een beetje van alles wat

• daantje

ik heb op dit forum gekeken omdat ik sinds kort werkloos ben, terwijl dat ik een vast contract had!! ben ik toch ontslagen, niet door mijn schuld, ze noemen het verstoorde arbeidsomstandigheden. nu sta ik ingeschreven op het cwi en 7 uitzendbureaus heb gemiddeld 4 sollicitatie's per week dus ik wil graag, maar wat krijg je dan te horen: bij de ene was ik te oud ( ik ben 22!!!) bij de andere had ik teveel diploma's!!! en bij de rest was ik 2e keus. ik kan nog geen uitkering aanvragen omdat heel het spulletje bij de advocaat ligt ( ik krijg nl wel een oprotpremie) nu zijn er mensen die zeggen dat als je wil werken dat je dat altijd kan nou ik weet het niet maar als iemand het wil ben ik het, nu na mijn goede leventje zit ik helemaal aan de grond dan denk je dat je met een vast contract echt vastigheid hebt nou echt niet hoor. ondertrussen doe ik tussen de tijd dat ik solliciteer weinig veel huilen en boos zijn en het word van kwaad tot erger. ik ben een doorzetter ondanks dat het op mijn vorige werk al een half jaar niet goed meer ging en dat ik bijna aan een burn-out leed ging ik toch iedere dag naar mijn werk.dus dat zegt genoeg denk ik. ik denk niet slecht over laaggeschoold werk ik zou het achtermekaar doen.

heel veel groetjes Danielle

ps ik vind dit een heel goed forum… zo vinden we allemaal een beetje steun

• Mister Y

suc6 met het vinden van een nieuwe baan!

Mister Y

• Math

Er zijn in je schrijven een aantal zaken die mij opvallen.

In de eerste plaats blijkt, dat je het laatste half jaar niet goed hebt kunnen functioneren binnen die organisatie.

Je gaat met een burn out toch aan het werk. Hoe kun je nu een burn-out oplopen? Per definitie moet je daaraan nooit toegeven en het nooit zover laten komen.

Je doet je baas er geen plezier meer en ergo, je zelf al helemaal niet. Niemand verplicht jou jezelf over de kop te werken. Is geen enkele baas waard.

Dat je in de put gaat zitten omdat het fout gelopen is bij je werkgever is ook niet slim. Het leven is niet over als je een tijdje geen baan hebt. Gewoon blijven solliciteren en kijken wat er van komt. Blijf relaxed, voor jezelf en voor je omgeving. Je bent net 22, dus je krijgt nog zat mogelijkheden om je te bewijzen.

Als een baan er op korte termijn niet in zit, kijk dan wat de mogelijkheden zijn mbt scholing. Het is nooit weg als je je bekwaamt in een vak of vakgebied.

Sterkte

• DePeter

Math, een Burn Out kan iedereen krijgen en heeft NIKS met werken te maken.

Verder ben ik het met je eens, Daantje is pas 22 jaar en krijgt nog kansen hetzij op een baan, hetzij een Omscholing.

Daantje ga eens met het CW-I praten.

Veel succes.

• blubber

Het CWI doet niks, want daantje is niet urgent genoeg (en zodra ze dat dan is, doet het CWI nog niks……anders dan doorverwijzen naar een arbeidsbemiddelingsbureau).

• DePeter

Ja en wat denk je dat het CW-I doet??

Daantje moet eerst zorgen dat ze een aanspreekpunt bij het CW-I heeft en vandaaruit proberen in Fase 3 terecht te komen, en daar heeft ze kans op gezien haar BurnOut verleden, het is maar net welke persoon je treft

Het CW-I schakeld dan het UWV Gak in, en dan ligt de weg naar Arbeidsbemiddeling open.

grtzzzzzzzz

• daantje

mijn burnout verleden is nergens geregistreerd omdat ik me ervoor schaam maar ik heb alle symptomen. en wat is fase 3….. ik kan nog geen uitkering aanvragen omdat de rechter nog moet beslissen.

• inba

oei… ook niet bij de huisarts daantje?

• DePeter

Fase 3 is voor jouw dus NIET van toepassing op grand van je Burnout Ziektebeeld.

Tja daantje dan zal het toch moeilijk worden, maar ik zou toch altijd een keer bij het CW-I gaan praten misschien dat zij je ergens mee verder kunnen helpen.

grtzzzzzzz

• blubber

Ga dan eerst naar de huisarts vanwege die burnout.