Hoe kun je werkeloos zijn

• ITALIAFAN.

Hoi!

Ik was van school afgegaan omdat het niet goed ging met die opleiding en leerkrachten zelf. Ik zou alzo vrijwillergerswerk doen. En toen had ik me later bedacht om weer naar school te gaan, maar dat was later vol. In die zelfde zomervakantie kreeg ik een ongeluk en in oktober. Met mijn zelfde arm. Ik ben dus gehandicapt aan die arm. Maar ging door met vrijwillerswerk. Later had ik met die baas gesproken, want hij wou mij hebben om te werken en dag naar school.

Maar dat is een ID-baan. Daar moet je 23 jaar voor zijn en dat ben ik niet. En ze willen ook rekening met mijn arm houden. En een school waar mijn moeder werkt die kennen mij ook en die willen ook mij hebben, maar daar hadden ze een aparte functie. Al ik een van die banen wou hebben dan moest ik naar Werkstad. Dat is een soort bemiddeling tussen werkgevers en jou. Ik heb zelf ook geen echte diplomas. Ik wil zelf heel graag werken. Maar Werkstad houde mijn tegen vanwege mijn arm. Ik zelf zegt sommige gehandicapten mensen kunnen ook werken zoals ik. Dat vondt ik een vooroordeel van hun. Ik heb zelf ook een spraakprobleem (valt eigenlijk wel mee), maar daar moet ik ook wat aan doen anders kan ik niet werken. Volgens hun kan ik alleen in de producktiewerk doen. Dat is vakken vullen, inpakken. Daar moet je vaak met twee handen werken.

En ik heb toekomst plannen voor later, want ik wil zelf ook wat opzetten. Ik wil eigen baas zijn, dus daar kan ik geen echte ervaring opdoen wat ik het belangrijkste nodig hebt. Ik ging maar zeuren dat ik die ID-baan of op school mocht werken maar dat leverde niks op. En ik heb ook gezegt dat ik voor niks vooroordeelt word vanwege mijn stem en mijn arm. Toen begonnen de baas van die ID-baan en van school ook te zuren bij hun. Leverde ook niks. Later wou die baas van de IDbaan geld geven om mij te mogen hebben. En nou over een paar weken mag ik mijn contract tekenen. Dan vraag ik mij helemaal af hoe kan dat.

Omdat ze geld krijgen, kan het ineens wel? En ze dachten dat ze niks aan gehandicapten hebben? Nou dat vind ik helemaal onzinnig.

Later als ik iets op heb gezet, wil ik iedereen een kans geven.

Dat was mijn reactie.

GROETEN van een hele GROTE ITALIAFAN!

Doei.

• hoos

lekker werkeloos. Beetje beuren veel beunen levert toch veel meer op. Ik zal gek zijn om gaan te werken. Dan krijg ik geen huursubsidie moet alles vol betalen. Nee ik werk me te pletter maar wel zwart. Ik heb een leuk huurhuisje voor nog geen 250 eurootjes per maand 3 auto's voor de deur staan. Ga ieder jaar wel 4 keer op vakantie.

Ik zorg voor mezelf en ga ook nog wat halen bij de soos.

gegroet hoos.