Hoe kun je werkeloos zijn

• Trevor

Hallo Allemaal

sinds kort heb ik een fantastische baan, ik heb er hard voor moeten werken en ben er best trots op, wat ik niet snap is hoe mensen werkeloos kunnen zijn, ieder dag heb ik moeite om voldoende mensen bij elkaar te krijgen, meestral red ik het wel met uitzendkrachten, maar als we advertensies zetten word er meestral maar matig op gereageert, willen zommige mensen dan niet werken of kunnen ze het niet????????????

• Sip

Sommigen willen niet werken , sommigen kunnen niet het werk uitvoeren welke in geplaatste advertenties wordt aangeboden, maar last but not least, sommige werkgevers willen niet betalen.

• Robert

As ik reageer dan hebben ze geen interesse omdat ik een te hoge opleiding heb en nogal wat kan. Helaas moeten zij mij dan teveel betalen en daar hebben bazen een hekel aan.

• Hans

Ze betalen je toch gewoon naar je functie.

• Robert

Misschien eis ik teveel? Geen idee, gaat niet goed in elk geval.

• Hans

De verhalen, dat iedereen geweldig verdient en uitdagende banen heeft, strooit je misschien te veel zand in de ogen. De meeste mensen hebben gewone banen met beperkte verantwoordelijkheid en een salaris rond de 3000 gulden netto.

• Eric B.

Ik ben wel erg benieuwd naar jou ‘hoge’opleiding,als je een zin begint

met AS.Heeft niemand je ooit vertelt,dat as verbrande turf is??!!

Ik kan me voorstellen dat een baas niet op jou,waarschijnlijk,belachelijke

hoge loon eis in gaat.Maar dat is voor jou een mooi excuus om(nog?)

langer van een uitkering te profiteren.

Mijn ervaring is,dat een baas wel degelijk bereid is,om een goed loon te

betalen,mits je natuurlijk wel kan laten zien,dat je kwaliteiten werkelijk zo

goed zijn.Misschien moet je bij een volgende sollicitatie wel wat minder

eisen,en eerst maar eens laten zien,waar je werkelijk toe in staat bent.

Enne…bij de LOI kan je een curcus Nederlands aanvragen.

Het is maar een idee….

• nicol

beste eric

het is maar een kleinigheidje hoor, maar als we toch op alle slakken zout leggen………..is “jou” in “jouw zin” een bezittelijk voornaamwoord (eerste regel) en schrijf je dus JOUW!!!!

ik heb hier verder helemaal niets te maken en ben ook niet werkloos, maar las het toevallig!

dus voor je een ander van commentaar voorziet………………………………..eerst even de hand in eigen boezem steken, nietwaar??

tenslotte zijn we allemaal menselijk!!

• sp

In deze tijd schijnt alles flexibel te moeten zijn ,behalve de bazen zelf

Ik ben een moeder met twee kinderen,

Ook sta ik bij elk uitzendbureau ingeschreven en ben op de hoogte van diverse vacature`s in verschillende media.

Graag zou ik iets willen doen in de metaal of technische sector.

Als ik dit aan geef zitten ze mij met argus ogen aan te kijken omdat ik vrouw ben.

Ben al diverse malen afgewezen omdat de werktijden s`morgens niet aansluiten bij mijn begin tijd.Dus is er anno 2001 nog steeds sprake van discriminatie tussen mensen met kinderen en mensen zonder kinderen.

Zoals er in de wet staat moet een bepaald percentage allochtone zijn op de werkvloer,maar waarom geld dit niet voor vrouwen?

Ik heb toch net zo goed recht op een fulltime baan.

In deze maatschappij creeren ze allen maar werklozen met hun regeltjes (die bedacht zijn door mensen MET een baan)

• Hans

- ‘heeft verteld’ met een d

- achter een komma een spatie

- voor en achter een hakje, waarbinnen een nieuw woord staat, een spatie

- geen nieuwe alinea beginnen na iedere zin, zeker niet midden in een zin.

- ‘Looneis’ is één woord. Hoe zou je het anders moeten ontleden?