waarom mensen werkeloos worden, door ziekte die te lang door sukkelt of te weing salaris , bazen die enkelt werk hebben bepaalde periodes van het jaar dus goedkopere krachten nemen en deze uitbuiten door zwaar werk te laten doen en daar weinig salaris voor geven , het merendeel van de arbijders werken in de horeca zwart wel te verstaan daar word het meest in omgezet ,coffeshops en andere vrijetijds gelegenheden waar je geld kan laten stromen als water wie heeft er niet gewerkt of als klant een biertje gedronken of een jointje gerookt maar nu we werkeloos zijn tja dan kan het alleen als je zwart werkt of drugs dealt wiet kweekt of erger zal ik maar zegen , waar het om gaat is dat iedereen wel wil werken in een leuke omgeving voor een leuk salaris , maar dat word niet iedereen gegunt dus de prijsen opschoeven en nog meer elende veroorzaken dan doe je het goed.
help maar veel gezinnen in de problemen laat ze allemaal maar een lening nemen met een onbetaalbare rente .plaats ze allemaal in buiten wijken zorg dat ze geen geld voor vervoer hebben buiten hun wijk te komen ,en zie jaren later staan er allemaal nieuwe kantoren omheen te wachten om deze wijk ook te slopen ,een ware volksverhuising naar een andere wijk waar weer woningen staan die ze voor enkele jaren mogen uitleven tot overal alle leven uit is ook uit die zelfde harde werkers ,het rijkeluis kindje kijkt wel mee op zijn laptopie want pa is of dealer of advocaat dokter of mischien wel werkeloos zal hij wat leren ten goede van de toekomst of zal het er alleen maar erger door worden wie de kennis heeft ,heeft de macht zegt men wel eens deel deze ten goede werk samen ,ik stel voor een uurtje grasmaaien bij mij kom ik een uur schilderen of koeien melken en kaas maken boekhouding alles per uur deel deze kennis en uren reken niet in geld of waarde maar in arbeids tijd ( voor dit reken ik zoals gewoonlijk niks gratis advies prive tijd hobyy ) en nu allemal ogies toe en tot morgen .