevoelens te delen.

In ieder geval bedankt voor je berichtje.

• Osbiker

MissT,

Het topic welke je geplaatst hebt ontlokte uiteenlopende reacties van medemensen welke je hopelijk voor jou waardevolle tips en adviezen kunnen geven en van enkelingen die er op een wat ongenuanceerde manier menen er op te moeten reageren.

Ik vond het een goed onderwerp wat hier op dit forum thuishoort.

Veel succes met het vinden van een nieuwe baan.

Osbiker

• DePeter

Juist MissT het gaat om jou!!! en niet om iemand anders, jij zit met dit probleem en wilde even je hart luchten, niks mis mee toch.

En ja d'r zijn altijd wel mensen die commentaar leveren, zijn “Meestal” mensen die niet weten wat het is om, en Zonder Werk en Zonder Partner en Zonder Geld te zitten, en Zonder iemand die je aanvoelt en begrijpt (wel het belangrijkste denk ik)

Als jij je hart wilt luchten over bepaalde dingen mag je dat altijd doen, ook al zul je meestal wel commentaar van iemand krijgen. We zullen het misschien niet altijd met je eens zijn maar Hey… daar zijn we toch mensen voor.

grtzzzzzzzzz

• MissT

oke, thanks en vind ik ook ;)

Bye the way, ik ben net wezen solliciteren en wat hun betreft kan ik morgen al ingewerkt worden en dus beginnen, inclusief jaarcontract en 1 maand proeftijd. Stom genoeg hebben we het niet over het salaris gehad tijdens het gesprek maar ik zou nog even ergens over terug bellen, en ik vroeg dus wat ik zou gaan verdienen, maar dit is echt hartstikke weinig. Het is een baan voor 24 uur en ik zou dan een alsnog een aanvulling ‘moeten’ krijgen van de ww of de bijstand, terwijl ik het makkelijk zou redden met mijn laatst verdiende loon bij m'n vorige werkgever.

Ik weet niet wat ik moet doen.

Op zich lijkt het me een leuke job in een leuk bedrijf.

Moet ik ze nou opbellen en zeggen dat ik meer wil verdienen en dat het anders niet doorgaat?

Hoe zou ik dit het beste aan kunnen pakken?

Groetjes,

• DePeter

Tja zeggen dat je meer wilt verdienen terwijl je het niet over salaris hebt gehad lijkt me niet logisch.

Je zou ze kunnen bellen met de vraag dat je het ondanks dat het niet ter sprake is gekomen toch wel even over het salaris wilt hebben.

T. als ze je graag hebben en je kunt iets voor dat bedrijf betekenen denk ik persoonlijk niet dat salaris een probleem moet zijn, zolang je het niet te gek maakt natuurlijk.

Ik zou gewoon even bellen om een afspraak te maken, en ook gewoon zeggen dat het over het salaris gaat, is niet vreemd hoor.

Dus pak de telefoon en bel ze gewoon op.

Ik hoop voor je dat je die baan krijgt, valt er heel wat van je af denk ik.

Ik zal voor je duimen en met mij nog wel meer forum bezoekers, de meeste zitten immers in de zelfde situatie als jij.

Kom op meid bellen.

Succes T

grtzzzzzzz

• Johan

Je moet gewoon aan het werk en niet lopen zeiken over kinderen of wat dan ook! Ik hoop dat het kabinet Balkenende II hard aan de slag gaat om mensen met een uitkering meer verplichtingen op te leggen en ze strenger te straffen als ze zich niet aan de regels houden!

• DePeter

En??? T. is het wat geworden??

grtzzzzzz

• DePeter

Och ja omdat je achter het CDA staat mag je zo'n Domme uitspraken doen.

Doen ze bij het CDA wel meer, das niks nieuws.