Het zullen nu wel 35 euroos zijn is ook net
zo veel als 35 centime toen in belgie.
Vrijwilligerswerk is goed werk, dat staat voorop.
Een ieder die zich daarin actief opsteld heeft mijn respect.
Gedwongen vrijwilligerswerk vind ik iets te ver gaan en totaal overbodig alleen al als de overheid wat minder spendeerde aan prestige projecten en dit geld gebruikte om eerbare projecten meer te ondersteunen c.q de werkgever en werknemer eens wat minder zou belasten t.g.v een gunstiger ondernemersklimaat en een blijvende cashflow in de markt.
Dan had deze recessie niet zo hard doorgetrokken in mijn optiek.
Recessie is niet iets wat zich hier landelijk manifesteert. Nederland is een land dat totaal afhankelijk is van het buitenland. Wat daar gebeurt is maatstafgevend. Dat er wel eens een scheve financiele schaats gereden wordt is duidelijk, maar daardoor is de recessie niet ontstaan. De huidige recessie is wereldwijd zowel in de VS als in Europa. In Japan en omringende landen is deze situatie al 6 of 7 jaar aan de gang zonder dat men de antwoorden kan vinden.
Degene die het antwoord weet op deze prangende vraag, is voor mij van de 1e denkersorde wat deze titel dan ook moge betekenen.
Je oplossingen zijn te kort door de bocht en te links. SP hoek of iets van die orde. Ik zou toch nog maar iets verder gaan nadenken, misschien ook iets meer lezen aangaande de internationale politiek en economie. Misschien dat je dan betere antwoorden kunt formuleren.
Beste
Zelfs resent onderzoek heeft uitgewezen dat de “belastingen” op loon in Nederland zich in de onderste regionen bevindt, de “buitenlanden” (o.a. Frankrijk, Duitsland, Belgie) betaalt de werknemer meer belasting aan de staat dan de Nederlandse loon werker.
Ik vindt het nog steeds geen slecht idee, om mensen welke om een of andere reden buiten het “arbeids” proces staan, een voor de maatschapij, en de mens in kwestie, een “nuttige” tijds besteding te geven.
Zelfs ben ik van mening dat, mits goed geregeld, het mensen nog meer motiveert om deel te nemen aan de maatschapij.
Notoire B.P.'s mogen wat mij betreft zelfs “verplicht” worden iets voor hun “gekregen” geld te doen.
Voor een andere groep mensen, welke “arbeids gehandicapt” zijn, vindt ik die “verplichting” geen goed idee, stimulering lijkt mij dan het meest haalbare.
De uitgangs punten moeten altijd zijn van “niet verdringen regulier werk”.
Ook zou het geen slecht idee zijn dat de staat der Nederlanden en de “grote” maarschapijen wat minder “patserige” kantooor gebouwen e.d. gingen neer zetten, maar gewoon “praktische” gebouwen gebruikten. (dat marmer en graniet is ook zeer duur).
Groet
Dirk.D.
Wie gaat dat dan allemaal weer regelen? Juist, onze regelneven in den Haag. Als je ziet wat die mensen in de loop der jaren allemaal voor regelingen uit de grond gestampt hebben dan bekruipt mij toch wel een angstig gevoel dat ze er met deze materie ook totaal niets van bakken.
Ongetwijfeld zul je gelijk hebben met de Nederlandse belastingbetaler, dat weet ik niet. Wat ik wel weet is dat Nederland nog altijd een paradijs is voor buitenlandse investeerders. et investeringspremies worden bedriujven gelokt, het Nederlandse arbeidsklimaat is, ondanks het gekanker er op, uitstekend.te noemen Stakingen komen niet of nauwelijks voor, kortom, men is verzekerd van een stuk continuiteit. Werkgevers zijn in het algemeen goed geschoold en spreken een of meerdere internationale talen. De aansluitmogelijkheden naar het achterland Duitsland zijn middels een goed wegen- water en spoorwegennet ook goed ondanks alle fileleed.
Maar het gehakketak aangaande verplicht stellen van vrijwilligerswerk of sociale dienstplicht zo men wil, zie ik absoluut niet zitten alleen al door de praktische uitvoerbaarheid er van.
De arbeidsmoraal in dit land moet gewoon meer omhoog. Eigen verantwoordelijkheid zou een van de speerpunten van het regeringsbeleid moeten zijn.
Ik wordt vaak ook gedwongen om naar andere regio's dan het zuiden te gaan. Heb zelfs vaak genoeg in het buitenland gezeten.
Uiteraard staat daar van mijn firma wel iets tegenover, maar daar is op zich toch niets mis mee?
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?