bijstandmoeders met baby aan het werk

• Hans

Als bijstandsmoeder ook.

• Hans

Ik weet niet, of je de ontwikkelingen een beetje gevolgd hebt, maar het ministerie vergoedt maximaal vijf studiejaren. Onder Loek Hermans is het beleid versoepeld, dat je die vijf jaar over 10 jaar mag uitsmeren en dat je tot je 30e mag studeren, maar de studiebeurs gebruiken als inkomensvervanging is er zeker niet bij. Werken loont veel meer.

• DePeter

Studeren gebeurt op vrijwillige basis, zit geen dwang achter toch. Dus alles wat je langer studeert kost je zelf geld. Er zijn mensen die van studeren een soort hobby maken, dat is minder belastend dan een Profiteur met een uitkering die te lui is om iets te ondernemen om aan werk te geraken. Wat niet wil zeggen dat alle mensen met een uitkering profiteurs zijn, laat dat duidelijk zijn. De meeste mensen met een uitkering zouden maar wat graag weer zo snel mogelijk aan het werk gaan.

Maar het zijn de Aso's die het verpesten voor de goedwilligen, het hele sociale stelsel in Nederland is achterhaald. Het is straks niet meer op te brengen, en dat allemaal omdat er nu een bepaalde groep is die te Lui is om mee te werken aan een gezond klimaat binnen Nederland. Deze groep mensen denkt er echter niet aan dat ze dus ook geen pensioen opbouw hebben, en komen zodoende straks in problemen en dan kunnen wij lachen, wat ik ook zeker zal doen.

En we weten allemaal hier op dit forum wie dat zijn.

grtzzzzz

Hans schreef:

>

> Ik weet niet, of je de ontwikkelingen een beetje gevolgd

> hebt, maar het ministerie vergoedt maximaal vijf studiejaren.

> Onder Loek Hermans is het beleid versoepeld, dat je die vijf

> jaar over 10 jaar mag uitsmeren en dat je tot je 30e mag

> studeren, maar de studiebeurs gebruiken als

> inkomensvervanging is er zeker niet bij. Werken loont veel

> meer.

• Hans

Studeren kost in je studieperiode meer dan dat het op korte termijn oplevert.

“Maar het zijn de Aso's die het verpesten voor de goedwilligen, het hele sociale stelsel in Nederland is achterhaald.”

Het zijn geen asocialen, het zijn gewoon mensen, die als mensen reageren, die een prijs-kwaliteitberekening maken voor het product vrije tijd. Volledige vrije tijd is niet duur en als je een kind hebt, word je ook nog niet lastiggevallen met sollicitatieplicht. En voor degenen die wel moeten solliciteren, is het leven in de bijstand ook nog draaglijk. Gewoon per maand tien nepsollicitaties schrijven.

We moeten er gewoon rekening mee houden, dat burgers calculerende burgers zijn en daar ons beleid op afstemmen. Zo werkt het bij de bijstand, bij de hypotheekrenteaftrek en bij de oude studiefinanciering.

• Albert Heijn

Als moeder met sollicitatieplicht maar zonder motivatie hier een paar tips:

- kom net te laat.

- ga een paar minuten eerder naar huis.

- bekritiseer werkinstructies.

- doe of je alles beter weet.

- doe fluitend je werk

je collega's zullen je haten en binnen no time sta je weer op straat!

• Ruud

Oeps nu gaat Hans je virtueel vermoorden.;D

• nancy

als je in de bijstand zit en je houdt je hand op is het wel erg aso om aan een baby te beginnen terwijl je die financieel niet eens zelf kunt onderhouden.

• Black Pearl.

Ja er moet een wet komen dat elke bijstandvrouw verplicht de pil moet slikken onder toezicht. Geen werk? geen kinderen!

Zo hoort het!

• jona

niet alle bijstandmoeder krijgen als ze in de bijstand zitten baby's.vaak is er al een baby als de moeder in de bijstand komt vanwege redenen,moet ze die dan maar terug duwen,gaat niet hé.Eerst denken en dan pas schrijven lijkt mij hier op zijn plaats,en niet iedereen op diezelfde hoop gooien van degene die het wel doen.

• nancy

ik werk en heb kind in de creche. Waarom kan een bijstandsmoeder dat niet!!!!Omdat ze liever bij hun kindje zijn. Wil ik ook wel met een zak geld waarvoor ik niets hoef te doen!!!!