Kom Hans,
je vervalt in het andere uiterste. Die tijd is al lang voorbij. Maar in concreto heb je gelijk.
Wil jij een werkloze hoog-opgeleide Nederlander nog met een schop en bikkel aan het werk krijgen Dirk?
In de eerste plaats is de maatschappij daar niet meer voor ingericht. In de jaren dat de afsluitdijk werd gebouwd, was het grootste deel van Nederland nog laag geschoold. Men han 7 klassen lagere school en dan einde verhaal. De MULO of HBS was iets voor de beter gesitueerden. De rest was gewoonweg klootjesvolk waar je als overheid of bedrijf mee kon doen wat men goeddunkte.
Op tijd van pakweg 30 jaar na de oorlog is Nederland verworden tot een welvarend land waar iedereen goede kansen heeft om vooruit te komen in de maatschappij ongeacht de achtergronden die je hebt. Dit betekent wel dat het simpele werk grotendeels is verdwenen en is vervangen door mechanisering en automatisering.
Dat vergt andere kennis en instelling van mensen zowel in de hoogste als lagere bedrijfsregionen. Jij zou dat als OR lid toch wel moeten weten. De vergelijking die je dan ook trekt loopt dan ook mank.
De jaren 30 mentaliteit is verleden tijd. We levben in een andere wereld die totaal verschilt van die van 30 jaar geleden, laat staan met 70 jaar geleden.
Natuurlijk mag vrijwilligerswerk nooit ten kosten van betaalde banen gaan.
Het moet om werk gaan wat anders niet was uitgevoerd.dus blijf liggen.
Werk wat wel noodzakelijk is maar de finaciele middelen niet voor is.
Ik betreur ook de misbruik van de melkert banen.
Verder mag het nooit bij een commercieele instelling gebeuren.
Nou hebben jullie al iets nuttigs gevonden? aktie!!!!!
werkze
dat mensen het eerste jaar niks krijgen in italie is waardeloos zeker als dat ook bij commercieele instellingen gebeurd. Dat maakt werken nog minder aantrekkelijk.
Bovendien iedereen die vrijwilligerswerk doet behoud zijn uitkering.
Daar is dan ook niets op tegen want er wordt tenminste dan wat voor gedaan.
werkze en veel vreude met betaald of vrijwilligerswerk.
Van werken wordt je zo moe! pfff
Mijn advies:
Als je geen geschikt of leuk vind. Lekker niks doen en genieten van je lange vakantie……….!
Dagindeling:
om 12uur uit bed.
onbijten.
tv kijken
internetten.
zon liggen.
1700
naar de sportschool
1900
douchen.
tv kijken
internetten.
uitgaan/stappen.
0100
thuis
internetten
0400
naar bed.
Oja en vergeet natuurlijk niet tussendoor te drinken en te eten ;-)
En vrijwilligers werk en melkertbannen……… Hhahaha kap nou
Ik lig in een deuk……!
Door die bannen en vrijwillegerswerk zijn alle laag gescholde banen weg.
En is de werkloosheid alleen maar toe genomen.
Waarom iemand betalen als het ook gratis kan.
Waarom een volledige salaris betalen als de overheid of gemeente mee wil betalen.
Neej dank!
Ik geniet wel van mijn ww.
Ajuu
BP
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?