Waarom eigenlijk nog werken?

• math

Jammer als je 35 bent en dat je dan al je zelf in de hoek hopeloze gevallen hebt geplaatst. Je hebt je zelf afgeschreven. Niet jouw werkgever. Die heeft uiteindelijk alleen maar een vette premie gekregen om een langdurig werkloze in dienst te nemen. Mij interesseert het niet of je al dan niet aan de slag wilt gaan bij een andere werkgever. Het is uiteindelijk jouw keuze.

In jouw ogen “bennen alle bazen schoften” en jij doet daar niet meer aan mee. Je hebt al eens 6 jaar in de ww gelopen zoals je zegt. Knappe prestatie als je schrijft dat je pas 35 bent. 29 is uiteindelijk toch een leeftijd dat mensen op simpele wijze een baan moeten kunnen vinden zeker in de achterliggende periode. Dit is gewoon een constatering. Of wil je beweren dat je helemaal niets hebt kunnen vinden in die periode? Alles heeft een achterliggende reden Robert en die zul jij ongetwijfeld weten als je eerlijk bent naar jezelf.

Bedenk dat je nog minstens 30 jaar in dit proces moet meelopen. De wetgeving is gebaseerd op solidariteit tussen werkenden en niet werkenden. Door een steeds minder wordende tolerantie in de maatschappij zal men steeds minder geneigd zijn mensen met jouw huidige denkbeelden een uitkering te verschaffen. Dat kun je nu nog wel een aantal jaren volhouden maar vroeg of laat is de tijd daar dat je daarop afgerekend wordt. Je hebt met 35 jaar al een probleem doordat je nauwelijks relevante werkervaring hebt. Dat zal alleen maar erger worden als je bij je huidige standpunten blijft. Over minmaal 5 jaar ben je volledig afgeschreven voor de maatschappij.

Erger is dat je je zelf al hebt afgeschreven.

• Nancy

Mijn complimenten. Ik deel je mening. Dit bedoel ik nou.

• DePeter

Ik zou je allerhande benamingen toe kunnen schreeuwen maar daartoe laat ik me niet tot verleiden al zou ik het nog zo graag doen, maar het is jouw instelling en manier van handelen waar ik en met mij veel mensen van walgen.

En ja, ben zelf sinds 3 maanden ook werkeloos maar ik ben blij dat ik jouw mentaliteit niet heb, en dat ik alles zal ondernemen om weer aan het werk te geraken.

Ik ben van mening dat figuren zoals jij GEEN recht hebben op een of andere uitkering, zelfs geen bijstand.

NO grtzzzzz

• karl

dit vehaal moet je eens uitprinten en meenemen naar die instanties waar je een uitkering van krijgt en ik hoop dan dat je die misloopt.

• Robert

Ten eerste heeft mijn huidige werkgever helemaal geen vette premie gehad maar ben daar geheel op eigen kracht op anderhalf keer modaal gaan werken. Dit zijn u de domme cliche's en vooroordelen waar die domme Hollanders zo goed in zijn. Heb jij enig idee waarom je ziekenfondspremie verdubbelt is? Ik weet het wel, helaas kan je het niet hardop zeggen want dan wordt ik weer voor rascist uitgemaakt. En inderdaad , alle bazen bennen uiteindelijk schoften ja een ieder die dat niet ziet behoort nog op de kleuterschool te zitten. Goede bazan zorgen ervoor dat ook in in mindere tijden het personeel kan blijven zitten en niet als een stuk oud vuil aan de straat wordt gezet. Ik zie mijzelf overigens niet als uitgerangeerd , ik ga vrijwilligers werk dioen in de zorg en lekker zwart bijklussen. Kunnen die buitenlanders in ieder geval niet meer van mijn belastingcenten profiteren.

• M&L

Zo ja Robert!

Nou ken ik je weer. Je hebt het licht gezien!….

• math

Ùiteindelijk ben je niet beter dan die buitenlanders waar jij het over hebt. Je gebruikt gemakshalve dezelfde denkbeelden en argumenten waar je die buitenlanders van beschuldigt.

De profiteur ben je zelf, je parasiteert op de welwillendeheid van de maatschappij, je gaat zwart bijklussen betaalt daarover geen belasting of sociale verzekeringspremies. En jij lult nog over buitenlanders die hier komen profiteren?

Alsof buitenlanders de schuld zijn van de ellende in onze maatschappij.

In de 1e helft van de vorige eeuw propageerde ene mijnheer Adolf H. ook al zoiets. Toen waren het niet de buitenlanders maar de Joden en zigeuners die schuld waren aan de toenmalige malaise in de maatschappij. Ging er bij het toenmalige klootjesvolk in als koek. En verdomd, zij hadden schijnbaar nog gelijk ook! Kijk eens om je heen. De joden bezitten nog altijd een groot deel van het internationale kapitaal. Internationale bankiers zijn veelal joden. Diamanthandel in Amsterdam en Antwerpen wordt beheerst door joodse handelaren. De joodse bankiers in Amerika financieren een groot deel van de wapens en gelden die naar Israel worden doorgesluisd. Bekende bestuurders als Van Thijn en Cohen zijn ook jood. Bekende advocaten zijn jood. Gek toch? Reden genoeg om aan te nemen dat joden ook nu weer de rekening gepresenteerd gaan krijgen met in hun kielzog de buitenlanders. Je ziet het ook dat de tolerantie jegens buitenlanders steeds minder wordt, maar ook de tolerantie naar joden is tanende.

Je kunt natuurlijk stellen dat de buitenlanders dat deels aan hun zelf te danken hebben. Het is ontegenzeglijk waar dat er veel criminele allochtonen zijn. Aan de andere kant staat een maatschappij die jarenlang een gedoogbeleid heeft gevoerd waarin alles mocht en alles kon daaraan debet. Men heeft een gigantische hellend vlak gecreeerd waarop momenteel alles naar beneden aan het schuiven is. De politiek is niet bij machte hieraan een halt toe te roepen.

Figuren als jij grijpen dit soort argumenten aan om iemand dan maar weer ergens de schuld van te geven. Die mag dan als bliksemafleider dienst doen. Want eigen verantwoordelijkheid is iets waar jij nog nooit van hebt gehoord. Je bent gvd zelf verantwoordelijk voor je zooi die je hebt gecreeerd in je leven. Het is wel heel simpel daar een ander de schuld van te geven. Of dat nu de werkgever is of de buitenlander, dat maakt in jouw geval niets uit. Als jij het zelf maar niet bent. Want je moet er niet aan hoeven te denken dat je eens kleur zou moeten bekennen!

Het wordt ronduit lachwekkend als je argumenten gaat aanhalen om anderen te veroordelen terwijl je zelf precies het zelfde doet.

Waarschijnlijk heb je gelijk: ik ben maar een stomme Hollander hoewel ik er niet geboren ben en ik nog nooit van mijn leven in Holland heb gewoond. Hoe je aan die associatie komt weet ik ook niet.

Blijkbaar is de enige slimmerik die aan het woord is geweest jij zelf.

Nog even en dan ga ik huilen.

• M&L

He he, dat is er uit.

Dat zal best opluchten, he Math.

• Nancy

Geweldig zo Robert nou weet je waarom ik je een aso vind.

• Robert

Nog even kort, ik ben niet verantwoordelijk voor mijn eigen zooi. Ik heb er niet om gevraagd dat er jarenlang een zootje ongeregeld heeft gezeten die de boel flink in de maling aan het nemen waren. Zie nu de economische malaise die zelfs de meest optimistische economen niet konden voorspellen.

Ik was rete blij dat ik vorig jaar eindelijk weer werk gevonden had zodat ik mijn eten weer zelf kon verdienen. Zie nu ik wordt nu al door personeelszaken met de nek aangekeken terwijl mijn contracct nog niet verlopen is. Of ik maar ff hard wil doorsolliciteren zodat ik zo soedig mogelijk kan oprotten daar komt het op neer. En kijk eens welke trucendoos er bij ander personeel open gaat , om van te kotsen gewoon.

En ik woon in een wijk, ja zelfs pal naast ‘getinte’ figuren die 3 dikke auto's voor de deur hebben staan en pas hun nest in gaan als ik er uit moet om te gaan werken. En reken maar zij komen niet van hun werk hoor. En reken maar dat dat soort smeerlappen alleen maar hier zijn gekomen omdat ze dondersgoed in de gaten hebben dat het hier een luilekkerland is. Waarom heeft iets scherp zien danwel cinisch bekijken nu meteen met rascisme te maken?

Maar goed ik zou het kort houden. Weet je ik ben blij dat ik straks niet meer in het echte arbeidsproces zit. Ik ben er nu wel achter dat het een grote kliek egocentrische shitzooi is waar alleen de hielenlikkers en grootste leugenaars in overleven!

Einde verhaal!