Hallo allemaal,
Ik ben MissT, althans dat is de naam waarmee ik op het prikbord zal gaan prikken. 27 jaar oud. 3 kinderen. Alleenstaande ouder en werkloos.
Ik heb nu ongeveer een maand geleden een ww uitkering aangevraagd, en kan nu dus op de voorschottenlijst worden gezet.
Ik had er op gerekend dat ik dan binnen een paar dagen een voorschot zou krijgen, maar ik hoorde dus net dat ik die over twee weken pas zou kunnen gaan verwachten, als ik hem al toegekend krijg.
Ik heb ze gezegd dat ik geen geld meer heb want hiervoor kreeg ik een WAO-voorschot(WAO is afgewezen) en dat was zo weinig, daar kun je niet van sparen. De laatste betaling was zes weken geleden.
De manier hoe ze tegen me sprak, het kon haar gewoon echt geen moer schelen. Niets menselijks, niets. Maar het was best een jong grietje, althans, zo klonk ze, dus ik dacht ik bel gewoon even terug en wellicht krijg ik iemand anders aan de lijn. Ik kreeg inderdaad iemand anders, maar deze was nog erger. Ze liet me niet uitpraten, terwijl ik heel rustig en beleefd tegen haar sprak, gaf me antwoorden op dingen die totaal niet relevant waren voor waar ik over belde en niet gevraagd had. Ze gaf me het gevoel dat zij vond dat ik het laagste van het laagste soort was.
Nahja, ik voel me echt klote nu. Mijn geld is op, ik heb al een paar keer iets geleend. Ik ben de hele dag naar werk aan het zoeken zonder resultaat. De ene afwijzing na de andere. Zo makkelijk als het twee jaar geleden ging. Zo moeilijk is het nu. Ik voel me echt moedeloos, en dat wilde ik even zeggen.