Asociaal, asocialer, asociaalst

• blubber

“Eten of gegeten worden”, zo was het in de prehistorie……

• Hans

Het is geen stelen. Dat bureau springt in het gat, dat de gemeente Amsterdam laat ontstaan, omdat ze denkt, dat niemand binnen de sociale dienst dit kan managen. Als de gemeente Amsterdam zelf geld overschrijft naar de rekening van ide man, kan er nooit sprake zijn van diefstal.

• Hans

Zo iemand doet, alsof die hongerigen er niet zijn, of dat hij er niks mee te maken heeft. Denk niet, dat zulk een gedachtengang je vreemd is, want als rijke Westen spreiden we dezelfde houding tentoo richting de Derde Wereld. Hun honger komt door de droogte, de slechte regeringen, oorlog en dergelijke, maar nooit door ons.

• Hans

Zo is het nu nog steeds, alleen “eten” heeft wat meer vormen gekregen.

• Hans

Het verband is, dat sociale-zekerheidsgelden niet aan de cliënten worden besteed, maar aan onkosten. Onkosten heb je altijd, maar in beide gevallen is er niets aan gedaan deze onkosten te beperken.

• sijlvia moeder van dominique

je dwaald af hans,jij zegt dat je het ook zo zou doen vandaar mijn vraag of jij dan toe zou kijken.

ik zou zeker niet mijzelf beter laten worden over de rug van een ander dat zit niet in mij.

zakkenvullers zijn er al genoeg daar doe ik niet aan mee wat een ander doet moet en ze zelf weten met zulke mensen heb ik dus ook niets.

• Zwannie

Uit het tweede bericht van henk begreep ik dat iemand van de sociale dienst fraude had gepleegd. Maar ook zie ik het verband niet tussen een interim-manager die wordt ingehuurd, wat waarschijnlijk een noodzakelijk kwaad is geweest en de overbodig luxe inrichting van UVW. Temeer nu de kosten voor de sociale zekerheid de pan uit beginnen te rijzen.

• Hans

Ik dwaal niet af, het gaat nog steeds om verdeling van geld en middelen. Natuurlijk zou ik ingaan op een aanbod een sociale dienst voor een vorstelijk salaris te reorganiseren. Je bent toch een dief van je eigen portemonnee als je dat niet doet.

Het zijn geen zakkenvullers, het zijn mensen, die hun geld opleveren.

• sijlvia moeder van dominique

het ging mij om je antwoord dat jij daar aan mee zou doen dus ook vandaar mijn vraag .

dat er werkzaamheden gedaan moeten worden is correct maar dat het zoveel moet kosten of dat mensen belachelijk hoog betaald worden is volslagen idioot.

laat ze maar eens echt werk gaan doen en daarvoor betaald krijgen dan pas hebben ze het verdiend .

• Dirk.D.

Beste

Zoals reeds eerder opgemerkt is dit natuurlijk niet nieuw.

Trouwens de centen voor de verbouwing komen niet uit de SOOS potten, maar van het rijk en gemeenten.

Dus praten we niet over premies, maar over belasting !! wat weer een politiek verhaal is

Kort om: iederland krijgt de regering die het verkiest (want als de burgers als een opstaan tegen een regering valt ie om )

Groet

Dirk.D.