Waarom eigenlijk nog werken?

• Robert

Zo dames en heren, vorig jaar april had ik na 6 jaar werkloosheid eindelijk weer een baan gevonden.

Nu een jaar later krijg ik te horen dat ik mag vertrekken wegens economische redenenen. Alleen de hoger opgeleiden die tot aan de dikke darm van de baas naar binnen zijn gekropen mogen blijven. Ik hoop dat de tent failiet gaat.

Eigenlijk zit ik er niet eens mee. Het was wederom een bedrijf waar hoofdzakelijk psychisch gestoorden en randfiguren werkten, iets wat ik kennelijk aantrek.

Ga maar weer naar het gak om een WW uitkering aan te vragen en vervolgens de bijstand in. Van mij hoeft het niet meer zonodig. Graag hoor ik jullie mening over dit verhaal.

Met vriendelijke groet,

Robert

• M&L

Kop op Robert.

Ik weet niet hoe oud je bent, maar zie het maar als een “pre” pensioen/vut/ verlofknip/sabbatical-leave.

Ik ben eergisteren op een begrafenis geweest van iemand die slechts 43 jaar mocht worden.

Hersenbloeding…… zomaar opeens, zonder aanleiding……

Stel dat jij een jaartje of 40 bent, “kan” je een jaartje of 2 WW'en (+ 2 jaar verlengde WW). Daarna een half jaartje vakken vullen (kan jou het schelen), en doe je de trick opnieuw.

Je kunt het maar gehad hebben. De zomer komt er aan, lekker toch.

Geniet er van….

• Robert

Ben 35 en reken maar dat ik van die zomer ga genieten!!!

• Nancy

Aso. Er is werk zat Produktiewerk etc. Waar een wil is is een weg. Schijnbaar

is je hand ophouden makkelijker

• M&L

Vraag,

Mag ik a.u.b je leeftijd weten Nancy?

• Robert

Aso? Weet je wel waar het over gaat? Ik sta tot nu toe elke dag om 6 uur ‘s morgens op terwijl mijn werkloze buren van verre afkomst nog lekker liggen te meuren. De aso’s zijn diegenen die mij op straat smijten omdat ze net als vele andere bedrijven financiël arrogant wanbeleid hebben gevoerd. Denk je nu echt dat ik dan nog gemotiveerd naar ander werk ga zoeken? Ik denk dat jij een schoolverlatertje bent. Je weet absoluut niet waarover het gaat.

• karl

als wij allemaal zo denken, dan komen we ver in dit land.

Ik wil graag voor mezelf sorgen zonder dat ik de hand moet open houden om in mijn levensonderhoud te voorzien.

en voor werkwillige mensen is er altijd een baan te vinden dat is mijn ervaring, maakt niet uit wat je moet doen.

• Nancy

Ben 36 jaar heb een leidinggevende funktie en werk al 16 jaar zonder. Nu jij weer.

Heb nog nooit uitkering gehad en was ook nooit beroerd om hard te werken.

Ik denk met mn mentaliteit in Nederland beter af is dan ik blijf maar lekker thuis met een uitkering. Ik vraag me af waar dat naar toe moet.

• Nancy

Schoolverlatertje werk al 16 jaar. Bovendien als je het met je werkgever niet eens bent begin je toch zelf een bedrijf of ga je ergens anders werken. Dan weet je tenminste waar je tegen aan loopt. JIJ weet dus niet waar je het over hebt.

• karl

ik weet wel waar ik het over heb is mij zo vaak over komen in die 22 jaar dat ik werk maar ben nog nooit werkeloos geweest, omdat ik alles heb aan gepakt.

en nu als freelancer bezig al 8 jaar