Ja, ja. Ook jij moet op z'n tijd alles er uit gooien Nancy.
Heeeeerlijk, wat een opluchting!
Doet een mens goed.
Waar gaat het in deze discussie nu nog eigenlijk om? Men kan op heel simpele manier anderen de schuld ergens van geven. Argumenten zijn hier te pas en te onpas aangehaald. Uiteindelijk heeft ieder van ons zijn eigen verantwoording ten opzichte van de maatschappij, maar wat veel belangtijker is: voor zichzelf en zijn of haar omgeving. Het zal mij een rotzorg zijn hoe M&L of ieder ander tegen de maatschappij aankijkt, het is veel belangrijker hoe ieder individu tegen zichzelf aankijkt als persoon.
Zolang iemand de schuld of de oorzaak van zijn eigen ellende aan een ander toeschrijft, zit er in die persoon iets fundamenteels fout in zijn of haar denken. Jijzelf moet bepalen hoe de wereld tegen jou aankijkt. Als dat een negatief beeld is, kun je er zelf iets aan doen door dat beeld te veranderen. Dat hangt niet van anderen af, dat hangt alleen maar van jezelf af.
Accepteer dat jij niet alle mensen in de wereld even sympathiek vindt, dat kan ook niet maar accepteer dan tegelijkertijd dat niet iedereen jou sympathiek vindt en dat je zelfs een @!#$ genoemd kan worden.
Dat is de kern waar het in deze discussie om draait.
Het gaat er niet om dat ik mij beter voel als mijn buurman door de sociale dienst gepakt wordt middels fraude doordat ik hem aangegeven heb. Misschien gaat zijn goede huwelijk wel naar de knoppen door mijn goede burgerfatsoen. Ben ik daarom beter of slechter voor mijzelf? Moet ik me daarvoor beter voelen?
Ik kan slechts de vragen en antwoorden invullen die betrekking hebben op mijzelf en mijn plaats in de maatschappij.
Jaaa zeg, dit is zo mooi. Dat schud jij niet zo maar uit je mouw. Dit stukje heb je gevonden op de zijkant van een kethup tube!… Kan niet anders.
Zonder gekheid Math, deze keer laat je je binnenste zien. En dat siert je enorm.
Hopenlijk doe je dat ook in de toekomst, samen met je (uiteraard) spitse uitspraken.
: )
Integendeel, ik vind het hartstikke leuk om te doen. Maar waar ik een beetje hekel aan heb (zeg maar gerust S.C.H.I.J.T. hekel) is dat er mensen zijn die het motto hebben: “ik hoef niet te werken, er zijn anderen die dat voor mij kunnen doen” met het gevolg dat ik dus bij wijze van spreken elke avond een paar ww-ers aan tafel heb die op mijn centen mee-eten.
Als iedereen deze instelling zou hebben, is het gauw afgelopen met de ww-uitkering, en loopt Nederland op een chaos uit. Zonder werkenden is er geen Internet, geen eten, geen transport, geen televisie (wat voor deze groep personen meestal het grootste drama is), geen kleding, enz enz. Dat wordt meestal vergeten door deze groep onnozels, die alleen denken: ikke, ikke ikke en de rest kan…..vul zelf maar in.
Dussssssss…nogmaals: ik ben juist blij dat ik werk, heb een leuke baan, houd aan het eind van de maand nog wat over, woon leuk, leuke auto, en ben ONTZETTEND blij dat ik niet mijn hand hoef op te houden en op andermans zak te teren. Echt reuzeblij dat ik daar niet bij hoor. Zo duidelijk genoeg hoop ik??
(zeg maar gerust S.C.H.I.J.T. hekel) is dat er mensen zijn die het motto hebben: “ik hoef niet te werken, er zijn anderen die dat voor mij kunnen doen”
Deze groep is naar verhouding niet zo groot, maar wel groeiende en dat moet een halt worden toegeroepen.
Meer opsporings ambtenaren zou ik zeggen, niet dat het daarmee opgelost is maar het is in iedergeval een begin en daar schort het hier in Nederland vaak aan.
We denken het wel maar durven het niet uit te spreken want we zijn toch zo bang dat het ons Kiezers zal gaan kosten.
Voor mij gaat “Bijna Niets” te ver om asociaal gedrag aan te pakken, want dit kan zo niet meer lang meer door gaan.
grtzzzzzzzzzz
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?