Zalm meet met twee maten en is niet eerlijk!!!

• man37

hallo

Ik heb zelf 12 jaar in een bedrijf als ontwerper gewerkt en weet (HEB HET ZELF GEZIEN) dat er mensen worden ontslagen door wanbeleid en mismanegement en dat er dus mensen in de WW komen buiten hun schuld. Ook weet ik dat als een ‘lage’ medewerker een paparclip jat hij er meteen uitvliegt maar als een commerciele medewerker met zijn hele gezin zogenaamd aquisitie-werk doet en op reis gaat en maar 10 minuten een klant bezoekt alles gewoon wordt gedeclareerd. Het probleem de heer Zalm is dat je als iemand te lang werkloos is dat je dat verwijt aan de betrokkene zelf. Nu ben ik zelf ook een jaar werkloos geweest, nou ik heb heel veel gesolliciteerd en genetwerkt. Het is NIET zo als je maar wilt je een baan hebt!!! Ik praat uit ervaring. Ik doe nu heel ander werk omdat ik niet meer tussen die' corrupte' managers en blaaskaken wil zitten.

en verder nog iets :

De regering wil bezuinigen en meet met twee maten:

Wel geld naar de corrupte antillen, de betuwelijn , de JSF, het afbreken van denhaag cs, maar niet meer naar de sociale zekerheid.

Het harde is dat de heer zalm zijn politieke vrienden in de VS te vriend wil houden , en dus geld ernaa toe ten koste van de socale zekerheid.

Kijik, ik vind dat je niet met meer maten moet meten, kijk naar al je uitgaven en niet alleen naar de mensen in de WW. We doen net alsof dat parasieten zijn, nou dat ik vind ik heel beschamend. En wat denk je van hun eigen wachtgeld regeling???? Twee jaar lang full door betaald?????

Zalm wil voor zichzelf een standbeeld dat hij goed het het huishoudboekje doet…., maar eerlijk zijn is blijkbaar vrij lastig voor personen die zich verheven voelen.

man37

• Sip

In de eerste plaats heb ik Zalm nog nooit over een standbeeld voor zichzelfe gehoord.

Punt 2 De investering in de JSF is zeker niet zinloos. Iets als wat in Amerika op 11-9- 2001 is geschied kan ook hier plaatsvinden, we mogen dus nooit op defensie bezuinigen. Het ontslagen worden na het stelen van een paperclip ligt geheel buiten het terrein van welke politicus dan ook en is volledig aan werknemer zelf te wijten. Dat reisjes voor de hele familie wel worden gedaclareerd als zakenreis mag ook niet en de controle erop wordt steeds strenger. Dat het tot voor kort nog steeds kon is een erfenis van een PVDA kabinet, echter Zal heeft in zijn functie daar niets mee te maken. Blijft over je punt dat werklozen veelal niet zelf de schuld zijn van het werkloos worden. Dat klopt.

• Pull-Bird.

De J S F is wel zinloos.

Allemaal stemming makerij , wat op 11-9 -2001 gebeurde kan hier ook gebeuren.

Als die JSf vliegtuigen er zijn gebeurt het ook.

Ze gaan echt niet met de snelheid van t licht.

Ze lopen op de dezelfde brandstof als een f 16.

Veel geld uit geven aan oorlogs materieel dat alleen maar in de achterhoede word gebruikt is geld weggooien

• Dirk.D.

Beste

Ach, als we die dingen niet aanschaffen, kunnen we er ook niet aan “verdienen” vergeet niet dat die “F16's” per saldo meer hebben opgeleverd (en nog) dan dat ze gekost hebben.

Dat er een goede defensie moet zijn lijkt mij buiten kijf, dat geld ook voor onderwijs, gezondheids zorg, Ontwikkelings samen werking, infrastruktuur, steden beleid, miljeu beleid, en dus ook sociaal beleid en veel meer.

De vraag is : willen we dat nog betalen, of alleen in ons eigen voordeel uitvoeren zodat we per saldo minder krijgen ??

Het is dus meer van hoe verdeel ik het, dan willen we meer betalen, en dat laatste wilden niet meer toch ??.

Als je het op de keeper bekijkt zijn het vaak verwissellen van potjes, b.v. “verlegde WW” (70% minimum loon) naar “bijstand” (70% minimum loon)

Inhouden belasting op premies pensioen e.d. nu beetje meer premies/belasting straks bij ontvangen een beetje minder premies/belasting (je jkrijgt minder geld (pensioen) voor het zefde bruto bedrag)

De WAO keuring is een verhaal appart, ik geloof dat hier te ver wordt door geschoten naar de verkeerde kant, maar ook is het zo gelegen dat relatief veel WAO'ers nog “rest capaciteit” hebben (wordt door sommigen ook gebruikt om te “beunen”) en dat de regering door controle's niet instaat blijkt te zijn om dat te voorkomen en moeten de goeden het met de “kwaden” (dieven) ontgelden, dat vindt ik “onrechtvaardig”.

Groet

Dirk.D.

• DePeter

Wat heb je aan een Defensie als er een oorlog uit zou breken dat is het een oorlog op “Lange Afstand”.

Die “Psychopaat” van een Bush die drukt op een knopje en 10.000km (hier dus) gaat de bom af, nee dat JSF gebeuren mag worden afgeblazen net als die “Betuwe Lijn”. Zijn beide projecten waarvan al bewezen is dat er geld bij moet, en het is inmiddels gebleken dat transport via water goedkoper is.

Nederland zou eens moeten stoppen met alsmaar achter die “Crazy Americans” aan te lopen, en eens meer kijken naar ons eigen belang.

Een land waar je met veel geld president kunt worden, is niet te vertrouwen!!!

grtzzzzzz

• Dirk.D.

Beste

Buiten de JSF om, waar ik het niet met je eens ben, (ook vervoer over water, de beste weg) waar het de betuwe lijn in zit, is de kosten verslindende eisen (waarschijnlijk terecht) van burgers en (miljeu) organisaties wat het te duur maakt.

Waar ik 100% achter kan staan is die cowboy van een so cald “President”, en dan jouw stelling daar over.

Hij is gewoon een “cow boy” of te wel een “hillebilly” in plat nederlands “een uit de stront getrokken botte plattelander” met veel te veel poen en een pappie die voor de kruiwagens heeft gezorgd.

Dat Nederland altijd met de USA eens is, vindt ik trouwens wel een beetje begrijpelijk (in de schaduw van de macht – een ander vangt de klappen op – dominees mentaliteit of koopman ??)

Per saldo moet nog blijken of de JFS net zo veel geld kost/opbrengt als de F16.

MAAAR, een beter toestel (op papier) is er nog niet.

En als je dan toch wildt vliegen met een luchtmacht, koop dan inderdaad ook iets goeds/nieuw. (Die Nortrop/F5 was eigenlijk maar een “kadotje” en nergens goed in)

Dat het nu minder gaat, wil ook niet zeggen dat je je afspraken maar niet hoeft na te komen, had je geen afspraken moeten maken en je verliest natuurlijk alle “geloof waardigheid” naar buiten. (kunnen we binnnen lekker op een houtje bijten)

Groet

Dirk.D.

• Sip

Maar als je geen defencie hebt kun je niet terug slaan dus is de JSF (en andere wapens) zeker niet zinloos.

• Sip

Je leest teveel SP prppaganda. Waar en wanneerr heeft Busg op een knopje gedrukt in de oorlogen tegen Afghanistan en Irak?

• DePeter

Koop jij 1 geweer, dan koop ik er 2.

Elke vorm van Defensie uitgave is een vorm van verkwisting, oftewel nutteloos.

Zoals ik al aangaf in mijn eerder bericht dat mocht het ooit zover komen dat er een wereldoorlog uit breekt dan is het een oorlog van Afstand.

Dus wat heb je dan aan je JSF??

grtzzzzzzzz

• Dirk.D.

Beste DePeter

In 1932 tot 1938 had je in Nederlad de taktiek van het “gebroken geweertje” en ondanks dat we toedertijd de allerbeste gevechts vliegtuigen ter wereld maakten ( de Nazi's hebben gebruik gemaakt van de kunde van A. Fokker en co) wilden we niet aan een goede verdediging.

Toen in 1938 de schellen van de ogen vielen, werd er snel nog even geprobeerd wat te kopen (Boufor luchtverdediging en nieuwe Fokker G7 (dacht ik)) met die oude Fokker 21 en het nieuwe lucht doel geschud is er boven Nederland in 5 DAGEN , ongeveer 33% van de toenmalige Duitse lucht vloot neergehaald.

Mede hierdoor kon Gobels niet naar Engeland varen, en veloor Nazi Duitsland ook de oorlog.

Moraal van het verhaal: leer van de fouten van het verleden, of ken je geschiedenis, anders wordt je gedwongen dit nog een keer over te doen.

Ook in de 60er jaren en daarna, als de NATO er toen niet was geweest en de paraplu van verschrikkelijke wapens, hadden we nu niet lekker op elkaar kunnen reageren via dit medimum.

Vergis je niet, ik gruwel van geweld, maar een stevige stok in handen kan voorkomen dat een ander iets van jouw “afdwingt”

Ook de JFS lijkt mij hier geschikt voor. (er lopen er heel veel gekken op deze wereld, en sommigen hebben ook macht).

Dus besuinigen ?? zal wel, maar niet ten koste van alles, (ook niet de sociale uitkeringen wat mij betreft)

Groet

DIrk.D.