Dankbaarheid

• Hans

Ik dicht werkende geen rol toe, en wat “een idiote rol” zou zijn is me ten enenmale onduidelijk.

• Hans

Iedereen zonder baan moet tot zijn baan maken acht uur per dag naar werk te zoeken.

• blubber

Dat doe je wel: lees/denk maar na. Dat ga ik niet voor je doen.

• Hans

Dan heb je pech gehad, ik lees nooit wat na.

• jeroen werklust

was je nou een mond har monica of een trek monica toen je bij Bill Clinton op zijn kamer was.

groeten

• belastingbetaler

Beste Hans,

Ik ben het helemaal met je eens. Ik ben ook vaak verontwaardigd dat mensen mij niet bedanken dat ze 's avonds niet struikelen omdat er van MIJN belastinggeld straatverlichting wordt betaald.

Ook kan er geen bedankje af voor het zonlicht, dat MIJN god heeft geschapen…

Maar iemand moet beginnen: ik zie je bedankbrief vol verwachting tegemoet!

Een medebelastingbetaler

• Ruud

Als er geen werklozen waren had vadertje staat wel wat anders bedacht om wat van je loon af te halen?

Wie zegt trouwens dat je er ooit zelf gebruik van moet maken?

• HJV

De verbeelding dat iemand jouw moet bedanken, nadat hij uit het arbeidsproces is gezet.

Tijdens zijn arbeidstijd is er belasting ingehouden en een gedeelte daarvan is voor voorzieningen als men om wat voor redenen dan ook niet meer in staat is of in staat wordt gesteld om voor hem en of zijn gezin op een normale manier zijn eigen inkomen te verdienen.

Zie het als een soort verzekering; maar wel één die uitbetaald naar de nodige waarden om op één vrij eenvoudige wijzen door te kunnen gaan met zijn leven.

Van de uitkering die bruto is wordt belasting geheven en wel zo dat het percentage van inhouding voor een ieder gelijk is.

Verdiep je is in het belasting stelsel voor je van die domme opmerkingen los laat,

dan zie je wat men heeft betaald om voor een uitkering in aanmerking te komen.

Maar vooral veel kank.e.r.e.n. op mensen die gebruik maken van hun rechten, voor dat je hier toe over gaat, verdiep je eens in wat een ander is overkomen, het kan morgen ook jouw weg kruisen.

Verders doe ik je verhaal af met ge.l.u.l. uit VVD hoek.

HJV

• Hans

Nee, hoor, Vadertje Staat wil niets liever dan de loonkosten voor werkgevers drukken, zodat werkgevers en in hun kielzog hoogopgeleide werknemers naar het buitenland vertrekken. Om die kosten te drukken snijdt men het liefst in het verschil tussen loonkosten voor de werkgever en nettoloon.

• Dirk.D.

Zeer ge()achte heer Hans,

Wie moet jouw bedanken als we praten over een “werknemers VERZEKERING” ?

De auto verzekering betaal je ook alleen zelf, en het geld krijg je terug als je schade hebt, toch?

Nou Hans, de W.W. is dus ook zo'n soort verzekering, dus is het een beetje vreemd om met zo'n verhaal te komen, vind je niet, toch?

Dus tot je volgende “betere” stelling

groet

Dirk.D.