bijstandmoeders met baby aan het werk

• Hans

Precies, Nancy. Ik wil daarmee niet zeggen, dat het simpel is om je kind te laten opvangen door een ander; er zal een heel geregel aan vooraf gaan. Ik vind het niet onmiddellijk vinden van kinderopvang geen sterk argument. Waar een wil is, is een weg, zelfs als de weg weg is.

Er zijn genoeg mensen, die echt wel op een kindje willen passen, zeker als iemand het positivisme toont om zich aan te melden op de arbeidsmarkt en zijn hand niet open te houden.

• Hans

En zo gebeurt het echt hoor. Er zijn vrouwen, die weten dat ze geen uitzicht hebben op werk en doodleuk aan twee kinderen beginnen. En dat, terwijl werkenden aan het wikken en het wegen zijn, hoe ze een kind het beste kunnen inpassen in hun overige werken. Ik vind het verantwoordingsloos om zoiets te doen.

• Hans

Er moet een wet komen, dat je gewoon moet werken, als je een kind hebt. Genoeg mensen, die op kunnen passen, er zijn nog nooit zoveel gepensioneerden geweest. het particulier initiatief moet veel meer aangesproken worden. Dat maakt mensen verantwoordelijker en gelukkiger.

Maak van de bijstand een vervolguitkering op de WW en meer niet.

• nancy

helemaal mee eens. Zelf zet je geen 2e kind op de wereld om het allemaal passend te krijgen en iemand in de bijstand begint leuk aan een 3e kind. Helaas heb ik die ook in mn omgeving zitten. Naar de kwaliteit van het leven en jezelf en het kind wordt niet gekeken.

• Ruud

Ik heb weleens gehoord dat die oudjes echt niet zitten te springen om op die krijsers te passen 40 uur in deweek.

Als iedereenaan het werk zou zijn is er niemand meer over om op dat kroost te passen.

Ik vraag me af of die kinderen nog dan wel weten wie hun moeder is

• Ruud

Eigenlijk gek… die vrouwen die in een creche werken doen het zelfde als een moeder dan, is het werken.

Maar als moeders een eigen kind opvoeden is het ineens niks.

Het is dan toch ook een zorg taak, al is het voor je eigen kroost??????

• nancy

Hebben ze geen vaders?????Die werken ook de hele dag. Kennen ze die dan nog wel

• Hans

De man gaat jagen en de vrouw beschermt de kinderen, Nancy.

• nancy

dit heb ik eerder gehoord *D