Brief aan J.P. Balkenende

• Dirk.D.

Beste Ruud.

Helaas tot mijn grote spijt moet ik constateren dat hier wel degelijk een basis is voor zulk een uitspraak, een relatief groot aantal “buitenlanders” zitten thuis met een of andere uitkering (ja, ook veel zonder dat deze mensen het zelf kunnen helpen)

Groet

Dirk.D.

• ruud

Precies,ik kom wel even grof uit de hoek.

Ik wilde alleen zeggen dat men nederland bij een bewust verstand,jaarlijks 10000 zenden mensen hier laten komen die ,en de taal(vanzelfsprekend) niet kunnnen,en zelfs nog moeten leren hoe ze hoe ze moeten koken op gas.

EEr die een beetje meedraaien (voorzover dat ooit zover komt)zijn we kostbare jaren verder.

EAn hebben ze bijna niks bijgedragen aan hun pensioen.

• Hans

“OK dat is een simpel reken sommetje met vage aannames, maar meer dan pak weg 5 jaar in de toekomst kijken is nog teeds bij benadering niet mogelijk”

Bij een onderwerp als de AOW moet je tientallen jaren in de toekomst kijken, hetgeen ook gebeurt.

“Ten tweede, die pensioenen en vooral de pré pensioenen aanpakken is de grootste kolder, voor dit soorst voorzieningen is geld opzij gelegd door individueen en wordt beheerd door een colectief.”

Ondernemingen moeten die premies betalen, waardoor de loonkosten stijgen en onze concurrentiepositie met het buitenland uitholt. Zeker ook nu Nederland niet investeert in een kenniseconomie maar een land van dozenschuivers wil worden.

“En ja pensioen is niets meer of minder dan ”uitgesteld loon“(naar werken) en is dus gewoon geld van de ”werknemers“ die ze niet op betaaldag hebben gekregen.”

Bestaande rechten worden niet aangetast. Het prepensioen zal fiscaal ontmoedigd worden en nieuwe werknemers zullen het niet meer opbouwen.