Dit moet je even lezen!!

• Hans

“Ik heb ook heel veel respect voor mensen die 40 jaar voor één baas werken, maar dat is niet mijn keuze.”

Waarom kaffer ze je dan uit? Het is ook niet mijn keuze, maar om ervaring op te doen, moet je niet na een jaar weg.

“Ik heb geen zin om 40 uur of meer te werken voor relatief te weinig geld.”

Er is maar één sector, die slecht betaald wordt: de horeca. De rest ontvangt uitstekende salarissen. Vlak ook de riante pensioenregelingen niet uit en alle sociale verzekeringen. Die krijg je als zelfstandige niet.

“En inderdaad als je MLM op papier zou uittekenen dan krijg je een pyramidevorm, maar dat is in ieder bedrijf.”

Hoho, nou ben je appelen met meteorieten aan het vergelijken. De groei van het aantal deelnemers is piramidaal (wat ook niet juist is, want een piramide groeit rechtevenredig, naarmate je van top naar basis gaat). Een organogram (hoe een bedrijf georganiseerd is) is een netwerk en heeft niets met het aantal deelnemers te maken en niets met kansrekening.

“Daarnaast vind ik het heel knap van Hans en Sip dat jullie zo kunnen oordelen over een bedrijf dat je niet eens kent. Alsof ieder mlmbedrijf hetzelfde werkt en is. Erg naïef vind ik.”

We kennen het principe en oordelen op basis daarvan. Bovendien ben je niet in staat het te weerleggen. Je argumenten raken kant noch wal.

“Daarnaast werk ik ook nog steeds voor een baas en als dat de komende 40 jaar zo blijft is het ook prima, maar ik wil het in ieder geval proberen om meer uit mijn leven te halen.”

Ja, daar nog meer achter geld aan te jagen. Tegen alle filosofische adviezen in. Kijk hoe de mensen in Zuid-Europa leven, die halen meer uit het leven.

“daarnaast vind ik dat je eerst iets zelf moet ondervinden of ervaren voordat je er zo'n grote mond over opentrekt.”

We trekken geen grote mond open, we geven onderbouwd commentaar. Wiskundig onderbouwd zelfs.

• Hans

Ik vind het best, Anouk.

• Hans

Klopt. Anouk denkt dat er nog 5 bij kunnen.

• anouk

Beste Hans,

Ik denk dat we deze discussie beter kunnen stoppen. Onze meningen staan lijnrecht tegenover elkaar (wat overigens prima is). Dat mijn argumenten kant nog wal raken, snijdt uiteraard geen hout. Ik ben gewoon van mening dat je je moet verdiepen in het bewuste mlmbedrijf voordat je er je mening over geeft. Daarnaast vind ik ook dat diverse mlmsystemen te veel lijken op de overigens verboden pyramidespelen. Met dergelijke mlmsystemen zal ik mij dan ook nooit inlaten.

Maar als je echt verder wilt discussiëren wil ik je graag uitnodigen bij een officiële presentatie van het bedrijf. Dan kun je al je opmerkingen e.d. kwijt en zul je van mij tegenargumenten krijgen, maar laten we niet over het bedrijf waar ik ben ingestapt gaan discussiëren terwijl jij (en sip) niet weten waar ze het over hebben. Jullie mixen bovendien mlm en pyramidespelen door elkaar heen. Dit raakt kant noch wal!!

Ik zou zeggen lees eens een boek over MLM (multi level marketing) en ondervind de verschillen met pyramidenspelen danwel bedrijven en kom eens naar een presentatie en daarna kunnen we op gelijk niveau discussiëren, want beschikt iedereen over gelijke informatie.

Graag eindig ik deze discussie op deze manier. Heeft weinig zin. Ik ben overigens wel benieuwd hoe ver jij en Sip in deze discussie mee willen gaan.

Groetjes,

Anouk.

• vb

Even een vraag, heb je een nevenfunctieformulier ingevuld?????

• anouk

Beste VB,

Wat wil je daarmee zeggen?

Anouk.vb schreef:

>

> Even een vraag, heb je een nevenfunctieformulier ingevuld?????

• anouk

Beste Hans & Sip,

Ik heb eens een tijdje gewacht, maar ik hoor in eens niets meer van jullie. Jullie waren beide zo stellig, maar als ik jullie dan uitnodig om echt te discusiëren dan haken jullie af. Dat had ik niet verwacht van twee van dergelijke stellige personen.

Jammer hoor!

Groetjes,

Anouk.

p.s. ondertussen lopen de mlmbezigheden prima en bestrijden dat dus ver al jullie argumenten.