Als het nut heeft, moet er toch ook voor betaald worden.
Klinkt goed Hans. Vraag is alleen wie dat moet betalen. De overheid die momenteel iedere eurocent aan het omdraaien is.
De zogenaamde Melkert banen staan ook al een tijdje op de tocht. Want omzetten van een Melkert baan naar een “ volwaardige” baan is er niet bij. Het is veel simpeler en goedkoper om de Merketier aan het loijntje te houden. Gevolg is dat deze mensen al jaren achter de feiten aanlopen. Opheffen van de Melkert banen stuit op gigantisch verzet vanuit de linkse hoek en vakbeweging omdat deze (terecht) vrezen dat deze banen verloren zullen gaan. Ik ken mensen die al 6 of 7 jaren een Melkertbaan hebben, minimaal betaald krijgen terwijl al hun collega's doorstromen in het arbeidsproces en op betere kunnen en mogen solliciteren terwijl hij/zij in hun vet mogen gaarstomen en verder niets kunnen en mogen.
Feitelijk heb je het hier over gesubsidieerde arbeid.
Het vrijwilligerswerk zou als dat betaald moet worden op stel en sprong afgelopen zijn, ondanks de waarde die het heeft. Ook hier dus gesubsiddieerde arbeid?
Verplicht stellen van (on) betaald vrijwilligerswerk door WOA' ers en WW' ers zal betekenen dat de motivatie dramatisch terug zal lopen. Laten we ons alstublieft toch geen rad voor ogen draaien: Alles wat je verplicht moet doen, zonder dat daar een persoonlijke drijfveer achter zit, zal tot des-interesse leiden voor degenen die het verplicht moeten doen en de echte vrijwilligers die ongewilde
“concurrentie” hebben gekregen. Deze laatsten handelden in eerste instantie vanuit een idealistisch standpunt dat nu overruled wordt door commerciele belangen die logischer wijze om de hoek komen kijken.
Ik vraag tevens mij af hoe e.e.a. in de praktijk vormgegeven moet worden. De sublieme oplossingen voor de maatschappelijke problemen liggen blijkbaar voor het oprapen als men de simpliciteit waar hier mee omgegaan wordt, mag geloven. Ik geloof daar niet zo in.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?