Waarom zou dit land naar de kloten gaan, Marcel? Zeker de LPF voorkomt dit niet. De LPF heeft tot nu toe geen enkele positieve bijdrage geleverd aan dit kabinet. Ik heb alleen maar gezien dat de LPF heel negatoef in het nieuws is geweest de afgelopen weken. Ook Nawijn zelf heeft zijn voorstellen al weer heel snel moeten inslikken. Van een sorry cultuur van paars zijn we overgestapt op een roept u meer cultuur waar met name de LPF zich schuldig aan maakt. Iedereen roept de meest waanzinnige dingen die vervolgens weer even snel worden ingeslikt. Kwestie van geen ervaring hebben in de politiek?
De ene politicus in spe wordt vervangen door een ander of het nu om een kamerlid gaat dan wel om een staatssecretaris.
In mijn ogen is de LPF niet meer dan een club charlatans en gelukzoekers die achter een charismatig leider hebben aangelopen maar niet in staat zijn, zijn ideeen verder gestalte te geven.
Daarbij zij nog opgemerkt, dat Pim's ideeen echt niet oorspronklelijk zijn maar veelal zijn ingegeven door pragmatisme van het moment. Wat is nu het meest haalbaar, wat komt lekker binnen bij de kiezer. Blijkt dat niet te werken, dan draai je gewoon het roer 180 graden om en ga je op die koers verder. Ziedaar, Pim Fortuin op zijn best.
En die 1 miljoen WAO ers dan? De oplossing daarvoor vindt men echt niet bij de LPF. Die WAO is een gigantische afvalbak geweest voor de werkgevers die overtollige medewerkers daar gewoon in hebben gedumpt met stille toestemming van de diverse overheden.Overheid, werkgevers en bonden zijn het erover eens dat dit systeem financieel niet langer te handhaven is en men zoekt dan ook naarstig naar oplossingen. De huidige regering pikt daar een paar krenten uit en presenteert dat vervolgens. Vakbonden sputteren nog tegen maar zeg nou eerlijk: het voorstel om werkgevers te verplichten om 2 jaar lang het loon door te betalen moet toch voor de bonden een heel lekker gevoel geven?
Ik hoop voor jou 1 ding Marcel, dat je je hele leven lang kunt blijven werken zonder langdurig ziek te worden. Want als dat het geval; is en de mensen van jouw club hebben de sociale zekerheden tot de grond toe afgebroken ben jij degene die financieel naar de kloten gaat en er zal geen hond zijn die nog bereid is om jou een stuk brood te vreten te geven als je dat niet meer kunt permiteren. Dan stevenen wij af naar een samenleving volgens Amerikaans model, waar iedereen maar voor zichzelf moet zorgen, waar geen beroep kan worden gedaan op eerlijke sociale zekerheden die voor iedereen gelden in deze samenleving. De vraag is of wij dat met zijn allen wel willen.
Mensen als jij verdienen het om een tijdlang aan de kant te staan, niet meer deel te mogen nemen aan de maatschappij. Want jij gaat er gemakshalve van uit dat werklozen en WAO ers ordinaire oplichters en profiteurs zijn die er alleen maar op uit zijn om van jouw zuurverdiende centen te profiteren.
Als je zelf in zo'n (ongevraagde) situatie terecht komt en het aan den lijve ondervindt hoe het is om je hand op te houden, dan pas zul jij andere inzichten verkrijgen en ervaren dat het allemaal niet zo simpel is dan Pimmetje het heeft doen voorkomen.
Wat mij betreft mag jij rustig steun gaan betuigen voor de kabinetsplannen of LPG club maar ik betwijfel of diezelfde LPF als jij in zo'n situatie terecht komt, ook voor jouw rechten zal opkomen.
Ik ben geen voorstander van linkse ideeen maar van jouw club moet ik ook niet veel hebben omdat zij te gladjes zijn, te simplistisch maar vooral te a-sociaal.