vervang de sociale uitkering in een colectieve basis beurs

• wouter

Ik ben voor de volgende stelling:

Schaf alle uitkerings vormen af ww wao aow bijstand studie beurs etc.

en voer vervolgens voor iedereen vanaf 18 jaar een basis beurs in van 750 of 800 euro. In . Ongeacht of die nou werkloos, arbeidongeschrikt student is of gewoon fultime werkt.

Iedereen heeft dus een basis inkomen om het minimale te kunnen betalen, voor meer ga je gewoon werken.

Iemand die een fultime baan met een basis beurs ontvangt zal dan wel eerder in een hogere belastingschijf vallen.

Deel tijd werken is daan aantrekkelijker.

Je kunt een hoop gak amtenaren afschaffen iedereen krijgt gewoon het basis bedrag.

Een wao er hoeft geen ziekenboeg meer uit te hangen.

Indien je terug vallen op de baisbeurs te weinig vindt bij arbeidsongeschriktheid

zul je een aanvullende verzekering bij een verzekeringsmaatschappij kunnen of sluiten. evenals oudedag voorzieningen.

De sollicitatie plicht vervalt want als iemand tevreden is met de beurs dan kan dat.

Werken wordt dan een recht en geen plicht meer.

Groeten wouter

• sijlvia moeder van dominique

wat heeft iemand met een aow uitkering nu aan een basisbeurs?

die mensen hebben hun hele leven al gewerkt dunkt me en gaan nu toch echt niet meer bij klussen voor een aanvulling en 700 tot 800 euro is dan echt te weinig om van rond te koemn ook al ben je op een leeftijd dat je misschien nminder onder neemt.

dus mijn mening is dat het niet voor elke uitkering geldt.

• inba

Kan men zich bij jou aanmelden als men “gewoon” zou willen (gaan) werken? Iemand die zo'n 40 jaar gewerkt heeft, nu arbeidsongeschikt/werkloos is (minder/geen kans op de arbeidmarkt) krijgt dus volgens deze stelling net zoveel in handen als iemand van ca 20 jaar?

:D:D

• Sip

Zo zou extreem links het willen misschien ja. Klein probleempje is , wie die beurs moet betalen, want daarover heb je nog niet nagedacht. Verder weet iedereen dat er veel lieden zijn die in een sociale wet lopen, er een baantje (zwart) naast hebben en de behoefte om een normale baan te accepteren dan niet meer aanwezig is.

• wouter

De a.o.w. is nu al niet hoger.

Als men een hogere uitkering wil bij ouderdom dan kan men in de werkende jaren een pensioen afsluiten.

Pensioenen en verzekeringen staan los van de sociale zekerheid.

Nu hebben veel a.o.w. ers ook een pensioen boven op hun aow.

Dus ook al een werkgever in de cao heeft afgesproken met zijn werknemers dat iedereen op zijn 60 zijn pensioen krijgt is dat een particuliere aangelegenheid met het pensioen fonds.

Daar kan die bak elende ( balkeende) zich lekker niet mee bemoeien.

Verder stem nooit cda als er zelfs op sociale voorzieningen voor mongolen en zwakzinnigen wordt bezuinigd en op zware invalide is de beschaving naar de kloote.

Er is al bijna een meerderheid voor pvda groenlinks sp. in de peilingen

volledig links kabinet is welkom.

groet wouter

ik haalde dus de aow aan om dat jij deze zelf noemde .

maar voor wao geldt hetzelfde wie ben jij om te oordelen of iemand kan werken of niet??

ik ken meer dan genoeg mensen die liever gister dan vandaag gaan werken maar het eenvoudig weg niet kunnen en die wil jij dan nog eens extra aanpakken door hun uitkering te korten onder het motto;verdien je appeltje voor de dorst zelf maar?

nee absoluut oneens.

• wouter

in de overgangs regeling kun je er voor zorgen dat bestaande w.a.o er er niet op achteruit gaan, want die hebben geen extra verzekering kunnen afsluiten.

Ik wil helemaal niet oordelen of iemand wel of niet kan werken.

En als iemand niet wil werken is dat zijn goed recht.

Het werk en de economie is er voor ons en niet de mens voor de economie en het werk.

In ik ken ook genoeg mensen die liever vandaag dan morgen werk hebben.

Werkgevers @!#$ het om mensen met een handicep aan te nemen en aangepast werk te bieden, als dat gebeurde zouden er heel wat w.a.o ers aan het werk geholpen kunnen worden.

Gewoon iedereen een vaste beurs van 750 a 800 euro.

Dan ben je niet meer afhangelijk van betaald werk.

groeten wouter

• wouter

ja die krijgt het zelde. voor werkende is het mogelijkl om een extra verzekering af te sluiten bij arbeidongeschtiktheid en bestaande w.a.o.ers en ww ers houden hun bedrag van 70 %. En mijn wajong is niet hoger dan de voorgestelde basisbeurs

Er zal iets van een overgangs tregel moeten komen bij de invoering van een basisbeurs.

groeten wouter

• wouter

Zwart werken moet dan ook zwaar gestraft worden.

Alle ontdoken euro's 4 keer terug betalen. Dus gewoon van de basis beurs de helft inhouden tot de laatste cent betaald is.

Groeten wouter

okee maar zetje stelling dan iets anders neer ,nu lijkt het net of je iedereen een basis beurs wilt geven en voor de extra,s moeten ze maar werken maar helaas gaat het zo makkelijk niet.