http://home.hetnet.nl/~lasbedrijf1/piramide.gif
Ga maar naar deze link
Sip, (toepasselijke naam trouwens)
Ik ben benieuwd wat jij uit het leven haalt. Waarschijnlijk een vaste baan, huisje boompje beestje, etc. Alles op zeker. Zulke mensn zien we namelijk ook nooit terug binnen het bedrijf. Ik werk met mensen die midden in het leven staan, een gokje durven te nemen en meer van vrije tijd willen genieten dan alleen maar werken voor dat ene maandsalaris. En sommige mensen lukt het inderdaad niet, maar zij hebben het in ieder geval geprobeerd.
Daarnaast eerste weet je helemaal niet in wat voor soort mlm systeem ik zit en om wat voor produkt het gaat. Daarnaast loopt het systeem niet spaak. Het bedrijf (een groot Amerikaas bedrijf) loopt al jaren prima en groeit nog iedere dag. Het gaat namelijk om produkten die iedereen gebruikt (gas, water, licht, electricictiet, telefonie, etc) Deze klanten maak je bovendien direct aan (geen mlm dus). Alleen nieuwe “collega's” die je aanmeldt zitten in het mlmsysteem.
Anouk
Er doet altijd een populatie mee met een niet-oneindige grootte. Dat niet iedereen potentële deelnemer is, maakt het probleem alleen maar erger.
“Er blijven altijd mensen komen die er aan mee willen doen.”
Alsof het om een oneindige populatie gaat. Volgens mij moet jij bij wiskunde het hoofdstuk groei nog eens grondig bestuderen.
Meid, jij moet niet praten over risico's, laat dat aan de topmanagers over. In de verpleging hebben ze jou harder nodig. Een risico moet wel een slagingskans hebben. Dit is een domme manier van risico lopen. Voor mensen, die 40 jaar bij één baas werken, heb ik groot respect. Ze hebben een enorme kennis, waar wij niet aan kunnen tippen.
Hou eens op met dat domme gepsychologiseer, Anouk. Sip geeft een reactie op je piramdespel. Is dat zo vreemd? “Wat jij uit je leven haalt,” wat een belachelijke gedachtengang over je medemens.
Wat heb jij dan: afwisselend uitzendbaantjes en handje ophouden bij de soos? Woon je in een caravan?
“En sommige mensen lukt het inderdaad niet, maar zij hebben het in ieder geval geprobeerd.”
Maar als je kunt uitleggen, waarom het niet lukt, ben je toch van een ander kaliber. En laat ik je uit de droom helpen: iedereen zoekt bestendigheid. Het verwerven van een residuaal inkomen is daar toch wel het summum van.
“Daarnaast eerste weet je helemaal niet in wat voor soort mlm systeem ik zit en om wat voor produkt het gaat. Daarnaast loopt het systeem niet spaak.”
Nee, maar jij bent alleen maar dozenschuiver, zonder dat je aan de ontwikkeling van het product bijdraagt, zonder dat je je creativiteit en intelligentie inzet om werkelijk iets toe te voegen.
Allereerst ik heb geen suf baantje met een duf maandsalaris.Zou niet graag met je willen ruilen……………
Maar het verkoopsysteem waar jij inzit is hetzelfde als een piramide, allen nu heeft de koper van de producten er iets aan zonder te investeren. Het systeem is er wel op gebasserd dat er steeds meer verkopers komen die een deel van hun winst afstaan aan diegene die hoger op de ladder staat. Dus hetzelfde als een piramide en het loopt een keer spaak. Maar hier is niet echt sprake van oplichting, hoewel ik zelf niet als wederverkoper op zou willen treden om 2 redenen:
a/ het brent te weinig op
b/ op een gegeven moment blijf je zitten met je handel.
Beste Hans,
Jeetje, wat kun jij je druk maken zeg. Daarnaast doe je zelf hetzelfde waar je mij van beschuldigd. Maar om het even recht te zetten: Ik heb zelf een jurdische baan bij het ministerie van justitie. Een werkeloze vriend is met bedoelde mlmbedrijf voor zich zelf begonnen en verdient nu een inkomen van 4000 euro per maand en hij blijft niet met zijn handel zitten, want hij heeft geen handel aan hoeven schaffen. Daarnaast werkt hij momenteel niet meer, maar doet vrijwilligerswerk. Hij werkt niet meer omdat hij een residuaal inkomen gecreeerd heeft. Dat is toch mooi en bewonderingswaardig. Aan die 4000 euro per maand zit ik nog lang niet, maar ik werk er in ieder geval aan!
Ik heb dit bericht dan ook vanwege die werkeloze vriend op de site gezet. Niemand hoeft immers werkeloos te zijn in Nederland en bovendien kun je vanuit een dergelijke positie ook nog voor jezelf beginnen, das toch mooi!!
Jullie zijn zo'n negatievo's en zwartkijkers en ik bekijk het leven heel zonnig. Ik vlieg er niet meteen bovenop als ik tegengesproken wordt. Het leven is veelste kort om je zo druk te maken, zeker om zo iets klein.
En uiteraard wens ik iedereen sterkte in zijn of haar (werk) situatie.
Groetjes,
Anouk
Hans,
Ik heb ook heel veel respect voor mensen die 40 jaar voor één baas werken, maar dat is niet mijn keuze. Ik heb geen zin om 40 uur of meer te werken voor relatief te weinig geld. Ik probeer in een positie van tijd & geld te komen.
En inderdaad als je MLM op papier zou uittekenen dan krijg je een pyramidevorm, maar dat is in ieder bedrijf. Er is immers maar één directeur en alles wat daar onder komt loopt wijd uit, net als een pyramide.
Daarnaast vind ik het heel knap van Hans en Sip dat jullie zo kunnen oordelen over een bedrijf dat je niet eens kent. Alsof ieder mlmbedrijf hetzelfde werkt en is. Erg naïef vind ik.
Daarnaast werk ik ook nog steeds voor een baas en als dat de komende 40 jaar zo blijft is het ook prima, maar ik wil het in ieder geval proberen om meer uit mijn leven te halen. Ik wil meer vrije tijd, meer sociale contacten en meer tijd voor mijn man en kind en als dat me lukt met MLM prima toch en dat jullie het prima vinden om 40 jaar opdezelfde plek met dezelfe arbeidsvoorwaarden en met dezelfde mensen willen zitten respecteer ik dat uiteraard. Ik wil alleen maar aangeven dat het ook anders kan, ook als je werkeloos bent.
Een tip geven is toch niet zo erg of wel soms?
Groetjes,
Anouk.
p.s. daarnaast vind ik dat je eerst iets zelf moet ondervinden of ervaren voordat je er zo'n grote mond over opentrekt.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?